درگذشت 35 زائر بیت الله الحرام درعربستان/ حجاج ایرانی در سلامت کامل



اداره کل گذرنامه عربستان اعلام کرد: از مجموع 675هزار و143 زائر بیت الله الحرام کشورهای مختلف که تاکنون برای ادای مناسک حج وارد عربستان شده اند، 35 نفر در گذشتند.

به گزارش ایرنا؛ خبرگزاری عربستان ( واس)، اداره کل گذرنامه عربستان روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای افزود: تاکنون 663هزار و860 زائر از طریق هوایی و10 هزارو796 نفر از طریق زمینی و487 تن از طریق دریایی وارد عربستان شدند به طوری که ورود زائران خانه خدا امسال به عربستان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد یعنی به میزان 98هزار و387 حاجی افزایش داشته است.

 

خالد بن قرار الحربی فرمانده نیروهای امنیت حج گفت: 95هزار و400 شخص که از مناطق مختلف عربستان قصد ورود به مکه مکرمه را داشتند به دلیل نداشتن مجوز رسمی برگردانده شدند همچنین 47هزار و700 خودرو نیز بازگردانده شدند.

 

وی با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفین وافراد بدون مجوز حج یا کاروان داران متخلف گفت: این افراد به بخش ویژه برای اجرای مجازات ارجاع داده می شوند.

 

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی متخلفین را تا داخل مشاعر از طریق گشت های دوره ای بی هدف علاوه بر اقدامات امنیتی در داخل مکه مکرمه ،مشاعر مقدس و جاده های خاکی منتهی به مشاعر تعقیب خواهند کرد.

 

وی افزود : کنترل هوایی شدیدی برای تعقیب متخلفین و دستگیری آنها از طریق شبکه دوربین های نصب شده در داخل مشاعر مقدس جریان دارد.

 

یش بینی می شود به دنبال بازگرداندن سهمیه 20 درصدی به حجاج خارجی توسط مقامات سعودی، شمار حجاج امسال به بیش از یک و نیم میلیون نفر برسد.

 

عربستان در چهار سال گذشته شمار حجاج خارج را به میزان 20 درصد و حجاج داخلی را به میزان 50 درصد کاهش داده بود.

 

اداره آمارعربستان شمار حجاجی را که سال گذشته وارد عربستان شدند، یک میلیون و 325 هزار و 372 نفر اعلام کرد. 

 

 روابط عمومی سازمان حج و زیارت در پی انتشاری خبری مبنی بر کشته شدن ۳۵ نفر از زائران بیت‌الحرام از کشورهای مختلف که برای ادای مناسک حج وارد عربستان شده بودند، اظهار کرد: همه زائران ایرانی در صحت وسلامت کامل هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------