آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

32 سال زندان برای سارق جنایتکار



اخبار,اخبار حوادث , قتل عمد

 

اخبار حوادث -32 سال زندان برای سارق جنایتکار

سارقی که صاحبخانه را با 22 ضربه چاقو به قتل رسانده بود، به 32 سال حبس محکوم شد.

آرون دسیلوا با ورود به خانه جوزف گریفیتز هفتاد و سه ساله به قصد دزدی، او را به طرز فجیعی به قتل رساند. جسد غرق در خون مقتول، توسط همسر و یکی از دوستانش کشف و سپس پلیس وارد عمل شد. پلیس صحنه قتل را بسیار فجیع توصیف کرد. این قتل نوامبر 2012 اتفاق افتاد و حالا پس از یک سال و نیم، حکم نهایی متهم صادر شده است.

قاتل بیست و یک ساله در دادگاهی در جنوب غربی لندن علاوه بر مجازات قتل و سرقت، به اتهام فرار از صحنه جرم نیز به 12 سال حبس محکوم شده است. او صبح زود و هنگامی که صاحبخانه خواب بود، به قصد سرقت وارد منزل او شد و زمانی که مرد سالمند از خواب پرید، با او دست به گریبان شد.

مقتول صاحب دو فرزند پسر و هفت نوه بود. پزشکی قانونی تائید کرد او بر اثر جراحات ناشی از ضربات چاقو، جان خود را از دست داده است. تصاویر دوربین مداربسته نیز نشان می دهد دسیلوا بعد از وقوع جنایت، آرام و خونسرد، خانه مقتول را در فولهام در جنوب غرب لندن ترک کرد و به محل اقامت خود در هتلی نزدیک محل جنایت بازگشت تا اثر جنایت را از روی لباس هایش پاک کند. فیلم هایی که از دوربین مداربسته هتل به دست آمده، نشان می دهد مرد جنایتکار حدود یک ساعت بعد از قتل، مشغول گوش دادن به موسیقی است و در چهره اش اثری از نگرانی و احساس بد نسبت به کاری که انجام داده، دیده نمی شود. او سه روز بعد از ارتکاب قتل در همان هتل بازداشت شد.

در دادگاه مطرح شد که متهم روز حادثه ابتدا به باغچه سه خانه سر زد و از یکی از خانه ها دو ماشین چمن زنی سرقت کرد. سپس به خانه مقتول رفت و با یک وسیله، شیشه خانه او را شکست و وارد طبقه همکف شد. زمان سرقت غیر از گریفیتز، دوستان خانوادگی اش که برای شرکت در یک مراسم عروسی مهمان این مرد بودند و همچنین همسرش در طبقه بالای خانه خواب بودند. گریفیتز و خانواده اش 50 سال بود در همین خانه اقامت داشتند و پیش از این مشکلی برای آنها پیش نیامده بود.

در دادخواستی که پسر بزرگ تر مقتول در دادگاه خواند، آمده است: «مرگ فجیع پدرم، خلایی را در خانواده و میان دوستان او ایجاد کرده که هرگز پر نخواهد شد و عواقب آن نیز همواره در زندگی ما خواهد بود.»

در دادگاه عنوان شد متهم دارای 31 فقره سابقه کیفری است و از دوازده تا نوزده سالگی بارها به دلیل ارتکاب جرایمی نظیر دزدی، جیب بری و حمل چاقو دستگیر شده است. همچنین دادگاهی در لندن پدر دسیلوا را سال 2002، به جرم دزدی به 24 سال حبس محکوم کرده بود. پدر او سرکرده باندی بود که دست به سرقت های از پیش برنامه ریزی شده در لندن می زدند. این جرایم از ماه ژانویه 2000 تا می 2001 اتفاق افتاده بود.

بازپرس پرونده درباره دسیلوا گفت: «دسیلوا فردی بسیار خشن است که با خونسردی و بدون مکث 22 ضربه چاقو به قربانی وارد و پس از آن به آرامی خانه او را ترک کرد، گویی اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده و همه چیز کاملا عادی و طبیعی است.»

بازپرس ادامه داد: «می خواهم از این فرصت استفاده کنم و به خانواده قربانی تسلیت بگویم. آنها در یک سال و نیم گذشته متانت و صبر زیادی از خود نشان دادند و با پلیس همکاری خوبی داشتند و همه چیز را به دست قانون سپردند که این رفتار واقعا جای قدردانی دارد.» 

اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------