شـکار سرمایه‌گذارهای آماتور در روزنامه‌های کاغذی



اخبار ,اخبار حوادث ,شـکار سرمایه‌گذارهای آماتور

 

اخبار حوادث - شـکار سرمایه‌گذارهای آماتور در روزنامه‌های کاغذی

مردی در کاغذهای روزنامه به شکار سرمایه‌گذارهای آماتور می‌پرداخت تا پول میلیاردی به جیب بزند.

چندی پیش زن 50 ساله‌ای وقتی پیش روی بازپرس غفاری ایستاد با ناراحتی گفت: حدود شش ماه پیش در یکی از روزنامه‌ها آگهی‌ای دیدم مبنی بر این‌که کسی نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی دارد.

 

از آنجا که به تنهایی زندگی می‌کنم و مدت‌ها بود به‌دنبال کار می‌گشتم تا بتوانم زندگی‌ام را بگذرانم، خیلی اتفاقی در بخش نیازمندی‌ها با این آگهی روبه‌رو شدم. این زن ادامه داد: من پولی در بساط نداشتم، به فکر افتادم آپارتمان کوچکم را بفروشم و در این بخش سرمایه‌گذاری کنم، بنابراین ابتدا با مرد ناشناس تماس گرفتم.

 

وی ادعا کرد در ازای پولی که به او تحویل می‌دهم ماهانه سود خوبی پرداخت خواهد کرد و من غافل از هر اتفاقی به چندین بنگاه مسکن مراجعه کردم و خانه‌ام را 65 میلیون تومان فروختم.


زن تنها با صدای بغض‌آلود گفت: با آن مرد که «حسین» نام دارد دوباره تماس گرفتم و گفتم می‌خواهم 65 میلیون تومان در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی سرمایه‌گذاری کنم. همان لحظه مرد شیاد از من خواست برای بستن قرارداد به مغازه ‌لوازم آرایشی و بهداشتی‌اش در منطقه جوادیه بروم.


فردای آن روز به مغازه «حسین» رفتم. این مرد توانست با چرب زبانی خیلی زود اعتماد مرا نسبت به خود جلب کند و همان لحظه قراردادی را تنظیم کرد و قرار شد در ازای 65 میلیون تومان پولی که به وی تحویل دادم ماهانه پنج میلیون تومان به من سود پرداخت کند.


سپس یک نسخه از قرارداد را به من داد و نسخه دیگر آن نزد خودش ماند. دو ماهی گذشت اما از سود پولم هیچ خبری نبود. خیلی نگران شدم و با «حسین» تماس گرفتم.

 

آن مرد با بهانه‌های عجیب و غریب طفره رفت و امروز و فردا کرد. حالا ماه‌ها می‌شود این شیاد به من هیچ سودی پرداخت نکرده و حتی باعث شده آپارتمان کوچکی را که با قرض و وام خریده بودم، بفروشم و حالا بی‌خانمان شده ام. دیگر آهی در بساط ندارم چراکه دار و ندارم را به این مرد داده‌ام و حالا خودم جایی برای زندگی ندارم و مجبور شده‌ام در مسافرخانه زندگی کنم.


با ادعاهای زن ساده لوح، بازپرس غفاری به تیمی از مأموران پلیس دستور داد تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کنند و این در حالی بود که تعداد فریب‌خوردگان مرد شیاد با همان روش دعوت از سرمایه‌گذار روز به‌روز بیشتر می‌شوند.


وقتی دستور بازداشت از سوی بازپرس شعبه 8 دادسرای بعثت صادر شد «حسین» اوایل بهمن ماه به دام افتاد و وقتی در برابر طعمه‌هایش قرار گرفت و فهمید راز کلاهبرداری‌هایش فاش شده، لب به اعتراف گشود و پذیرفت با همان روش توانسته دو میلیارد تومان پول بادآورده به جیب بزند.


«حسین» در بازجویی‌ها گفت: از هر فریب خورده بین 50 تا 80 میلیون تومان پول گرفتم و قرار شد در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی سرمایه‌گذاری کنم و ماهانه سود آن را به گروهی که با من مشارکت کرده بودند، پرداخت کنم. از بدشانسی گرفتار شدم و نتوانستم به سرمایه‌گذاران سودی پرداخت کنم و دستگیر شدم.


بنا بر این گزارش بازپرس پرونده از کسانی که در دام این مرد کلاهبردار گرفتار شده‌اند خواست به شعبه 8 دادسرای بعثت مراجعه کنند.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------