بازداشت زورگیران سریالی خیابان ولی‌عصر (عج)



اخبار ,اخبارحوادث ,زورگیری

 

اخبار حوادث - بازداشت زورگیران سریالی خیابان ولی‌عصر (عج)

زورگیر حرفه‌ای که تحت تعقیب پلیس آگاهی بود، در حالی که یک باند زورگیری تشکیل داده بود و با تهدید قمه و ضرب و شتم، از مردم زورگیری می‌کرد، از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش فرهیختگان، هفدهم آبان سال 92 ماموران کلانتری 112 ابوسعید در جریان یک زورگیری قرار گرفتند. با حضور ماموران کلانتری در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی که از ناحیه دست با اصابت ضربه چاقو مجروح شده، مورد زورگیری و سرقت کیف همراه خود توسط سرنشینان یک موتورسیکلت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 20 امروز در خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید ژیان‌پناه در حال تردد بودم که ناگهان مورد حمله یک جوان قرار گرفتم. او با چاقو من‌ را تهدید و اقدام به سرقت کیف‌دستی همراهم کرد؛ هنگام سرقت، از این جوان درخواست کردم تا حداقل مدارک شناسایی داخل کیف را با خود نبرد اما او با چاقویی که همراه خود داشت، ضربه‌ای به دستم زد که باعث خونریزی شدید آن شد؛ تعدادی از عابران پیاده با مشاهده صحنه زورگیری قصد کمک کردن داشتند اما این جوان با چاقو تهدید کرد که اگر کسی به او نزدیک شود، من ‌را می‌کشد. پس از آن به سرعت سوار یک موتورسیکلت هوندا 125 آبی با یک سرنشین شد و از محل دور شد.

با اعلام این شکایت، تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه هفتم اردیبهشت امسال دو سرنشین یک موتورسیکلت اقدام به زورگیری یک گوشی تلفن همراه در محدوده میدان منیریه کردند؛ تعدادی از شهروندان منطقه که متوجه زورگیری سارقان از یکی از اهالی محل شده بودند با چند دستگاه موتورسیکلت و خودرو به تعقیب سارقان پرداختند و درنهایت یکی از شهروندان با زدن خودرو سواری خود به موتورسیکلت سارقان آنها را متوقف کرد اما سارقان پس از متوقف شدن بلافاصله با چاقو و قمه همراه خود در محل قدرت‌نمایی کردند.

همزمان با تعقیب و گریز مردم و سارقان، تیم ضربت سرکلانتری هشتم که به صورت نامحسوس در محدوده میدان منیریه در حال گشت‌زنی بود، متوجه موضوع شد و به تعقیب سارقان پرداخت. هنگام انجام عملیات دستگیری، یکی از ماموران تیم ضربت سرکلانتری هشتم مورد اصابت ضربه چاقو از سوی یکی از سارقان قرار گرفت اما سرانجام هر دو متهم دستگیر شدند.

با انتقال دو متهم به پایگاه هشتم پلیس آگاهی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از متهمان تحت تعقیب پلیس آگاهی به نام حجت 23 ساله شدند که در زمان دستگیری و با هدف جلوگیری از شناسایی، خود را با نام مجعول علی معرفی کرده بود.

 بررسی سوابق حجت حکایت از پنج فقره سابقه زورگیری و کیف‌قاپی و تحت تعقیب قرار داشتن وی از سوی اداره هجدهم، پایگاه هفتم و پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ داشت؛ طی این مدت نیز حجت به همراه همدست خود به‌نام پوریا 21 ساله و یکی از هم‌محل‌های خود اقدام به تشکیل گروه سارقان زورگیر کرده بودند و با توجه به تحت تعقیب قرار داشتن از سوی پلیس آگاهی در مخفیگاهی مجردی در محدوده منطقه دروازه غار زندگی می‌کردند.

با وجود انکار متهمان، کارآگاهان پایگاه هشتم با بررسی شکایت‌های مشابه موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند که همگی به شیوه و شگردی مشابه مورد سرقت کیف، گوشی‌های تلفن همراه، طلا و جواهرات از جمله گردنبند قرار گرفته بودند.

بررسی شیوه و شگرد سرقت‌ها و شناسایی حجت به‌عنوان سارق اصلی و زورگیر اموال مالباختگان نشان داد که حجت به صورت پیاده و بیشتر به شیوه زاغ‌زنی اقدام به شناسایی افرادی که دارای کیف دستی حاوی پول، گوشی‌های تلفن همراه گران‌قیمت یا طلا و جواهرات بودند کرده است؛ در ادامه و پس از شناسایی مالباخته توسط حجت، در حالی که پوریا با
موتورسیکلت در محل حضور داشت، حجت با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری می‌کرد و بلافاصله پس از سرقت سوار موتورسیکلت شده و به همراه پوریا از محل متواری می‌شد.

پلیس از شهروندانی که از سایر اقدامات مجرمانه متهمان به‌ویژه متهم اصلی پرونده اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست کرده تا از طریق شماره 21866013 اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. 

اخبار حوادث - فرهیختگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------