2افغان، متهمان جنایت در ساختمان نیمه‌کاره



اخبار حوادث -   2افغان، متهمان جنایت در ساختمان نیمه‌کاره

دو جوان افغان که به قتل متهم شده‌اند در حالی پای میز محاکمه می‌روند که اولیای‌دم مقتول شناسایی نشده‌اند و دادستان به‌عنوان شاکی پرونده برای متهمان درخواست صدور اشد مجازات کرده ‌است.

 متهمان این پرونده که دو جوان کارگر ساختمانی هستند به تعرض، قتل و مثله‌کردن فردی متهم شده‌اند که هویتش هنوز مشخص نیست. گزارش این قتل بیش از یک سال قبل به پلیس تهران داده‌ شد. کارگران ساختمانی به ماموران خبر دادند تنه یک انسان را میان زباله‌های ساختمانی پیدا کرده‌اند. وقتی ماموران در محل حاضر شدند تنه مردی را که به نظر می‌رسید جوان است در حالی‌که میان کیسه‌ای پیچیده ‌شده ‌بود، پیدا کردند اما سر و دو دست جسد در آنجا نبود و وضعیت بدنش نشان می‌داد او قبل از مرگ با فرد یا افرادی درگیر شده‌ است.

 

تحقیقات در این خصوص از کسانی که جسد را پیدا کرده ‌بودند آغاز شد. کارگران ساختمان گفتند: «چند روز قبل دو افغان به نام‌های صالح و جمعه در این ساختمان کار می‌کردند و بعد هم رفتند شاید آنها در جریان این قتل باشند اما ما چیزی نمی‌دانیم و فقط جسد را پیدا کردیم.»  شناسایی دو مرد افغان راز این جنایت را فاش کرد. صالح اعتراف کرد مرد جوان را با همدستی جمعه کشته‌ است در حالی‌که نمی‌دانست او کیست و حتی نامش را نمی‌دانست. صالح گفت: «من و جمعه مرد جوان را برای برقراری رابطه به ساختمان نیمه‌کاره بردیم، پیشنهاد برقراری رابطه دادیم او هم قبول کرد بعد از آن به دلیل مسایل مالی با هم درگیر شدیم. ما دونفر بودیم و توانستیم او را به قتل برسانیم بعد قصد داشتیم او را به چاه بیندازیم اما هیکل درشتی داشت و نمی‌شد جسد را به راحتی داخل چاه انداخت. او را بیرون کشیدیم و سرش را قطع کردیم باز هم نشد و این بار دست‌هایش را هم بریدیم بازهم نشد چون دهانه چاه تنگ بود. دست‌ها و سر مقتول را داخل چاه انداختیم و بعد هم جسد را لای نایلونی گذاشتیم و در میان نخاله‌های ساختمانی رها کردیم و خودمان هم از آن ساختمان نیمه‌‌کاره رفتیم.»


ماموران در ادامه برای مشخص‌شدن صحت گفته‌های متهمان به تحقیق پرداختند. آنها سر و دست‌های مقتول را از داخل چاه بیرون کشیدند و تعرض به او نیز مورد تایید پزشکی قانونی قرار گرفت اما تلاش برای مشخص‌شدن هویت این جوان که به نظر 20‌ساله می‌رسید به جایی نرسید با توجه به اینکه متهمان مدعی ‌شدند احتمال می‌دهند او از هموطنانشان باشد دادستانی مکاتبه‌ای را با سفارت افغانستان انجام داد و با اعلام مشخصات متهم خواستار بررسی این موضوع شد. چندی بعد سفارت افغانستان اعلام کرد در مکاتباتی که با افغانستان انجام گرفته چنین فردی شناسایی نشده ‌است. این در حالی بود که مقتول در میان اعلام فقدانی‌های ثبت‌شده در دادسراهای ایران نیز شناسایی نشد. در نهایت با توجه به اعترافات متهمان و نظریه پزشکی قانونی پرونده با شکایت دادستانی تهران از متهمان به اتهام تجاوز، قتل و مثله‌کردن جسد برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری‌استان تهران ارسال شد و متهمان به زودی پای میز محاکمه می‌روند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------