۱۹۵ کشته و بیش از ۳۰۰۰ مجروح در حوادث جاده‌ای نوروز



رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: در حوادث جاده‌ای نوروز در کشور تا کنون ۱۹۵ نفر کشته و بیش از سه هزار نفر مجروح شدند.

به گزارش مهر، سردار محمدحسین حمیدی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های پلیس راه گلستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۰ درصد حوادث جاده‌ای در نوروز امسال که منجر به کشته شدن ۱۹۵ نفر و مجروحیت بیش از سه هزار نفر شده، به دلیل خستگی و خواب آلودگی بوده که خروج از جاده و واژگونی خودرو را به همراه داشته است.

 

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس با وجود افزایش تردد و شرایط جوی نامناسب، شاهد کاهش سه درصدی تصادفات نسبت به سال قبل بودیم و برنامه داریم تا در روزهای آینده با اطلاع رسانی سریع و به موقع، جلوی آسیب‌های پیش رو را بگیریم تا طرح نوروزی با موفقیت به اتمام برسد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

حمیدی تصریح کرد: بیشترین حوادث جاده‌ای در مسیرهای طولانی و به خصوص کویری رخ داده که خستگی و خواب آلودگی بیشتری برای رانندگان به همراه دارد که در نهایت منجر به انحراف به چپ و تصادفات رخ به رخ می‌شود.

 

وی ادامه داد: در جاده‌های دو طرفه هم سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ موجب تصادفات رخ به رخ شده که بیشترین برخورد ماموران ما هم در این بخش‌ها بوده است.

 

وی یادآور شد: اگر به موضوع خستگی و خواب آلودگی توجه بیشتری داشته باشیم و با روحیه و نشاط به سفر خود ادامه دهیم، نوروز بسیار خوب و با کمترین حوادث را شاهد خواهیم بود.

 

مسافران زمان بازگشت خود را مدیریت کنند

 رئیس پلیس راه راهور ناجا بر پرهیز از عجله و شتاب در بازگشت مسافران نوروزی تاکید و خاطرنشان کرد: تا پایان تعطیلات نوروزی زمان زیادی باقی نمانده و مسافران باید زمان بازگشت خود را مدیریت کنند تا شاهد کندی حرکت در جاده‌ها نباشیم.

 

حمیدی افزود: هیچ سازمان و ارگانی نمی‌تواند به تنهایی تصادفات را کاهش دهد و باید برای ایمنی راه و ایمنی خودرو برنامه داشته باشیم و البته طرح توقف گاه‌های کم هزینه را در مسیرهای مختلف بررسی و پیشنهاد کردیم تا سازمان‌های دیگر هم در این راه قدم بردارند.

 

وی با بیان اینکه برای ششمین سال پیاپی شاهد کاهش آمار تصادفات بودیم، گفت: تمامی سازمان‌ها هماهنگی لازم را دارند و مردم هم تغییر رفتار داده‌اند و امیدواریم این روند کاهشی تصادفات همچنان ادامه داشته باشد.

 

وی یادآور شد: آمار تصادفات منجر به فوت در سال ۸۴ حدود ۲۴ هزار نفر بوده که اکنون به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

 

رعایت نکردن فاصله طولی دلیل تصادف زنجیره‌ای اتوبان مشهد بود

 رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به تصادف زنجیره‌ای در اتوبان مشهد – باغچه، اظهار کرد: تصادفات زنجیره‌ای زمانی رخ می‌دهد که دید مناسبی نداریم، جاده لغزنده است و فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت نمی‌کنیم و دلیل اصلی تصادف زنجیره‌ای اتوبان مشهد – باغچه هم رعایت نکردن فاصله طولی بوده است.

 

حمیدی تصریح کرد: شرایط جوی استان‌های کشور از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود و از رانندگان خواستاریم با توجه به شرایط جوی و لغزنده بودن محورها رعایت فاصله طولی را داشته و با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

 

وی ادامه داد: برخی افراد در جاده‌های لغزندگی مانند جاده صاف رانندگی می‌کنند در حالی که رانندگی در چنین شرایطی متفاوت است.

 

وی بیان کرد: تعداد محل‌های حادثه خیز کشور از تعداد گشت‌های ما بیشتر بوده و هدف پلیس راه راهور از گشت‌های پنهان و آشکار، پیشگیری از حوادث است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------