کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی

مردی که با فریب شهروندان و به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی مخابرات، مبالغی کلان از حسابشان سرقت کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش جام جم، چند روز پیش زنی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: مردی با تلفن همراهم تماس گرفت و با معرفی خود به عنوان کارمنداداره مخابرات و همراه اول ادعا کرد در قرعه کشی این اداره برنده دو میلیون و 500 هزار تومان کمک هزینه سفربه عتبات عالیات شده ام.

شاکی افزود: مرد تماس گیرنده خواست مقابل یک دستگاه خودپرداز بروم تا پول به حسابم واریز شود.

شاکی اضافه کرد: مرد تماس گیرنده خواست کارت را وارد دستگاه خودپرداز کنم. دقایقی بعد با من تماس گرفت و خواست شماره ای که می گوید را ثبت کنم تا پول به حسابم واریز شود. پس از این کار دوباره با من تماس گرفت و ادعا کرد، به دلیل مشکلی که درحسابم به وجود آمده، نمی تواند پول را واریز کند.

وی یادآور شد: در ادامه او خواست تا شماره کارت دیگری را به وی بدهم که شماره حساب دخترم را دادم. این بار هم همان شماره ای را که گفته بود، وارد کردم. دو ساعت بعد که موجودی حساب خود و دخترم را بررسی کردم متوجه شدم بیش از یک میلیون تومان از حساب من و دخترم سرقت شده است. وقتی با شماره تلفن مرد کارمند تماس گرفتم تلفنش خاموش بود.

با حضور در اداره مخابرات سراغ مرد کارمند را از آنها گرفتم که معلوم شد چنین فردی در مخابرات کار نمی کند و در دام یک کلاهبردار گرفتار شده ام.

در پی این شکایت و دستورقضایی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد شیاد آغاز شد تا این که ماموران مطلع شدند حساب مرد کلاهبردار مربوط به یکی از بانک های خصوصی بوده و از مدتی پیش مبالغی کلان از سوی افراد مختلفی به حساب این فرد واریز و سپس برداشت شده است، به طوری که گردش مالی این شیاد ده ها میلیارد تومان بوده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران با شناسایی تعدادی از افرادی که به حساب متهم پول واریز کرده بودند و تحقیق از آنها متوجه شدند، مردی با آنها تماس گرفته و با ادعای این که برنده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده اند، همانند شاکی نخست فریبشان داده و دو تا پنج میلیون تومان از حساب آنها سرقت کرده است.

در حالی که با شناسایی هویت متهم، او تحت تعقیب قرار گرفته و دستور توقیف حساب او صادر شده بوده، ماموران متوجه شدند مرد کلاهبردار خود حسابش را مسدود کرده است. با جمع بندی اطلاعات، جستجوی پلیس برای دستگیری متهم ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------