مرگ دانشجوي ايراني مقيم آمريکا در انفجار مشکوک



اخبار حوادث - مرگ دانشجوي ايراني مقيم آمريکا در انفجار مشکوک

سامر اخشابي، دانشجوي اهل شهسوار تنکابن در حالي در آستانه سالروز تولدش- 29 اسفند 1366- درگذشت که انتظار مي‌رفت در آينده نزديک با طراحي و تبيين يک منطق جديد در معماري شبکه جهاني وب به همراهي استادش، جهان اينترنت را با يک تحول روبه‌رو کند.

دانشجوي ايراني که در انستيتوي فناوري رايانه ”جورجيا" در”آتلانتا" مشغول به تحصيل بود بر اثر حادثه مشکوک انفجار در آپارتمانش مجروح شد و سرانجام ظهر پنجشنبه گذشته پس از يک ماه وضعيت کما، در بيمارستاني در آتلانتا درگذشت.

به گزارش ابتکار، حادثه مشکوک انفجار در آپارتمان «سامر اخشابي» واقع در يک مايلي کالج فني جورجيا روي داده و اين در حالي است که زمان اين حادثه - ساعت 4 صبح سه شنبه 15 بهمن به وقت محلي- مشکوک بودن اين اتفاق را تأييد مي‌کند.

اخشابي بر اثر برخورد کوکتل مولوتف از ناحيه سر، بازو، قفسه سينه و صورت به شدت آسيب ديده بود. مقامات پليس پس از انتقال وي به بيمارستان اعلام کردند که ميزان سوختگي اين دانشجوي ايراني درجه سه تشخيص داده شده و بيش از 90 درصد بدن او سوخته است.

آتش نشاني آتلانتا نيز پس از اعلام اين خبر تاييد کرد که علاوه بر کوکتل مولوتف مواد مايع انفجاري ريخته شده در چند بطري پلاستيکي ديگر نيز به سوي اين آپارتمان پرتاب شده بودند.

پس از اعلام اين حادثه نيروهاي واحد ضد تروريستي پليس آتلانتا و ماموران پليس فدرال (اف بي آي) در محل حادثه حضور يافتند اما تاکنون اطلاعات دقيقي از جزئيات اين پرونده منتشر نشده است.

اين در حالي است که به گفته خانواده و افراد نزديک به اين دانشجوي فقيد، دستاوردهاي علمي و اطلاعاتي وي و استادش، دکتر كنستانتين دوروليس در تعريف ساختار و معماري جديدي براي شبکه اينترنت، موجب کينه‌توزي و اقدام به ترور اين جوان ايراني از سوي شرکت‌هاي تجاري رقيب شده است.

با اين وجود تاکنون پليس آتلانتا نتايج تحقيقات خود را اعلام نکرده است.

سامر اخشابي، دانشجوي اهل شهسوار تنکابن در حالي در آستانه سالروز تولدش- 29 اسفند 1366- درگذشت که انتظار مي‌رفت در آينده نزديک با طراحي و تبيين يک منطق جديد در معماري شبکه جهاني وب به همراهي استادش، جهان اينترنت را با يک تحول روبه‌رو کند.

دانشکده فني”جورجيا” پس از حادثه انفجار با انتشار بيانيه اي در مورد اين حادثه اعلام کرده بود: ”دانشکده فني جورجيا خانواده اين دانشجو را از حادثه پيش آمده مطلع کرده است. تا زمان پايان تحقيقات نمي‌توانيم اطلاعات کامل مرتبط با قرباني را منتشر کنيم....ما به همکاري با پليس در ادامه روند تحقيقات ادامه خواهيم داد.»

اين دانشگاه هزينه‌هاي درمان و انتقال جسد وي را به ايران تقبل کرده است. 

اخبار حوادث - ابتکار

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------