رییس سازمان مدیریت بحران: پنج نفر در سیل‌های اخیر جان باختند نه 14 نفر



رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ پنج تن در پی جاری شدن سیلاب در چهار استان کشور خبر داد.

اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان را به حالت آماده باش درآورده و عملیات امدادگران در مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد. بنده نیز امروز برای بازدید از مناطق سیل زده به شهرستان‌های فسا، جهرم و چند شهر دیگر در استان فارس آمده‌ام و جلسه مدیریت بحران نیز در این محل تشکیل شد.

 

نجار با بیان اینکه به دلیل شکسته شدن آب بند خاکی جهرم خسارتی به مردم و ساختمان‌های این شهر وارد شده است، گفت: مخصوصا خانه‌هایی که دارای زیرزمین بودند خساراتی دیدند و طبق اعلام مسئولان بنیاد مسکن به حدود 6700 منزل در شهرستان جهرم خسارت‌هایی وارد شده است.

 

مرگ پنج نفر در پی سیل اخیر

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین درباره آمارهای ضد و نقیضی که از تعداد جان باختگان و همچنین مفقودشدگان ناشی از سیل در برخی از رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی نقل شده است، گفت: آنچه که در مورد مرگ 14 تن و موارد اینچنینی مطرح می‌شود به هیچ عنوان مورد تایید نیست و برابر آخرین آمارهای ما در دو روز گذشته، در مجموع پنج تن به دلیل سیل در چهار استان جان خود را از دست دادند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد دو نفر در استان فارس جان باختند که یکی کودکی خردسال بوده که از آغوش مادرش به کانال آب سقوط کرده و دیگری نیز زنی بوده که در پی تخریب خانه‌اش در یکی از روستاها جان خود را از دست داد.

 

نجار با بیان اینکه یک نفر نیز در پی سیل در استان بوشهر فوت شده است، گفت: طبق آمارها یک نفر نیز در کرمان و یک نفر نیز در خراسان رضوی جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی درباره تعداد مفقود شدگان نیز گفت: موردی از مفقودی در پی سیل به سازمان مدیریت بحران کشور گزارش نشده است.

 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تدابیر لازم برای رسیدگی به این حادثه و جبران خسارت‌ها در دستور کار قرار گرفته، گفت: دولت نیز توجه ویژه‌ای به این حادثه داشته و دستورات لازم از سوی وزیر کشور صادر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------