قاضی متهم به همسرکشی آزاد می‌شود



اخبار حوادث -  با اعلام گذشت اولیای‌دم
قاضی متهم به همسرکشی آزاد می‌شود

قاضی جوان که 9سال قبل به قتل همسر سومش متهم شده ‌بود با جلب‌رضایت اولیای‌دم، از قصاص نجات پیدا کرد و با رای قضات پرونده آزاد می‌شود.

 پلیس سلماس زمستان سال84 با تماس تلفنی یکی از قضات این شهرستان در جریان مرگ همسر او قرار گرفت. وقتی ماموران در محل حاضر شدند این قاضی مدعی‌ شد همسرش با اسلحه او خودکشی کرده ‌است. او گفت: «ظهر به خانه آمدم همسرم ناراحت بود با هم جروبحث کردیم و وقتی به سمت اتاق رفتم صدای شلیک گلوله را شنیدم و بیرون که آمدم همسرم فوت شده ‌بود.»

 

پلیس متوجه شد در خانه مرد قاضی دوربین مداربسته کار گذاشته شده ‌است. بنابراین فیلم‌های دوربین ضبط شد تا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد اما ماموران متوجه شدند یک ساعت از فیلم که مربوط به زمان مرگ زن جوان است پاک شده ‌است. این در حالی بود که پدر و مادر مقتول دامادشان را عامل قتل معرفی کردند و خواستار بازداشت او شدند. با توجه به اینکه متهم، قاضی بود پرونده از سلماس به تهران فرستاده ‌شد. در اولین جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 71 دادگاه کیفری ‌استان تهران برگزار شد بعد از اینکه نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد، درخواست اعمال مجازات قانونی کرد. سپس پدر و مادر مقتول در جایگاه قرار گرفتند و خواستار قصاص دامادشان شدند.

 

پدر مقتول گفت: «دخترم 16ساله‌ بود که متهم به خواستگاری‌اش آمد. او قاضی بود و ما هم فکر می‌کردیم آدم خوبی است البته دوبار قبل از دختر من ازدواج کرده و از همسرانش جدا شده ‌بود چون دختر ما خیلی مظلوم بود فکر کردیم می‌توانند با هم خوشبخت شوند، بعد از اینکه با هم ازدواج کردند متوجه شدم دخترم خیلی سختی می‌کشد. یک‌روز به خانه‌اش رفتم و دیدم شوهرش پاهای او را با زنجیر بسته تا نتواند از خانه بیرون برود. دامادم کارهای عجیب زیادی می‌کرد مثلا پودری در خانه می‌ریخت که وقتی دخترم راه می‌رود جای پایش مشخص شود. در خانه دوربین کار و در گوشی تلفن خانه‌اش هم شنود گذاشته‌ بود و مکالمات دخترم را گوش می‌کرد. دخترم از زندگی‌اش راضی نبود اما نمی‌توانستیم کاری کنیم.»


در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت او اتهام قتل را رد کرد و مدعی شد زنش خودکشی کرده‌ است او گفت: «همسرم از دست من ناراحت بود. حالت افسرده‌ای، داشت مدتی بود که اینطوری شده‌ بود. زمان حادثه کتم را درآوردم سلاحم را هم روی میز گذاشتم به دستشویی رفتم و بعد صدای شلیک گلوله را شنیدم و دیدم همسرم به صورت خودش شلیک کرده‌ است.» گفته‌های این مرد مورد قبول قضات قرار نگرفت و رای بر قصاص صادر شد.

 

این حکم در دیوانعالی کشور نقض و پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده ‌شد. این بار قضات شعبه74 متهم را تبرئه کردند و او با قرار وثیقه آزاد شد اما باز هم رای صادره نقض و پرونده یک‌بار دیگر به شعبه 74 برگردانده شد و قضات دیوانعالی خواستند تا مراسم قسامه برگزار شود. وقتی از خانواده مقتول خواسته شد تا 50نفر را برای قسامه معرفی کنند. آنها قبول کردند و 50نفر را به دادگاه معرفی کردند و این‌بار رای بر قصاص صادر شد.

 

رای صادره در دیوانعالی کشور نیز مورد تایید قرار گرفت. متهم در این مرحله از اولیای‌‌دم درخواست گذشت کرد و با پرداخت دیه موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شد. روز گذشته قاضی جوان یک‌بار دیگر پای میز محاکمه رفت.

 

وقتی قضات از او خواستند تا یک‌بار دیگر نحوه قتل را توضیح دهد او دوباره منکر قتل شد و گفت: «من زنم را نکشتم او خودکشی کرد اما به هر ترتیب رای بر قصاص من صادر شد. من حرفی برای گفتن ندارم و رای دادگاه را قبول دارم.» در نهایت قضات با توجه به اینکه متهم بیش از شش‌سال است که در بازداشت به‌سر می‌برد وی را با توجه به حبس به مدت ایام بازداشت محکوم کردند و قاضی جوان بعد از انجام مراحل اداری آزاد می‌شود.
 اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------