صورت سوخته نشان فداکاری پدر در نجات پسرک



اخبار حوادث - پدر و پسر از مرگ سوزان در خانه‌شان جان سالم به‌در بردند
صورت سوخته نشان فداکاری پدر در نجات پسرک

مرد جوان وقتی از خانه آتشین بیرون دوید به یاد پسرکش افتاد که در محاصره شعله‌ها تنها مانده بود.

پدر فداکار که هنوز خواب آلود بود به دل آتش زد و ثانیه‌هایی بعد توانست کودکش را که دود گرفته شده بود نجات دهد.وقتی پسرک تحویل متخصصان اورژانس شد پدر بیهوش روی زمین افتاد و این در حالی بود که سر و صورتش سوخته بود اما لبخندی بر صورتش دیده می‌شد که نشان می‌داد از نجات دادن کوچولویش خوشحال است.


نجات معجزه‌آسای پدر و پسر از آتش‌سوزی مهیب ساختمان 52
 در این آتش‌سوزی مهیب همه وسایل خانه کوچک خانواده‌ای در شرق پایتخت کاملاً ذوب شدند و پدر و کودک خوش‌شانس از مرگ سوزان نجات یافتند.ساعت 5/3 بعدازظهر روز دوشنبه بود که اهالی کوچه کاشانی در خیابان سراج محله فرجام تهران با دیدن شعله‌های آتش که از پنجره خانه‌ای در طبقه اول ساختمان شماره 52 زبانه می‌کشید، با آتش‌نشانی تهران تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند. امدادگران آتش‌نشانی خیلی زود خود را به ساختمان آتشین رساندند و در عملیاتی 20 دقیقه‌ای، آتش این ساختمان را مهار کرده و از پیشروی آن به سوی سایر واحد‌های آن ساختمان و خانه‌های اطراف جلوگیری کردند.

 

پدر 35 ساله و پسرک پنج ساله‌ای که در غیاب مادر در خانه تنها بودند، از این آتش سوزی جان سالم به در بردند و در حالی که پسربچه دچار دودگرفتگی شده و پدرش نیز سوختگی سطحی داشت بعد از چند ساعت حضور در بیمارستان، از آنجا ترخیص شدند اما نشان فداکاری پدر دلسوز، برای همیشه روی چهره سوخته‌اش باقی خواهد ماند. پیرمردی که در واحد روبه‌روی خانه خاکستر شده زندگی می‌کند، در تشریح جزئیات حادثه به خبرنگار شوک گفت: در حال خوردن ناهار بودیم، با استشمام بوی سوختگی شدیدی که به صورت ناگهانی به مشام‌مان رسیده بود، در واحدمان را باز کردیم و از صحنه‌ای که می‌دیدیم وحشت‌زده شدیم.

 

آتش و دود از کناره‌های در چوبی واحد روبه‌رویی‌مان زبانه می‌کشید و شعله‌های آتش آنقدر بود که توانایی نزدیک شدن به آن را نداشتیم. در همین هنگام دیدم که پدر خانواده خود را به بیرون خانه رساند و در حالی که شوکه بود، مدام این جمله‌ها را تکرار می‌کرد که «من خواب بودم، چه اتفاقی افتاده است. پسرم کجاست؟» چند ثانیه بیرون ایستاد و وقتی متوجه گرفتار شدن پسرش داخل خانه و میان شعله‌های آتش شد، دوباره به داخل برگشت و ثانیه‌هایی بعد، در حالی که صورت و موهای خودش سوخته و پسرش را در آغوش گرفته بود، به بیرون برگشت و پس از این‌که پسرش را به یکی از مأموران اورژانس تحویل داد، روی زمین افتاد و از هوش رفت.وی افزود: یکی از همسایه‌ها که گویا پیش از ما متوجه بروز آتش‌سوزی شده بود، با آتش‌نشانی تماس گرفته و چند دقیقه بعد بود که شش خودروی آتش‌نشانی خود را به محل رساندند و خیلی سریع دست به کار شدند و بعد از 20 دقیقه تلاش، موفق به مهار شعله‌ها شدند.


با خاموش شدن آتش بیشتر متوجه عمق حادثه شدیم، چرا که تقریباً همه وسایل خانه ذوب شده و تنها خاکستری از آنها روی زمین باقی مانده بود. همه چیز به کام آتش رفته بود، آنها همه دارایی شان را از دست داده‌اند اما هر دویشان در زمان انتقال به بیمارستان توسط اورژانس، نفس می‌کشیدند و خوشحالیم که زنده هستند.یکی دیگر از همسایه‌ها نیز توضیحات متفاوتی درباره آتش‌سوزی ظهر دوشنبه خیابان سراج  داشت و گفت: این خانواده تنها دو ماه بود که به اینجا آمده  و بی سر و صدا بودند، هیچ کس هم آنها را نمی‌شناسد. فقط می‌دانیم که مرد خانواده آهنگر بود. بعد از دیدن آتش، همه ترسیده بودیم، از خانه‌هایمان که پر از دود شده بود بیرون دویدیم اما سه نفر از زنان همسایه دچار دودگرفتگی شدند که با کمک مأموران اورژانس، حالشان بهتر شد و نفس کشیدن‌شان به حالت عادی بازگشت.شنیده‌ها حکایت از این دارد که پدر فداکار، پس از بیرون آمدن از درون آتش به آنها گفته است که موقع آتش سوزی خواب بوده و پسرک بیدار و مشغول بازی بوده است.

 

زمانی هم که شعله‌های آتش زبانه می‌کشیدند، پسرک از ترس به کمد لباس‌ها پناه برده و آنجا دچار دود گرفتگی شدید شده است. پدر مهربانش هم که می‌خواست او را پیدا کند و نجات دهد، دچار سوختگی از ناحیه صورت شد.همسایه‌ها می‌گویند که کارشناس آتش‌نشانی نیز دلیل اصلی وقوع این آتش‌سوزی را به طور دقیق اعلام نکرده و تنها اشاره داشته که چگونگی و علت اصلی بروز این حادثه، تحت بررسی قرار می‌گیرد.بنابر این گزارش، هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نیست و در اظهار نظرهای اولیه کارشناسان گفته شده است که سهل‌انگاری پدر خانواده یا اتصال برق می‌تواند علت حادثه بوده باشد.
 اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------