انهدام باند بزرگ سرقت خودرو



اخبار حوادث -  انهدام باند بزرگ سرقت خودرو

اعضای باند بزرگ سرقت که خودروهای مسروقه را با مدارک جعلی به فروش می‌رساندند در جریان یک هفته عملیات ویژه پلیسی دستگیر شدند.

 اعضای این باند تاکنون به سرقت 65 خودرو مدل بالا اعتراف کرده و گفته‌اند اتومبیل‌ها را سند نمره می‌کردند و می‌فروختند. تحقیقات برای شناسایی این شبکه از شش ماه پیش در پی طرح شکایت‌های متعدد درخصوص سرقت خودرو آغاز شد. سارقان صبح‌ها ماشین‌هایی را که تجهیزات ایمنی مناسب نداشتند در مناطق شمال و شمال غرب تهران می‌دزدیدند و هیچ مدرکی از خود به جا نمی‌گذاشتند.

 

تحقیقات پلیس فاش کرد این دزدی‌ها توسط باندی گسترده انجام می‌شود که برای اجرای نقشه‌های خود برنامه‌ای دقیق را طراحی کرده‌اند. کارآگاهان در حین تحقیقات سرنخ‌های اولیه را به دست آوردند و در نهایت با شناسایی 20 متهم آنها را با اخذ نیابت قضایی در مدت یک هفته عملیات گسترده در چهار استان تهران، لرستان، مرکزی و خوزستان دستگیر کردند. متهمان بعد از انتقال به پلیس آگاهی تهران تحت بازجویی قرار گرفتند و در اعترافات خود گفتند سرقت‌ها را در کمتر از سه دقیقه انجام می‌دادند و بعد از هر دزدی مدارک خودروهای تصادف و سوخته را با اتومبیل‌های مسروقه که از قبل تهیه کرده بودند، جا به جا می‌کردند و آنها را ظرف 24 ساعت به خرم‌آباد می‌بردند و با سودی چهار تا پنج‌میلیون‌تومانی به یک مالخر می‌فروختند.

 

در جریان تحقیقات مشخص شد سارق اصلی این باند که مردی 32‌ساله است سرقت‌های خود را از 22‌سالگی آغاز کرده و یک فقره سابقه کیفری نیز دارد. او زمانی که در زندان به سر می‌برد این شگرد سرقت خودرو را یاد گرفت و سپس با دوستانش که در زندان با آنها آشنا شده بود، باند بزرگ را راه انداخت. پلیس با توجه به اینکه متهمان در شهرهای مختلف دستگیر شده‌اند، احتمال می‌دهد این افراد در آن مناطق نیز دزدی‌هایی را انجام داده‌اند.
متهمان بعد از اعتراف به جرایم خود با صدور قرار قانونی روانه بازداشتگاه شدند تا تحقیقات تکمیلی از آنها انجام و جزییات بیشتری از فعالیت‌های آنها کشف شود.


سرهنگ عباسعلی محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن تایید خبر دستگیری اعضای این باند گفت: «تحقیقات برای شناسایی خودروهایی که توسط این سارقان دزدیده شده است ادامه دارد. همچنین دستگیری مالخران و کشف دیگر جرایم احتمالی اعضای این باند در دستور کار پلیس قرار دارد.»وی افزود: «پدیده سرقت یک موضوع فرابخشی است که علاوه بر پلیس باید سایر سازمان‌های دیگر نیز در امر مبارزه با این پدیده وارد عمل شوند تا شاهد ایجاد امنیت بیشتری در جامعه باشیم.»وی ادامه داد: «در یک هفته گذشته ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی و کنترل پلاک خودروها توانستند 12 خودرو مسروقه را شناسایی کنند. اغلب این سارقان با ورود به خطوط ویژه و انجام حرکات مارپیچ قصد فرار داشتند که با تیر پلیس دستگیر شدند و در نهایت ماموران توانستند 16 سارق را دستگیر کنند.» وی افزود: «پلیس آگاهی تمامی نقاط ضعف خودروها را به کارخانجات تولیدی ابلاغ می‌کند و برخی از این کارخانجات نسبت به رفع عیوب اقدام کرده و برخی دیگر کم‌لطفی می‌کنند و گاه دیده شده است که تغییر مکان یک قطعه می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وقوع جرم ایجاد کند.»

 

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه طرح کنترل صنوف مرتبط با مالخری به صورت ماهانه اجرا می‌شود، گفت: طی هماهنگی‌های انجام‌شده با برخی صنوف همچون صنف طلافروشی‌ها درصدد آن هستیم که برخورد شدیدتری به خصوص با طلافروشی‌هایی که اقدام به خرید طلاهای مسروقه می‌کنند داشته باشیم و حتی رایزنی برای نصب پلاکارد بر سر مغازه خریداران اموال مسروقه نیز در دستور کار است.
اخبار حوادث - شرق

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------