آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

کاپیتان کشتی کره‌ای قاتل است



اخبار,اخبار حوادث ,کشتی سوول

 

اخبار حوادث - رئیس‌جمهوری کره جنوبی مدعی شد
کاپیتان کشتی کره‌ای قاتل است

آمار کشته‌شدگان کشتی مسافربری کره جنوبی به مرز 64 تن رسید.

در ششمین روز از حادثه واژگونی کشتی «سوول» در نزدیکی جزیره «جیجو» گروه‌های امدادی و غواصان با رخنه به لاشه کشتی غرق شده اجساد بیشتری از مسافران را بیرون کشیدند. با وجود تلاش‌های فراوان همچنان سرنوشت تعدادی از مسافران این کشتی نامعلوم است و با توجه به شرایط نامساعد اقیانوس و پایین رفتن لاشه در آب، غواصان کار سختی برای پیداکردن آن‌ها دارند.

خانواده‌های نگران این مسافران که بیشتر آن‌ها دانش‌آموزان و معلمان مدرسه‌ای در سئول بودند، همچنان ناراحت و نگران در منطقه «جیندو» جمع شده‌اند و در انتظار خبری از عزیزانشان دعا می‌‌کنند. این خانواده‌ها قصد داشتند به سمت سئول پایتخت کره جنوبی نیز راهپیمایی اعتراضی به راه اندازند که «جونگ هوون وون» برای جلوگیری از ایجاد یک تنش سیاسی در منطقه شخصاً‌ وارد عمل شد و از این تظاهرات ممانعت کرد.


این خانواده‌ها همچنان مصرانه خواستار مجازات کاپیتان بی‌مسئولیت کشتی هستند.


آن‌ها معتقدند این فرد و کارکنانش اگر اندکی زودتر دستور تخلیه کشتی را می‌دادند تعداد بیشتری از مسافران نجات داده می‌شدند.


«پارک گئون‌ هایه» رئیس‌جمهور زن کره جنوبی نیز همسو با خانواده‌های داغدیده عملکرد کاپیتان کشتی را زیر سؤال برد و اقدام او برای فرار از کشتی و دیر اعلام خطر کردن به مسافران را کاری شبیه یک قاتل دانست و گفت: «عملکرد کاپیتان و تعداد زیادی از کادر کشتی غیرقابل بخشش است و نمی‌توان آن را کمتر از یک جنایت دانست.»


کاپیتان این کشتی که باسابقه چهل و چند سال هدایت این کشتی را برعهده گرفته بود در حال حاضر با اتهام سهل‌انگاری و بی‌مسئولیتی در اعلام هشدار تحت بازجویی قرار دارد.


چهار جرثقیل بزرگ به اطراف کشتی آورده شده تا لاشه کشتی را پیش از فرو رفتن در آب بیرون بکشند. تا به حال دست‌کم 179 نفر نجات داده شدند و 234 نفر مفقود هستند و این آمار هر لحظه تغییر می‌کند.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------