افشای جنایت قتل‌عام خانوادگی در پرند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افشای جنایت قتل‌عام خانوادگی در پرند

مردی که اقدام به قتل پدر و برادرش کرده بود، دستگیر شد.

درتاریخ دوم آذرماه سال‌جاری، زن جوانی به هویت «نیلوفر - د» 20ساله به کلانتری17 پرند مراجعه و به مأموران اعلام کرد که همسرش به هویت «مجید - م» 24ساله در ششم مهرماه، برادرش به هویت «علی م» 26ساله را در منزل پدریشان واقع در پردیس با شیرینی آغشته به قرص خواب مسموم کرده و با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و پس از ارتکاب جنایت جسد مقتول را در چمدان جاسازی و به شهرستان محمودآباد در استان مازندران منتقل و در کنار دریا دفن کرده است.

در ادامه با توجه به اظهارات زن جوان، هماهنگی‌های لازم با قاضی کشیک دادسرای عمومی و انقلاب رباط‌کریم انجام و مأموران کلانتری با مراجعه به محل سکونت «مجید» در شهر جدید پرند شهرک آفتاب، در ساعت 20، دوم آذرماه اقدام به دستگیری وی کرده که متهم در اظهارات اولیه خود به ارتکاب جنایت در منزل پدری خود واقع در شهر جدید پردیس اعتراف کرد.

با توجه به ارتکاب جنایت در شهر جدید پردیس، هماهنگی لازم با کلانتری 207 پردیس انجام و ضمن تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستوربازپرس شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات از متهم و همسرش در دستورکار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که در تحقیقات از همسر متهم، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 20، ششم مهرماه، همسرم دراتاق پذیرایی منزل پدری‌اش واقع در شهر جدید پردیس، در حضور من و با ضربات متعدد چاقو اقدام به کشتن برادرش کرد و در شب جنایت، جنازه در منزل باقی ماند و آن شب، من به همراه مجید به منزل مادرم رفتیم و فردای آن روز که جمعه بود، به بهانه رفتن به بهشت زهرا به میدان امام‌حسین رفته و بزرگترین چمدان را خریداری کردیم و مجددا به منزل پدری مجید برگشته و جنازه را در چمدان قرار دادیم و پس از قراردادن جنازه داخل چمدان، مجید به بهانه جابجا کردن اثاثیه منزل، اقدام به اجاره یک دستگاه پیکان وانت کرد و جنازه را با کمک راننده در عقب وانت قرار داد؛ من نیز با اجاره یک دستگاه خودرو پراید به دنبال آنها به محمودآباد رفته و در آنجا یک ویلا اجاره کردیم.

این زن در ادامه اظهاراتش گفت: ابتدا قرار بود مجید، جنازه برادرش را در ویلا دفن کند اما از آنجائی که انتهای کوچه به دریا ختم می‌شد، شب هنگام جنازه را به جلوی دریا برده و پس از بازکردن چمدان، شروع به چیدن سنگ روی جنازه کرده و آن را زیر سنگ‌ها پنهان کردیم و مجید قصد داشت تا روی جنازه شن بریزد اما چون یک نفر در آنجا بود، موفق به این کار نشد و همان شب به تهران برگشتیم.

همسر مجید در خصوص علت مراجعه خود به پلیس نیز گفت: در آخرین روز آبان با همسرم در خانه درگیر شدم؛ مجید مرا تهدید و عنوان کرد که من برادر و پدرم را کشته‌ام و تو را نیز خواهم کشت؛ من نیز از روی ترس به کلانتری رفتم و آنچه را که در خصوص شوهرم می دانستم، به پلیس اعلام کردم.

مجید که پس از دستگیری انگیزه خود از ارتکاب جنایت را «ناموسی» عنوان کرده بود، در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: به تحریک همسرم و با نقشه‌ای که همسرم طراحی کرده بود، ابتدا حدود 40 قرص خواب‌آور را به صورت پودر در شیرینی ریخته و به برادرم دادیم که پس از بی‌هوش شدن وی با چندین ضربه چاقو او را به قتل رساندم و پس از خرید یک چمدان بزرگ، بدون آن که راننده وانت متوجه موضوع شود جنازه را به ویلایی در محمودآباد برده و شبانه دفن کردم.

مجید در ادامه اظهارات خود و در خصوص ارتکاب جنایتی دیگر و قتل پدر خود نیز به کارآگاهان گفت: پدرم خودکشی کرده است و قبل از فوت پدرم، مادرم به دلیل اختلافات خانوادگی در هشتم مرداد سال 89 خودکشی کرد و خود را از طبقه پنجم ساختمان به پائین پرتاب کرد و پس از مرگ مادرم، پدرم نیز پس از مدتی کوتاه و به خاطر عذاب وجدان، در 22 آذر همان سال خودکشی کرد و همسرم به خاطر دعوا و به علت اینکه او را مورد ضرب و شتم قرار دادم ، به دروغ این موضوع را به من نسبت داده است.

در ادامه تحقیقات و در راستای بررسی اظهارات هر دو متهم پرونده، بار دیگر تحقیقات از همسر مجید در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و همسر مجید این بار در خصوص انگیزه همسرش در قتل برادر خود، به کارآگاهان گفت : یک سال بعد از ازدواج، مجید مطلبی را با من در میان گذاشت که باعث تعجبم شد و عنوان کرد که پدرش را کشته و به خاطر عذاب وجدان ناشی از قتل پدرش قصد دارد تا این موضوع را با فردی در میان بگذارد و به همین علت قتل پدرش را با من در میان گذاشت.

همسر متهم با بیان اینکه مجید پدر خود را در مرگ مادرش مقصر می‌دانست، به کارآگاهان گفت: به همین علت در شیرینی، قرص خواب‌آور ریخته و وقتی پدرش بی‌هوش شد او را به قتل می‌رساند و پس از آن عنوان می‌کند که پدرش به خاطر عذاب وجدان ناشی از مرگ همسرش خودکشی کرده است.

همسر مجید در ادامه به کارآگاهان گفت: برادر مجید از موضوع قتل پدرش توسط مجید اطلاع پیدا کرده بود و شب جنایت مجید به من گفت که علی از موضوع قتل پدرم سر در آورده و اگر او را نکشم، مرا به پلیس معرفی خواهد کرد که پس از آن قرص‌هایی را که از قبل خریداری کرده بود به من داد و من نیز پس از مسموم‌کردن شیرینی‌ها، تعدادی از آنها را به برادرشوهرم تعارف کردم.

با انجام تحقیقات از مجید و همسر وی و با توجه به مشخص‌شدن برخی اظهارات ضد و نقیض در اظهارات مجید، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش ضمن تأیید اظهارات همسرش در خصوص انگیزه واقعی قتل برادرش، به ارتکاب قتل پدرش در سال 1389 اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده و همسرش در خصوص انتقال جسد به شمال کشور هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد انجام و مشخص شد که جسد مقتول در حدود یک ماه گذشته و به صورت ناشناس در سواحل دریا کشف شده است.

حاجی‌زاده اضافه‌کرد: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که متهم و همسرش پس از ارتکاب دومین جنایت، با جعل هویت و امضای برادر متهم اقدام به برداشت مبلغ 28 میلیون و 500 هزار تومان از حساب مقتول کرده‌اند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به لزوم انجام تحقیقات تکمیلی، به دستور بازپرس قرار بازداشت موقت برای هر دو متهم پرونده صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند./ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------