کشف یک باند دزدان بار مسافران هواپیما در فرودگاه ه ا/ کارمندان یک هواپیمایی بودند



فرمانده پلیس فرودگاههای کشور از شناسایی و دستگیری 16 سارق بار هواپیما در قالب 4 باند سرقت خبر داد.

سردار سرتیپ حسن مهری گفت:‌این سارقان کارکنان یکی از شرکتهای هواپیمایی هستند که در حین انجام خدمات فرودگاهی به بار مسافران دستبرد می زدند.

وی افزود: ارزش اموال سرقتی اعتراف شده بیش از یک میلیارد تومان است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

سردار مهری گفت: پس از دریافت نزدیک به 68 شکایت مردمی در اواسط شهریور امسال ، پلیس فرودگاههای کشور وارد عمل شد و نسبت به کنترل و شناسایی سارقان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه یکی از سارقان با تغییر چهره و سوء استفاده از کارت بانکی سرقت شده پس از حضور در بانک و تعویض کارت ملی ، اقدام به برداشت 27 میلیون تومان پول کرد ، گفت: سارق پس از حضور در صرافی فرودگاه امام در حال خرید دلار از طریق دوربین مدار بسته صرافی شناسایی و دستگیر شد.

سردار مهری افزود:‌سارق دستگیر شده در اعترافات خود موجب شناسایی 15 نفر دیگر از همدستانش شد. این پرونده همچنان باز است تا بقیه سارقان شناسایی و دستگیر شوند.
وی افزود : مدارک شناسایی ،‌کارت بانکی، پول ، طلا ،‌ارز و کالاهای ارزشمند با حجم کم از اموال مسروقه ای است که این سارقان آنها را در داخل انبار بار هواپیما از چمدانهای مسافران سرقت و در زیر لباس خود جاسازی و خارج می کردند.

سردار مهری گفت: نبود دوربین در انبار دپوی چمدانها در داخل هواپیما موجب سوء استفاده این سارقان شده است.

وی همچنین از اعتراف این سارقان به چند مورد سرقت از بار مسافران خارجی خبر داد و گفت: ‌ایمیل های دریافتی از شرکت های هواپیمایی خارجی موید این موضوع است.

سردار مهری افزود : برابر قوانین بین المللی ، قراردادن پول،‌طلا و اموال گران قیمت با حجم کوچک در داخل ساک و چمدان ممنوع است و شرکت های هواپیمایی فقط برابر با وزن چمدان خسارت پرداخت می کنند که بسیار ناچیز است.

وی از مردم خواست با حمل پول ،‌ طلا ، مدارک و اموال گران قیمت خود در کیف دستی از تحویل آن به انبار بار هواپیما خودداری کنند.

فرمانده پلیس فرودگاههای کشور گفت: پس از کشف این سرقتها ، شرکتهای هواپیمایی موظف شدند تا با تجهیز دوربینهای مدار بسته داخل انبار بار هواپیماها را نیز نظارت و کنترل کنند.

 

اخبار حوادث - واحدمرکزی خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------