قتل به خونخواهی برادر



اخبار حوادث - قتل به خونخواهی برادر

پسر نوجوان که به خونخواهی برادرش مرتکب قتل شده ‌بود با رضایت اولیای‌دم و پرداخت دیه از قصاص نجات پیدا کرد و به‌لحاظ جنبه عمومی جرم محکوم شد.

به گزارش خبرنگار ما، نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه71 دادگاه کیفری ‌استان تهران برگزار شد در توضیح کیفرخواست گفت: «متهم که پرهام نام ‌دارد، در سال90 با واردکردن ضربات چاقو به چند جوان افغان باعث مجروح‌شدن دونفر و قتل یک‌نفر دیگر شد. متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و انگیزه خود را خونخواهی از برادرش عنوان کرد.

 

وی بعد از بازداشت برای محاکمه به شعبه71 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده‌ و بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد. خانواده پرهام در جلسات صلح‌ و سازش موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شدند و با پرداخت دیه از وی اعلام گذشت شد. بنابراین به‌عنوان نماینده دادستان تهران با توجه به بیم‌ تجری و جنبه عمومی جرم درخواست صدور حکم قانونی را دارم.»


در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: «اتهامم را قبول دارم البته قصدم این نبود کسی را بکشم اما در آن لحظه خیلی عصبانی بودم و نتوانستم خودم را کنترل کنم.» متهم درباره روز حادثه گفت: «آن روز به من گفتند برادرم چاقو خورده و در بیمارستان است. او برای انجام کاری به پارک رفته‌ بود. بلافاصله خودم را به بیمارستان رساندم پدرم هم آنجا بود. در همان لحظه به ما گفتند برادرم فوت شده و پزشکان نتوانسته‌اند کاری برای او انجام دهند. او از من بزرگ‌تر بود و چون یک برادر بیشتر نداشتم، این غم برایم خیلی سنگین‌ بود. آنقدر ناراحت بودم که قادر به کنترل کارهای خودم نبودم. وقتی پرسیدم چه شده و چرا او را با چاقو زده‌اند به من گفتند او با چندنفر درگیر شده‌ بود.

 

به پارکی که برادرم رفته ‌بود رفتم تا بتوانم کسی که او را زده پیدا کنم. گفته ‌بودند برادرم را فردی افغان کشته ‌است. وقتی وارد پارک شدم پرسیدم چه کسی برادرم را زده‌ است شاهدان گفتند او با چند افغان که روی صندلی نشسته‌اند درگیر شد و آنها او را زدند. من به سمتشان حمله کردم. چاقو داشتم و خیلی عصبی و داغدار بودم گفتم چه کسی او را زده به من پوزخند زدند و گفتند نمی‌دانند وقتی من را خیلی عصبی دیدند و متوجه شدند قصد زدن دارم گفتند رحیم برادرت را زد. درگیری شدت گرفت و من چاقو را در هوا چرخاندم و چندنفر را که به دفاع از رحیم آمده‌ بودند زدم و بعد هم ضربه‌ای به همان جوان افغان زدم. ماموران پارک پلیس را خبر کرده‌ بودند و همان لحظه بازداشت شدم.»

 

متهم گفت: «در تحقیقاتی که از شاهدان انجام شد آنها تایید کردند ضارب برادرم واقعا رحیم بود من به اشتباه کسی را نزدم اما اشتباهم اینجا بود که او را به دست قانون ندادم. زمانی که این اتفاق افتاد، 17سال بیشتر نداشتم و به‌خاطر وابستگی شدیدی که به برادرم داشتم نتوانستم احساساتم را کنترل کنم. خیلی عصبی بودم. خانواده‌ام به‌خاطر کاری که کردم تاوان سنگینی دادند هم برادرم از دست رفت و هم من به زندان افتادم. خانواده رحیم درخواست قصاص کرده بودند. برای اینکه راضی به گذشت شوند پدرم 150میلیون‌تومان به آنها پول داد ضمن اینکه دیه کسانی را که مجروح شده‌ بودند، پرداخت کرد. سه‌سال طول کشید تا بتوانیم رضایت بگیریم و من در این سه‌سال روزهای سختی را گذراندم. درخواست دارم با توجه به اعلام گذشت اولیای‌دم و هزینه سنگینی که خودم و خانواده‌ام پرداخت کردیم طوری در موردم حکم صادر کنید که بتوانم آزاد شوم و دوباره به زندگی برگردم.»

 

متهم در پاسخ به این سوال که اگر یک‌بار دیگر با کسی دعوا کند چه عکس‌العملی نشان خواهد داد، گفت: «من هیچ‌وقت با خودم چاقو حمل نمی‌کردم، آن روز هم به خانه رفتم و چاقو برداشتم ضمن اینکه قول می‌دهم دیگر چاقو با خودم حمل نکنم اگر مشکلی هم از این به‌بعد پیش‌ بیاید از طریق قانون پیگیری خواهم کرد.»  بنا‌بر این گزارش هیات قضات بعد از پایان جلسه برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------