متهم به قتل 4 عضو یک خانواده پای میز محاکمه



اخبار حوادث -  متهم به قتل 4 عضو یک خانواده پای میز محاکمه

مردی که متهم به قتل چهارعضو خانواده‌ای ‌شده است، حین دفاع از خودش در دادگاه بیهوش و رسیدگی به این پرونده با تصمیم قضات به بعد موکول شد.

 قتل‌عام اعضای این خانواده با شکایت برادر یکی از مقتولان فاش شد. این مرد به پلیس گفت: برادرم، همسرش و دو پسر هشت‌ساله‌‌اش چند روزی است از خانه خارج شده و برنگشته‌اند. او گفت: «برادرم رضا با من تماس گرفت و گفت: شش‌میلیون‌تومان پول لازم دارد من هم بلافاصله پول را به حسابش واریز کردم اما نگفت این مبلغ را برای چه کاری می‌خواهد چون برادرم بود. بعد از آن او نه به خانه‌اش برگشت و نه تلفنش را جواب داد همه اعضای خانواده نگران او هستیم. در این چند روز همه بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی‌قانونی را گشته اما ردی از او یا اعضای خانواده‌اش پیدا نکرده‌ایم.»


ماموران در جریان تحقیقاتی که انجام دادند متوجه شدند رضا و همسرش فریبا و دو پسر دوقولویش خانواده‌ای بسیار آرام بودند و هیچ مشکلی با کسی نداشتند، ضمن اینکه رضا کارمند شایسته‌ای در بانک بود. به این ترتیب احتمال قتل در پی سرقت مطرح شد. بررسی فهرست مکالمات تلفنی رضا فاش کرد شماره‌ای مرتب در این فهرست تکرار شده‌ است. این شماره متعلق به مردی به نام اسد بود که سوابق او نشان می‌داد از دزدان سابقه‌دار است و چند بار نیز زندانی شده‌ است. به این ترتیب اسد بازداشت شد. او بعد از دستگیری خود را در بن‌بست دید و متوجه شد پلیس اطلاعات زیادی جمع‌آوری کرده است.

 

بنابراین به قتل‌عام اعضای خانواده رضا اعتراف کرد او گفت: «با رضا در بنگاه معاملات املاک آشنا و متوجه شدم او در زمینه اشیای عتیقه هم فعالیت دارد. می‌دانستم پول زیادی دارد. با او به بهانه معامله اشیای عتیقه برای سفر به بیجار قرار گذاشتم. گفتم در آنجا عتیقه‌فروشی را می‌شناسم و می‌توانیم معامله خوبی بکنیم رضا با همسر و فرزندانش آمد. در زنجان همسر و فرزندانش را در مسافرخانه گذاشت و بعد با هم به سمت بیجار رفتیم من از قبل با سه‌نفر هماهنگ کرده‌ بودم وقتی به محل رسیدیم آن سه‌نفر به‌عنوان عتیقه‌فروش وارد شدند. دست‌وپای رضا را بستیم و به او گفتیم باید هرچه پول داری بدهی او 16میلیون‌تومان پول همراه داشت آن را گرفتیم و بعد گفتیم باید شش‌میلیون‌تومان دیگر هم بدهی که او از برادرش خواست پول را به حسابش واریز کند بعد از گرفتن پول او را خفه‌ کردم.

 

چون می‌دانستم همسر و فرزندانش مطلع می‌شوند، به مسافرخانه‌ای که آنها بودند برگشتم به همسرش گفتم باید به بیجار برویم کار طول کشیده و رضا مرا دنبال شما فرستاده ‌است او به من اعتماد کرد. سپس در فرصتی مناسب زن را هم خفه و بچه‌ها را در حالی‌که دست و پایشان را بسته‌ بودم در صندوق عقب زندانی کردم. سپس من و همدستانم پول‌ها را تقسیم کردیم و همه آثار جرم را از بین بردیم.

 

در فرصت مناسب در صندوق را باز کردم و دیدم به خاطر نرسیدن هوا دو کودک هم فوت شده‌اند جسد آنها را هم مثل پدر و مادرشان در گوشه‌ای رها کردم بعد به تهران آمدم و با پولی که برایم مانده‌ بود ماشینی خریدم.» با اعتراف متهم همدستان وی نیز بازداشت و کیفرخواست علیه چهار متهم صادر شد. روز گذشته جلسه رسیدگی به اتهام آنها در شعبه 113 دادگاه کیفری ‌استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه رسیدگی نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و برای اسد به اتهام چهار فقره قتل عمد و سه متهم دیگر به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی درخواست مجازات کرد. بعد از آن اولیای‌دم نیز در جایگاه قرار گرفتند و درخواست قصاص کردند. در ادامه اسد متهم ردیف اول در دفاع از خودش گفت: «اتهامم را قبول ندارم من این کار را نکردم. روز حادثه قرار معامله داشتیم البته این قرار را رضا گذاشته‌ بود به من گفت به بانه برویم و جنس بیاوریم. من هم همراهش رفتم در راه جایی توقف کردیم تا استراحت کنیم متوجه شدم دو مرد ما را تعقیب کرده‌اند.

 

آنها به من نزدیک شدند و گفتند رضا حکم جلب آنها را گرفته و 200میلیون‌تومان به او بدهکار هستند. آنها به من گفتند که اگر بتوانم دست‌وپای او را ببندم و رسید بگیرم که 200میلیون‌تومان را پرداخت کرده‌اند، در مقابل به من 50میلیون‌تومان می‌دهند من هم وسوسه شدم و قبول کردم. در راه سه جوان را دیدم از آنها کمک خواستم قبول کردند وقتی سوار ماشین شدیم و راه افتادیم سه جوان را دوست خودم معرفی کردم و از رضا خواستم آنها را سوار کند.»  وقتی متهم داشت توضیحاتش را ادامه می‌داد به‌دلیل سرفه‌های بی‌امان حالش بد شد و از هوش رفت. سپس به دستور هیات قضات اورژانس برای بررسی وضعیت او در دادگاه حاضر و ادامه رسیدگی به پرونده به بعد موکول شد.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------