محکومیت بی‌نظیر تازه‌داماد به‌خاطر ترک نوعروس



اخبار حوادث - گروه شوک 4 اصل قانون اساسی را که صراحتاً بر جایگاه و کرامت انسان تکیه دارد بررسی می کند
محکومیت بی‌نظیر تازه‌داماد به‌خاطر ترک نوعروس

تازه‌داماد ثروتمند وقتی نوعروس را ترک کرد و به امریکا رفت تصور می‌کرد تنها باید 100 هزار تومان مهریه پرداخت کند.

این در حالی بود که در حکمی بی‌نظیر و با استناد به قوانین، قاضی دادگاه خانواده مرد نامهربان را به‌خاطر خسارت معنوی به پرداخت 114 سکه طلا محکوم کرد.


تازه داماد ثروتمند که پس از چهار سال با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج کرد تنها 15 روز به زندگی مشترکش ادامه داد، اما پس‌از آن به‌طور ناگهانی نوعروس را به‌خانه پدری‌اش فرستاد و به امریکا رفت.این مرد 53 ساله که به زندگی و حیثیت خانوادگی همسرش صدمه وارد کرده بود محکوم به پرداخت 114 سکه تمام بهار آزادی بابت خسارت معنوی شد، این در حالی است که تنها یک جلد قرآن کریم و 100 هزار تومان مهریه نوعروس بود.


زن که هنوز از رفتارهای مرموزانه همسرش شوکه است با مراجعه به قاضی شعبه 263 دادگاه خانواده ونک گفت: سال 84 بود که به واسطه یکی از دوستان خانوادگی با مردی به‌نام «مسعود» آشنا شدم. او ساکن امریکا بود، مردی پولدار و مهربان که شاید هر دختری،  آرزوی  شوهری مانند او را داشته باشد. از وقتی به خواستگاری‌ام آمد خصوصیات اخلاقی‌اش با همه معیارهایم سازگار بود و خود را علاقه‌مند نشان می‌داد به‌همین خاطر من هم باورم شده بود مرد رؤیاهایم است و به خواستگاری‌اش پاسخ مثبت دادم، اما هنوز مدتی از عروسی‌مان نگذشته بود که مرا راهی خانه پدری کرد و دادخواست طلاق داد.

 

«فرزانه» 41 ساله که دانشجوی دکترای پزشکی است، ادامه داد: مسعود در همان ابتدا به بهانه این‌که گرفتن گرین‌کارت با ویزای نامزدی آسان‌تر است مرا وادار به پذیرش صیغه محرمیت کرد تا پس از سفر به امریکا عقد رسمی کنیم، من نیز که فریب وعده‌های او را خورده بودم قبول کردم؛ بی‌خبر از این‌که بدانم چه نقشه‌ای در سر دارد.


وی با صدای لرزان ادامه داد: مسعود پس‌از گذشت حدود سه ماه از عقدموقت‌مان گفت عادت ندارد بیش از این با دختری سر کند و به همین خاطر ترکم کرد. از رفتارهای او متعجب بودم ولی نمی‌توانستم کاری کنم چرا که در شهر کوچکی زندگی می‌کردم و نمی‌خواستم نقل مجالس آنها شوم و به‌همین خاطر به دیدن سالی دو، سه بار همسرم اکتفا کردم.فرزانه که اشک در چشمانش حلق‌زده بود به قاضی گفت: مسعود نخستین مردی بود که وارد زندگی‌ام شد، او را از صمیم قلب دوست داشتم و نمی‌خواستم زندگی‌ام را از دست بدهم؛ با این‌که خانواده‌ام موافق ادامه این زندگی نبودند اما من صبر کردم تا شاید مسعود دست از رفتارهایش بردارد.

 

با این‌که او 12 سال از من بزرگتر بود و سن کمی نداشت ولی برخوردهای بچگانه‌ای از او سر می‌زد که باعث تعجب همه می‌شد.سه سال این وضعیت را تحمل کردم تا این که سال 87 مسعود بار دیگر نزدم آمد و اظهار پشیمانی کرد و گفت مراسم عروسی را فراهم کرده تا به خانه مشترکمان برویم. خوشحال بودم که دیگر سرگردانی‌هایم تمام شده است. در زمان عقدهم  شاید هر دختر دیگری جای من بود مهریه‌ بالایی از شوهرش می‌خواست ولی من می‌‌خواستم زندگی کنم و با این‌که وی مرد ثروتمندی بود تنها با یک جلد قرآن کریم و 100هزار تومان «بله» را گفتم و به خانه‌مان رفتیم، اما این خوشی 15 روز بیشتر طول نکشید و کاخ آرزوهایم بر سرم ویران شد.

 

فرزانه ادامه داد: مسعود هر روز با کارهایش حیرت‌زده‌ام  می کرد، او با گذشت دو هفته از زندگی‌مان ناگهان کلید خانه را گرفت و مرا به خانه پدری‌ام فرستاد و خودش به امریکا سفر کرد. این عروس نگونبخت گفت: از رفتارهای شوهرم متعجب و عصبی شده بودم، دیگر تحملم تمام شده بود. من در حقش هیچ کوتاهی‌ای نکردم و او به ناحق با زندگی و احساساتم بازی کرد و با چرب‌زبانی هایش مرا فریب داد و به حیثیت و آبروی خانوادگی‌ام خدشه وارد کرد. او مرا در شهرمان رسوا کرد و به ناحق برسر زبان‌ها افتادم.

 

مسعود وقتی رفت تا سه ماه جواب تلفن‌هایم را می‌داد اما هیچ دلیلی برای این کارهایش نداشت و هیچ نمی‌گفت تا این‌که بعد از آن هم دیگر جواب تلفن‌هایم را نداد و پس از شش ماه از رفتنش متوجه شدم، همسر سابقش را در امریکا پیدا کرده و به ایران برگشته تا کارهای طلاقم را انجام دهد. حالا من مانده‌ام و عمر از دست رفته و احساسات و قلب شکسته‌ام و یک بی‌اعتمادی که دیگر هیچ‌کس را باور ندارم.با شنیدن ادعاهای این زن، قاضی پرونده در شعبه 263 دادگاه خانواده ونک مرد ثروتمند را احضار کرد که وی در جلسه رسیدگی همه ادعاهای فرزانه را تأیید کرد و گفت دلیلی برای رفتارهایم ندارم.


قاضی پرونده نیز طبق ماده 10 قانون مسئولیت مدنی، مسعود را محکوم به پرداخت 114 سکه تمام  بهار آزادی به‌خاطر خسارت معنوی و انتشار حکم در جراید کشوری و جراید محلی کرد و شعبه 26 دادگاه تجدید نظر تهران حکم را تأیید و قابل اجرا دانست و این در حالی بود که مهریه فرزانه یک جلد قرآن کریم و 100هزار تومان پول بود و داماد پولدار تنها به‌خاطر خسارت معنوی به پرداخت 114 سکه طلا محکوم شد.

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------