نجات قاتل مادربزرگ از چوبه دار



نجات قاتل مادربزرگ از چوبه دار

پسر جوانی که مادربزرگ خود را به خاطر مخالفت برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، رسیدگی به این پرونده از 22 مرداد 89 همزمان با گزارش قتل پیرزن تنهایی به پلیس در دستور کار تیم جنایی تهران قرار گرفت. ماموران همراه بازپرس شهریاری در محل جنایت در منطقه مشیریه تهران حاضر شده و با جسد زهرا 71 ساله روبرو شدند که با ضربه‌های کارد از پا در آمده بود.بررسی محل جنایت نشان می داد فرد آشنایی به راحتی وارد این خانه شده و پس از قتل پیرزن تنها و به هم ریختن وسایل خانه از آنجا گریخته است.

در ادامه جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات برای افشای راز این جنایت را آغاز کردند. فرزندان مقتول در جریان تحقیقات ادعا کردند یکی از نوه‌های زهرا به نام حمیدرضا 18 ساله به خانه زن تنها رفت و آمد داشته و چند ماه قبل نیز 200 هزار تومان از آنجا سرقت کرده بود.در ادامه حمیدرضا دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد که در بازجوییهای مقدماتی منکر قتل مادربزرگش شد اما پس از تحقیقات فنی پلیسی لب به اعتراف گشود و به کشتن زهرا و سرقت پول از خانه‌اش اعتراف کرد.

در ادامه با اعتراف پسر جوان و بازسازی صحنه قتل پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

متهم به قتل در جلسه محاکمه خود که یکم بهمن برگزار شد گفت : من به دختر جوانی علاقمند شده بودم و می‌خواستم با او ازدواج کنم. روز جنایت نزد مادربزرگم رفتم و از او خواستم به خواستگاری دختر جوان برود اما او مخالفت کرد و گفت: این دختر به درد تو نمی‌خورد. در ادامه بین ما درگیری به وجود آمد که در یک لحظه مادربزرگم را به سمت در کمد هول دادم. او نقش بر زمین شد و شروع به داد و فریاد کرد. دیگر هیچ کنترلی بر رفتارم نداشتم به همین خاطر به آشپزخانه رفته و یک چاقو را از آنجا برداشته و چندین ضربه به بدن مادربزرگم زدم سپس نیز به خاطر ترس از آنجا فرار کردم.

در ادامه قضات دادگاه با توجه به درخواست اولیای دم متهم را به قصاص محکوم کردند. در حالی که پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شده بود، فرزندان مقتول با حضور در دادگاه رضایت خود را اعلام کردند.

صبح امروز جلسه محاکمه متهم از جنبه عمومی جرم برگزار شد که حمیدرضا در دفاع از خود گفت : من در این مدتی که در زندان هستم متوجه اشتباه خود شدم . این قتل ناخواسته رخ داد و من نمی خواستم مادربزرگم را به قتل برسانم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه وارد شور شده و پسر جوان را به زندان محکوم کردند./مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------