حبس ابد مجازات مرد جنایتکار



اخبار حوادث - پس از قتل همسر اول و دوم در فاصله 16 سال صورت گرفت
حبس ابد مجازات مرد جنایتکار

جنایتکار انگلیسی که پس از قتل همسر اولش با دریافت مجوز آزادی زودهنگام به آغوش جامعه بازگشته بود، با قتل فجیعانه همسر دومش این بار بدون بخشش تا پایان عمر زندانی شد.

«پل اوهارا»ی 43 ساله 16 سال پیش در جنایتی هولناک در منچستر انگلیس، همسر جوانش را با ضربات متعدد چاقو در خیابان به قتل رسانده بود. این مرد که مدعی بود برای انتقام از همسر خیانتکارش دست به این جنایت زده است با حکم دادگاه به حبس ابد با حداقل 14 سال زندان محکوم شد. همه‌چیز آنقدر خوب پیش رفت که‌بند آزادی «اوهارا» قابل اجرا شد و او دو سال قبل (2012) به زندگی عادی بازگشت.


«پل‌اوهارا» پس از آزادی در یک مغازه فروش مبلمان دست‌دوم شروع به کار کرد و در همان‌جا با یکی از مشتریان که تقریباً همسن و سال خودش بود نامزد کرد.


رفتار این مرد در اوایل نامزدی مهربانانه و بدون هیچ خشونتی بود اما چند ماه بعد چهره کریه این مرد نمایان شد و او با ضرب و شتم شدید زن و دختر 12 ساله‌اش زندگی آنها را سیاه کرده بود. این زن که به دوست نزدیکش گفته بود شوهرش بارها او را با چاقو به قتل تهدید کرده، در حالی که زندگی خود و دخترش را در خطر می‌دید به توصیه دوستش پیش پلیس رفت و با شکایت او مرد برای پاسخگویی به سؤالات بازداشت شد. از آنجا که شواهد محکمی برای نگهداشتن «اوهارا» در زندان وجود نداشت او به‌خانه بازگشت و چون می‌دانست شکایت دوباره همسرش او را بار دیگر به زندان باز می‌گرداند نقشه قتل او را کشید.


«پل اوهارا» برای اجرای نقشه‌اش ساعت‌ها مقابل خانه زن انتظار کشید و به محض دیدن همسر دومش با وحشیگری به سمت او یورش برد و ابتدا با چند ضربه چکش و سپس با چاقو او را مضروب کرد. در همین لحظه دو افسر گشت که در محل بودند برای کمک به سمت این زوج دویدند اما مرد دیوانه یکی از افسران را نیز مضروب و با رهایی خود ضربه نهایی را بر بدن همسرش وارد کرد.


با دخالت تعداد بیشتر مأموران «پل اوهارا» دستگیر شد و جسد زن نیز پس از انجام بررسی‌‌های اولیه پیش از بازگشت دخترش از مدرسه به پزشکی قانونی منتقل شد. این مرد که دیگر خطر حضورش در جامعه برای مردم و بویژه زنان قطعی شده بود با حکم قاضی پرونده به حبس ابد بدون بخشش محکوم شد. محاکمه این مرد برای اعمال خشونت علیه پلیس نیز بزودی برگزار می‌شود. با این حکم «پل اوهارا» با خراب کردن فرصت دوباره زندگی‌اش در جامعه تا پایان عمر در زندان خواهد ماند.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------