افزایش 10 درصدی تصادفات در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی



اخبار حوادث - افزایش 10 درصدی تصادفات در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی

وی تصریح کرد : از ابتدای نوروز امسال تاکنون،پس از خودروی پراید ، به ترتیب پیکان و پژوی 405 بیشترین تصادفات را داشته اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در بازدید از پلیس راه استان سمنان از افزایش 10 درصدی تصادفات در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی در دو روز گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در بازدید از فعالیت های پلیس راه استان سمنان و در جمع خبرنگاران بیان اینکه از رانندگی هموطنان در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی گلایه داریم، اظهار داشت: از هموطنان می خواهیم در رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند تا افزایش تصادفات در دو روز اخیر جبران شود.

وی دلیل افزایش سوانح در دور دوم سفرها را خستگی، شتاب و عجله عنوان کرد و گفت: با تلاش و جدیت کامل، کار را تا آخرین روز سفرهای نوروزی ادامه خواهیم داد تا شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بر اساس آمارها، پراید 30 درصد تصادفات نوروز امسال را داشته و بیشترین تصادفات را در بین خودروها دارد.

سردار مومنی افزود:نمی خواهیم دارندگان خودروی پراید را نگران کنیم ،ولی کنترل و هدایت پذیری پراید در سرعت بالای 80 کیلومتر در ساعت به شکل فزاینده ای کاهش می یابد

وی تصریح کرد : از ابتدای نوروز امسال تاکنون،پس از خودروی پراید ، به ترتیب پیکان و پژوی 405 بیشترین تصادفات را داشته اند.

وی از ابلاغ دستور به پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای کنترل تردد و کاهش حوادث خبر داد و افزود: ماموران پلیس دستور دارند با تخلفات حادثه ساز سرعت و سبقت غیر مجاز برخورد کنند و خودروها را در صورت ارتکاب دو تخلف همزمان،72 ساعت توقیف کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به سه محور پرتصادف کشور، خاطرنشان کرد: در محورهای اصفهان به شیراز، رشت به لاهیجان و همچنین در استان سمنان محور شاهرود به سبزوار بیشترین تصادفات کشور رخ می دهد.

مومنی گفت: امروز محورهای مواصلاتی کشور همچنان پر تردد هستند، ولی ترافیک نسبت به روز گذشته کمی آرامتر شده است.

وی با اشاره به ورود یک جبهه هوای سرد از غرب کشور و احتمال بارش ها در ارتفاعات، افزود: رانندگانی که در محورهای نقاط مرتفع کشور تردد می کنند باید به کاهش سرعت و افزایش فاصله طولی با خودروی جلویی خود را بیشتر مد نظر قرار دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: در دور اول سفرهای نوروزی در کشور، تصادفات 13 درصد کاهش داشته است که نشان از توجه رانندگان به قوانین است. 

اخبار حوادث - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------