انکار قتل در نزاع دسته‌جمعی



 اخبار حوادث - متهم برای دومین‌بار محاکمه شد
انکار قتل در نزاع دسته‌جمعی

پسری که در نوجوانی مرتکب قتل شده ‌بود به‌دلیل نواقصی که دیوانعالی کشور در پرونده تشخیص داده است، دیروز برای دومین‌بار پای میز محاکمه رفت.

 نماینده دادستان در ابتدای جلسه محاکمه این نوجوان که در شعبه 74 دادگاه کیفری‌ استان تهران برگزار شد، گفت: متهم به نام پرهام آذر سال 88 با واردکردن ضربه چاقو بر بدن مرتضی -مقتول- او را به قتل رساند. دادسرا مدارک مستدل و محکمی را از جمله لکه‌های خون مقتول که روی چاقوی متهم کشف شد، اعترافات متهم و اظهارات شاهدان پرونده ارایه کرده‌ است؛ بنابراین با توجه به درخواست اولیای‌دم تقاضای رسیدگی و صدور حکم در این خصوص را دارم. در ادامه پدر مقتول در جایگاه قرار گرفت و اعلام کرد درخواست صدور حکم قصاص دارد و از خواسته خود نمی‌گذرد.

 

سپس نوبت به پرهام رسید تا از خودش دفاع کند. او اتهام را قبول نکرد و ضمن اشاره به اینکه زمان حادثه 17ساله بود، گفت: روز حادثه مرتضی به مغازه ما آمد برادرم هم در مغازه بود. من برای انجام کاری بیرون رفتم و وقتی برگشتم برادرم گفت برای چه پشت‌سر مرتضی حرف زدی؟ جواب دادم چنین کاری نکرده‌ام اما مرتضی اصرار کرد من حرف‌های بدی پشت سر او و دوستش زده‌ام. او وقتی داشت از مغازه بیرون می‌رفت گفت اگر دفعه بعد این کار را بکنی تو را با قمه می‌زنم.

 

برادرم به او اعتراض کرد و گفت این چه حرفی است که می‌زنی. مرتضی رفت و درگیری تمام شد. یکی، دوساعت بعد من به ساندویچ‌فروشی که یک کوچه از مغازه ما پایین‌تر بود رفتم و دوباره مرتضی را آنجا دیدم و گفتم من پشت‌‌سر تو حرف نزدم و اشتباه می‌کنی. او عصبانی شد و به‌سمت من حمله کرد. بلافاصله فرار کردم و در راه به دوستم علی زنگ زدم و پرسیدم آیا او حرفی به مرتضی زده است او جواب داد نگران نباش الان خودم را می‌رسانم. او بلافاصله با دوست دیگرمان سعید به محل آمد.

 

آنها چاقو داشتند البته دعوا تمام شده ‌بود. سرشب با هم به‌سمت خانه ما رفتیم که علی چاقو را به من داد تا نگه‌ دارم. من هم آن را زیر کولر گذاشتم. چند ساعت بعد با صدای مهیبی که از بیرون می‌آمد متوجه‌ شدم عده‌ای جمع‌ شدند آنها می‌خواستند من را بکشند و برادرم التماس می‌کرد بروند. صدا که آرام شد به خیال اینکه درگیری تمام شده بیرون رفتم. یکدفعه دیدم مرتضی و چند مرد دیگر قمه‌‌به‌دست به سمتم آمدند.

 

آنها روی من افتادند و بعد برادرم به کمکم آمد و درگیری تمام شد. در این بین سعید با من تماس گرفت و گفت چاقویی به شکم مرتضی زده‌ است و گفت فرار می‌کند از من خواست به کسی چیزی نگویم. وقتی بازداشت شدم این موضوع را مطرح کردم اما نمی‌دانم چرا به آن توجهی نشد.» در ادامه جلسه وکیل‌مدافع متهم در جایگاه قرار گرفت و دفاعیات خود را مطرح کرد و سپس هیات قضات برای رسیدگی وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------