درآمد میلیاردی زن تبهکار با فروش داروی تقلبی



درآمد میلیاردی زن تبهکار با فروش داروی تقلبی

زن جوان که با تبلیغات ماهواره ای به مشتریان خود داروهای تقلبی افزایش قد و لاغری می فروخت و از این راه درآمد میلیاردی کسب کرده بود، پس از دستگیری مدعی شد از افراد سابفه دار به جای پزشک استفاده می‌کرده است.

حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، در پی وصول شکایت های مشابه در خصوص شکایت تعدادی از شهروندان درباره خرید داروهای تقلبی از طریق شبکه های ماهواره ای، پرونده ای در دادسرای ناحیه 19 تهران تشکیل و به دستور بازپرس شعبه پنجم، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با تشکیل پرونده با موضوع جعل و کلاهبرداری ، تعدادی از شکات که تمامی آنها زن بودند ، با حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان عنوان داشتند که از طریق آگهی های بازرگانی پخش شده در شبکه های مختلف ماهواره ای و شماره تماس های ارائه شده در آنها اقدام به خرید داروهای مختلف حجم دهنده ، افزایش دهنده قد ، داروهای لاغری و ... کرده اما همگی آنها پس از مصرف این داروها دچار عوارض سوء ناشی از مصرف دارو به ویژه عوارض روحی و روانی از قبیل توهم ، ترس از اطرافیان و ... شده اند .

یکی از شکات پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " از طریق شبکه ماهواره ای ... در جریان تبلیغ و فروش نوعی داروهای افزایش قد آنهم بدون محدودیت سنی !! قرار گرفتم . به همین علت با شماره تماس تلفن همراه آگهی تماس گرفته و درخواست ارسال دارو را کرده و در ازای خرید دارو ، ابتدا مبلغ 198 هزار تومان به حساب بانکی شخصی به نام آقای "حسن . خ" واریز کردم .

در زمان خرید دارو ، از من خواسته شد تا پس از دریافت دارو دوباره با آنها تماس گرفته تا طریق مصرف دقیق دارو به من توضیح داده شود . به همین علت پس از تحویل بسته دارو که تصور می کردم از جزیره کیش ارسال شده ، دوباره با شماره شرکت تماس گرفته و به بهانه ارائه مشاوره با پزشک متخصص مبلغ 180 هزار تومان دیگر به حساب آنها واریز کردم اما پس از مصرف داروها ، با عوارض شدید روحی روبرو شدم بگونه ای که در طول مصرف این داروها از اطرافیان خود می ترسیدم و ... " .

در ادامه تحقیقات ، تمامی شکات پرونده در اظهارات مشابه عنوان داشتند که در زمان تماس با شماره های آگهی فروش دارو ( همگی شماره تلفن های اعلام شده در آگهی از نوع اعتباری بوده است ) نشانی شرکت در جزیره کیش ـ بلوار ساحلی ـ کمپ معمار اعلام و اعضای شرکت مدعی بودند که شرکت آنها در هیچ نقطه دیگری از کشور شعبه ای ندارد.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده ، به بررسی شماره حساب بانکی اعلام شده به هویت آقای "حسن . خ" متولد 1320 پرداخته و اطلاع پیدا کردند که تمامی نشانی های اعلام شده از سوی این شخص ، جعلی و نادرست می باشد . به همین خاطر در ادامه و با شناسایی هویت دقیق این شخص و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی ، موفق به شناسایی محل سکونت وی در منطقه فلاح شده و یکم شهریور وی را دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند .

با دستگیری "حسن . خ" ، وی در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که اطلاعی از تراکنش مالی حساب بانکی خود نداشته و این حساب در اختیار دخترش به نام "سحر . خ" 31 ساله قرار دارد .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، محل سکونت "سحر . خ" در منطقه سعادت آباد شناسایی و در حالیکه وی در طول این مدت از محل سکونت خود متواری شده بود ، سرانجام با انجام اقدامات پلیسی 19 آذر و در حالیکه تلاش داشت تا همچنان از دست کارآگاهان متواری شود ، دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

با دستگیری متهم و در بازرسی از مخفیگاه وی ، کارآگاهان موفق به کشف تعداد زیادی سررسید و دفترچه های حاوی مشخصات افرادی شدند که بنا بر اعترافات اولیه متهم این افراد علاوه بر مناطق مختلف شهر تهران از دیگر شهرها و استان های مختلف کشور نیز اقدام به تهیه داروهای تقلبی کرده اند .

با دستگیری سحر و در ادامه اعترافات به دست آمده از وی مشخص شد افرادی که تحت عنوان پزشک متخصص اقدام به ارائه مشاوره به خریداران دارو کرده اند ، همگی از افراد سابقه دار در زمینه موادمخدر بوده و میانگین میزان تحصیلات آنها نیز در حدود سوم راهنمایی می باشد !!! که متهم پس از شناسایی آنها و با وعده پرداخت پول زیاد ابتدا به آموزش آنها پرداخته و در ادامه با مشخصات آنها اقدام به افتتاح حساب های بانکی در شعبات مختلف کرده و با استفاده از این حساب ها اقدام به جابجایی وجوه دریافتی از مالباختگان کرده است .

در ادامه تحقیقات ، متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " با اجاره یک واحد آپارتمان مسکونی در منطقه سعادت آباد ـ بلوار فرحزادی آن را تبدیل به دفتر شرکت کرده ، پس از انتشار آگهی استخدام در روزنامه و جذب چند منشی و بازاریاب ، با ارائه برگه های جذب مشتری اقدام به ارائه آموزش های لازم به آنها کرده و در ادامه اقدام به دادن آگهی تبلیغاتی در چندین شبکه ماهواره ای برون مرزی کردم " .

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : " در ادامه تحقیقات انجام شده در خصوص فعالیت های متهم و دیگر افراد مرتبط با وی مشخص شد که هیچ پزشک و یا متخصصی با این افراد در زمینه فروش داروهای تحت عناوین مختلف لاغری ، افزایش قد و .... همکاری نداشته و افرادی که به عنوان پزشک اقدام به ارائه به اصطلاح مشاوره به مالباختگان و خریداران این داروها کرده اند ، غالبا از افراد سابقه دار در زمینه مصرف و خرید و فروش موادمخدر و فاقد هرگونه تخصص در خصوص تهیه تولید داروهای پزشکی هستند " .

وی با اشاره به هویت مجعول استفاده از سوی متهم گفت : " در ادامه رسیدگی به این پرونده مشخص شد که متهم در تمامی ارتباطات خود از هویت جعلی نازنین یکتا استفاده کرده که با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده در خصوص تراکنش مالی بالای متهم که تا به این لحظه از تحقیقات به بیش از یک میلیارد تومان برآورده شده ، گستردگی فعالیت های وی در زمینه ارتکاب جرایم مختلف از قبیل افتتاح حساب های مختلف بانکی با استفاده از هویت افراد غیر ، فروش داروهای تقلبی و .... ، بررسی احتمال ارتکاب سایر جرایم با هویت مجعول فوق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است .

به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که اقدام به خرید داروهای تقلبی تحت عناوین مختلف لاغری ، چاقی ، تناسب اندام ، افزایش قد و .... کرده و یا در خصوص شکایت از خانم جوانی به هویت مجعول نازنین یکتا طرح شکایتی دارند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی و یا شعبه 5 دادسرای ناحیه 19 تهران واقع در خیابان ولی عصر ـ خیابان شهید مطهری ـ نرسیده به بزرگراه مدرس مراجعه کنند "/مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------