دستگیری 77 نفر در اسکاتلند به دنبال کشف ده ها میلیون عکس مستهجن کودکان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پلیس اسکاتلند روز جمعه اعلام کرد که همزمان با کشف 30 میلیون قطعه عکس مستهجن از کودکان در شبکه اینترنت، تاکنون 77 نفر در این ارتباط، به ظن سوءاستفاده و اذیت و آزار جنسی از کودکان دستگیر شده اند.

به گزارش ایرنا، به گفته پلیس اسکاتلند، در جریان عملیات پلیس همچنین 523 کودک که به طور بالقوه قربانی سوءاستفاده جنسی به صورت آنلاین بودند، شناسایی شده اند.


براساس گزارش پلیس اسکاتلند، این کودکان که قربانی بوده اند، بین 3 تا 18 سال سن داشته و 122 نفر از آنها تحت خدمات حمایتی از کودکان قرار داشته اند.


پلیس اسکاتلند بابیان اینکه این عملیات از ششم ژوئن شروع و تا 15 جولای گذشته ادامه داشته است، گفت که در جریان آن علاوه بازجویی از 134 نفر، 83 منزل متعلق به افراد مظنون مورد تفتیش قرار گرفته و 77 نفر دستگیرشده اند.


به گفته پلیس اسکاتلند، افراد دستگیرشده متهم به تجاوز، اذیت و آزار جنسی، اخاذی و به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن کودکان در شبکه آنلاین هستند.


'مالکم گراهام' یک مقام ارشد پلیس اسکاتلند روز جمعه در گفت وگو با اسکای نیوز، با وحشتناک توصیف کردن موارد یاد شده وضرورت مقابله آن ، از مردم خواسته است که بیش ازپیش هشیار باشند.


وی گفت: بسیاری از مردم هم اکنون از فناوری استفاده می کنند که می تواند به جلوگیری از سوء استفاده از کودکانشان در شبکه آنلاین کمک کند.


به گفته فعالان مدنی، پدیده کودک آزاری در بریتانیا همانند کوه یخی است که آمارهای منتشر شده تنها بخش بیرونی این کوه یخی را نشان می دهد.


براساس گزارش های منتشر شده مشکل سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس رو به افزایش است و تعداد مواردی که به پلیس گزارش می شود از سال 2012 تا سال 2015، هشتاد برابر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------