سرقت سریالی سه دوست مامور نما از خانه‌های جنوب شهر+عکس متهمان



اخبار,اخبار حوادث , سرقت سریالی

 

اخبار حوادث - سرقت سریالی سه دوست مامور نما از خانه‌های جنوب شهر+عکس متهمان

سه عضو طایفه فیوج که با جعل عنوان مامور پلیس وارد خانه ها شده و سرقت های میلیونی می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساعت 14 روز 30 دی ماه ماموران کلانتری 176 حسن آباد در حین گشت زنی در شهرک شهید بهشتی ، متوجه خودرو پژو پارس نقره ای رنگ در انتهای یک جاده خاکی شدند که سرنشینان آن در حال تعویض پلاک خودرو هستند.با مراجعه مأمورین کلانتری به محل پارک پژو پارس ، سه سرنشین سرنشینان خودرو قصد فرار از محل را داشته و حتی با کوبیدن خودرو به ماشین کلانتری اقدام به فرار کردند که خودروی آنها به سمت جوی آب منحرف و متوقف می شود.
 
همزمان با توقف کامل خودرو ، سه سرنشین خودرو پژو پارس نقره ای با پای پیاده اقدام به فرار از محل کردند که هر سه نفر توسط مأموران دستگیر و در بازرسی از آنها یک عدد کارت شناسایی مجعول متعلق به ارگان های نظامی و یک عدد اسپری کشف می شود.
 
با دستگیری و انتقال سه سرنشین خودرو پژو پارس به کلانتری ، یکی از ساکنان منطقه حسن آباد به کلانتری مراجعه و اعلام می کند که سه سرنشین یک دستگاه خودرو نقره ای رنگ ، تحت عنوان مأمور وارد خانه او شده و اقدام به سرقت وجه نقد داخل خانه کرده اند.با انجام مواجهه حضوری میان متهمان و مالباخته ، بلافاصله دو نفر از متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند. مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: صبح امروز داخل خانه بودم که زنگ منزل به صدا درآمد و پسر کوچکم در را باز کرد.

 

یک مرد با لباس شخصی وارد خانه شد و در حالی که یک  پوشه همراه داشت خود را مأمور معرفی و عنوان داشت که باید منزل ما را  برای پیدا کردن موادمخدر بازرسی کند و به این  بهانه و به همراه شخص دیگری که همزمان با او وارد خانه شده بود اقدام به بازرسی خانه کرده و پس از دقایقی خارج شدند. پس از گذشت10 دقیقه ، با مرکز 110 تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادم که گشت کلانتری به در منزل مراجعه و مأمورین اعلام کردند که این افراد مأموران قلابی هستند و به احتمال بسیار زیاد اقدام به سرقت از داخل کرده اند. بلافاصله به وارسی وسایل داخل خانه پرداخته و متوجه شدم که طلا و جواهراتم به سرقت رفته است.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل در پوشش غصب عناوین، پرونده به دستور دادرس شعبه اول دادگاه عمومی فشافویه برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت  .
 
با انتقال سه متهم به نام های داریوش ، کمال ( برادر داریوش ) و حبیب ( پسرعمه داریوش و کمال ) به پایگاه نهم ، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی سوابق آنها پرداخته و اطلاع پیدا کردند که هر سه متهم از مجرمان سابقه دار طایفه فیوج هستند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، درگیری با مأموران، قدرت نمایی با سلاح سـرد، سرقت مقرون به آزار و اذیت، جعل عناوین دولتی و نظامی، جعل گذرنامه و خروج غیرقانونی از کشور دستگیر و روانه زندان شده اند. این در حالی است که  داریوش یک سارق کاملا حرفه ای است که به تازگی از زندان ارومیه آزاد شده است.
 
متهمان که پس از شناسایی هویت دقیق آنها از سوی کارآگاهان و با توجه به شناسایی اولیه از سوی یکی از شکات چاره ای جز اعتراف نداشتند ، صراحتا به غصب عناوین و سرقت از منازل به ویژه در منطقه حسن آباد اعتراف کردند.آنها در اظهارات اولیه عنوان کردند برای سرقت به در منازل مراجعه می کردیم اگر کسی داخل خانه نبود قفل درب ورودی را تخریب کرده و وارد خانه می شدیم. اگر کسی هم داخل خانه بود ، خود را مأمور معرفی و وارد می شدیم و به بهانه پیدا کردن موادمخدر منزل را بازرسی و پول و طلاها را سرقت می کردیم.
 
حبیب در تشریح سرقت ها نیز به کاراگاهان گفت :به عنوان راننده بودم و داریوش از ماشین پیاده می شد و زنگ منازل را می زد اگر کسی جوابگو نبود ، داریوش وارد خانه می شد و کمال نیز در مقابل در خانه می ایستاد و پس از سرقت از محل دور می شدیم. اگر صاحبخانه جوابگو بود داریوش و کمال به عنوان مأمور موادمخدر وارد منزل شده و به بهانه بازرسی اقدام به سرقت طلا و پول می کردند .
 
با توجه به اعترافات متهمان ، تعدادی از محل های سرقت در منطقه حسن آباد شناسایی شد که بنا بر اظهارات مالباختگان ، سارقان در بسیاری از سرقت ها در نبود صاحبخانه اقدام به تخریب گاوصندوق و سرقت وجوه نقد و طلا و جواهرات داخل آن کرده بودند. در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهمان در برخی از محل های سرقت و پس از ورود به منزل ، با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت کرده اند.
 
 یکی از این شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : حدودا دو ماه پیش ابتدا دو نفر تحت عنوان مأمور وارد خانه شده و پس از اطلاع از تنها بودن من ، مرا با تهدید چاقو و قمه به داخل یکی از اتاق ها انداخته و اقدام به سرقت یک دستگاه تلویزیون LED ، دو عدد تابلوفرش گران قیمت و مبلغ 5 میلیون و 700 هزار تومان کردند . با توجه به افزایش تعداد محل های سرقت در منطقه حسن آباد و احتمال وقوع سرقت های مشابه ، پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص  پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : " با توجه به شناسایی  تعدادی از محل های سرقت در محدوده "حسن آباد" و احتمال ارتکاب سرقت های مشابه در سایر مناطق تهران و همچنین سوابق متعدد متهمان و احتمال افزایش جرایم ارتکابی از سوی آنها ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

 

لذا از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.همچنین از شهرونئدان  که از دیگر جرایم ارتکابی متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در این خصوص را از طریق شماره تماس 51055390 در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------