سرقت مسلحانه از طلافروشی در 49 ثانیه



اخبار حوادث -  سرقت مسلحانه از طلافروشی در 49 ثانیه

آفتاب تازه غروب كرده بود، چهار مرد سوار بر پرايد شده و خود را به مقابل پارك كودك ايلام رساندند، خوب به اطراف‌شان نگاه كردند و نقاب‌هايشان را به روي صورت كشيدند. يكي از مردان در خودرو منتظر ماند و سه نفر ديگرشان از خودرو پياده و وارد طلافروشي شدند، احتمالا مغازه را از قبل شناسايي كرده بودند. طلافروش و پسرش در مغازه بودند، سارقان به يك اسلحه كلاشينكف و دو اسلحه كمري مسلح بودند و يك نفر ديگر هم ساكي سياه رنگ به دست گرفته بود.

يكي از سه مرد داخل مغازه كه همگي لباس محلي به تن داشتند با اسلحه چند ضربه به شيشه ويترين زد اما شكسته نشد، اين‌بار با شليك گلوله شانسش را امتحان كرد، شيشه شكسته شد و با چند حركت دستش حجم زيادي از طلاها را در ساك سياه رنگ ريخت. در اين هنگام پسر طلافروش به عقب مغازه رفت و با اسلحه شكاري چند تير به سمت مردان سياه پوش شليك كرد اما بدون اينكه گلوله‌يي به آنان اصابت كند چهار مرد از مغازه خارج و پس از سوار شدن بر پرايد به سرعت از شهر خارج شدند. چند دقيقه بعد گشت انتظامي پليس به محل طلافروشي رسيد. تمام اين ماجرا ظرف 49 ثانيه رخ داد و در كمتر از يك دقيقه مرد طلافروش بيش از يك كيلوگرم از طلاهايش را از دست داد، يك گلوله هم به طلافروش كه حبيب صفرلكي نام دارد اصابت كرد و عوامل اورژانس وي را به بيمارستان امام خميني (ره) ايلام منتقل كردند

. پسر صفرلكي مدعي است كه سارقان ويترين مغازه را به گلوله بسته‌اند و مقادير زيادي از طلاهاي مغازه پدرش را به سرقت برده‌اند. ماموران كلانتري نيز به محل آمده و با توجه به حساسيت موضوع تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي نيز وارد محل شده و تحقيقات خود را آغاز كردند. سرهنگ عليرضا گوهري، رييس پليس آگاهي استان ايلام در اين باره به خبرنگار «اعتماد» گفت: سرقت در ساعت 20:45 يكشنبه رخ داد و سارقان در عرض 49 ثانيه يك كيلو و 150 گرم از طلاهاي اين مغازه را ربوده و متواري شدند. كارآگاهان در تحقيقات خود شماره پلاك خودروي پرايد را به دست آوردند اما در تحقيقات بعدي مشخص شد كه پلاك متعلق به يك دستگاه سواري پژو بوده كه صبح روز حادثه مفقوديش به پليس اعلام شده بود. سرهنگ گوهري با بيان اينكه اين مغازه به دوربين مداربسته مجهزبوده و محل سكونت طلافروش هم در همان جا بوده، تصريح كرد: پيش از اين‌بارها نسبت به احتمال سرقت از اين مغازه به مالكش تذكر داده بوديم چرا كه محل قرار گرفتن اين مغازه به گونه‌يي است كه فاصله آن تا خروجي شهر 5/1 كيلومتر است و در عرض پنج دقيقه مي‌توان از شهر خارج شد. اما متاسفانه مالك توجهي به هشدارهاي پليس نداشت.

 رييس پليس آگاهي ايلام همچنين اين حادثه را دومين سرقت مسلحانه از طلافروشي در ايلام دانست و افزود: پيش از اين تا آنجا كه من به خاطر دارم دو سال پيش نيز سرقتي مسلحانه از يكي از طلافروشي‌هاي استان صورت گرفت كه سارقان ظرف 48 ساعت دستگير شدند. درباره اين پرونده هم سرنخ‌هايي به دست آمده و تحقيقات براي دستگيري سارقان ادامه دارد. سرهنگ حسين سماواتي، جانشين فرمانده انتظامي ايلام با بيان اينكه دستگاه اطلاعاتي نيروي انتظامي استان درپي دستگيري سارقان مسلح هستند، گفت: طرح مهار براي دستگيري اين افراد صورت گرفته و تحت تعقيب نيروي انتظامي استان هستند.

 سرهنگ سماواتي با انتقاد از اينكه متاسفانه هيچ كدام از طلا فروشي‌هاي استان به دستگاه امنيتي پليس وصل نيستند، گفت: اگر اين سيستم امنيتي در طلا فروشي‌ها وصل باشد، به سرعت پليس در محل حادثه حضور يافته و دستگيري سارقان هم بسيار راحت‌تر انجام مي‌شود. چندي پيش، نيروي انتظامي در طرحي پيشنهادي از طلافروشان خواسته بود از طلاهاي بدلي در ويترين خود استفاده كرده و طلاهاي اصلي را در گاوصندوق نگهداري كنند كه به نظر مي‌رسد عملي كردن اين طرح نقش مهمي در كاهش آمار وقوع سرقت از طلافروشي‌ها خواهد داشت.
اخبار حوادث - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------