تروریستها 30 زائر پاکستانی را در نزدیکی مرز ایران کشتند



اخبار حوادث - تروریستها 30 زائر پاکستانی را در نزدیکی مرز ایران کشتند

اقدام تروریستی و انفجار انتحاری ساعات پایانی یکشنبه شب در مسیر حرکت اتوبوس های زائران شیعه در ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان 30 کشته برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از مقامات مرزی این کشور اعلام کردند: دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعه پاکستانی در مسیر بازگشت از نقطه صفر مرزی تفتان (پایانه میرجاوه - مرز مشترک با ایران) ساعات پایانی یکشنبه شب در حومه این منطقه مرزی هدف اقدام تروریستی و انفجار قرار گرفتند.

 

در این گزارش به نقل از معاون وزارت کشور ایالت بلوچستان پاکستان آمده؛ براثر حمله تروریستی علاوه بر کشته شدن 30 سرنشینان اتوبوس ها که در میان آنان چند زن و کودک دیده می شوند، بیش از 10 تن نیز بشدت زخمی شدند.

 

شبکه های خبری ˈدنیا نیوزˈ و ˈسما نیوزˈ پاکستان به نقل از پلیس گزارش دادند: نیروهای امنیتی در محل حادثه مستقر شده و اجساد قربانیان و زخمی های این اقدام تروریستی نیز با استفاده از بالگرد ارتش در حال انتقال به مرکز پزشکی قانونی و بیمارستان شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان است.

 

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

 

علامه ˈراجا ناصر عباس جعفریˈ دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان و علامه سید ˈساجد علی نقویˈ رییس حزب تحریک اسلامی حمله به زائران شیعه در تفتان را به شدت محکوم کرده و از دولت پاکستان خواستند تا ضمن رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان در این حادثه، عاملان این جنایت را شناسایی و مجازات کند.

 

کاروان های زائران شیعی در مسیر کویته (مرکز ایالت بلوچستان) به منطقه مرزی مشترک پاکستان با ایران (پایانه میرجاوه) همواره از سوی تروریست های وابسته به گروه های افراطی و غیرقانونی لشکر جهنگوی، جیش الاسلام و طالبان مورد هدف قرار می گیرند.

اخبار حوادث - ایرنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------