جزئیات انفجار قطار آنکارا - تهران



مدیر کل روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ‌اعلام کرد : انفجار قطار مسافری آنکارا-تهران در خاک ترکیه و قبل از دریاچه وان رخ داده است و خوشبختانه همه مسافران قطار که بیشتر انها ایرانی هستند در سلامت کامل به سر می برند.

آقای قلی نژاد در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : قطار تهران تا دریاچه وان ترکیه می رود و مسافران در این محل جابجا می شوند و قطار خود را در عوض می کنند و این حادثه در طرف قطار ترکیه رخ داده است.

وی اظهار داشت : قطار مسافری آنکارا به تهران به شماره 11512 ترانس آسیا به دلیل انفجار مین در میان دو ایستگاه سوورن - گنچ از توابع استان بینگل در شرق ترکیه خسارت دید و اسیب جزئی به چند واگن وارد شد اما واگن توشه قطار اسیب جدی دیده است.

قلی نژاد گفت : حدود 180 مسافر این قطار پس از تغییر قطار خود در محل دریاچه وان سوار قطار شرکت رجاء می شوند و به سمت ایران حرکت خواهند کرد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت رجاء باز هم تاکید کرد : هیچ گونه آسیبی به مسافران این قطار آنکارا به تهران نرسیده است و همه مسافران در سلامت کامل هستند و فقط واگن توشه این قطار آسیب دیده است.

واگن توشه این قطار که در آن ابزار و لوازم قرار می‌گیرد، آسیب دید که پس از وقوع حادثه این واگن جدا شده و قطار به حرکت خود ادامه داده است.

قلی نژاد افزود: بنابر اعلام مقامات و مسئولان ترکیه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.
یاووز سلیم کوشگر استاندار بینگل نیز گفته است: عملیات تجسس و شناسایی نیروهای امنیتی به طور گسترده‌ای در منطقه ادامه دارد. 

 

اخبار حوادث - صدا و سیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------