کشته‌شدن دو کارگر در خط 7 مترو



اخبار حوادث - کشته‌شدن دو کارگر در خط 7 مترو

رئيس فراكسيون كارگري شوراي شهر تهران كشته‌شدن دو كارگر و مصدوميت يكي ديگر از كارگران خط 7 مترو را تاييد كرد.

محسن سرخو ضمن تاييد اين خبر گفت: مسئوليت وقوع اين حادثه درخط 7 مترو كه در حال احداث است به عهده پيمانكار است. او برخورد دستگاه لوكو به ديوار تونل را علت فوت راننده لوكو و يك كارگر برقكار در خط 7 مترو دانست.

سه روز پس از كشته شدن دو كارگر و مصدوميت شديد يكي ديگر از كارگران اين خط در حال احداث بر اثر خروج دستگاه لوكو از ريل در شامگاه چهارشنبه، به غير از تاييد محسن سرخو هيچ كدام از ارگان‌هاي امدادي مسئول و منابع خبري شهر تهران حاضر به تاييد اين خبر نشده‌اند، با اين حال كارگران اين بخش خبر داده‌اند كه خط 7 مترو از زمان وقوع حادثه مذكور تا كنون تعطيل است.

گفته مي‌شود يكي از كشته شدگان راننده لوكو و ديگري برقكار بوده است. در همين رابطه مدير عامل متروي تهران درباره صحت و سقم حادثه گفت: نمي‌دانم هر چه اطلاعات مي‌خواهيد از روابط عمومي مترو سوال كنيد.

هابيل درويش در پاسخ به اين سوال كه چطور ممكن است مدير عامل مترو از وقوع حادثه در خط 7 مترو بي‌خبر باشد، گفت: من الان جلسه دارم و بد نيست تلفن را روي شما قطع كنم؟

او بر پيگيري وقوع حادثه از سوي آقاي اسكندري مجري طرح و آقاي روح نواز مدير روابط عمومي تاكيد كرد و گفت: جزئيات را نمي‌دانم كه چه چيزي است و نمي‌خواهم اطلاعات عيب دار به شما بدهم. جلال ملكي سخنگوي سازمان آتش نشاني هم از وقوع حادثه در خط 7 مترو ابراز بي اطلاعي كرد و گفت: تا به اين لحظه چيزي به ما اعلام نشده است.

رحمت‌ا... حافظي، يكي از اعضاي شوراي شهر تهران نيز در اين رابطه گفت: من خبر آن را دارم اما بعد از جلسه تماس بگيريد و البته با خانم معصومه آباد صحبت كنيد، ايشان در جريان هستند.

با اين حال، معصومه آباد نيز به دليل شركت در جلسه شورا تماس خود را پاسخ نداد. صابري نيا رئيس اورژانس كشور نيز ضمن ابراز بي اطلاعي از اين حادثه گفت: اين موضوع را پيگيري مي‌كنيم و 10 دقيقه بعد براي دريافت پاسخ تماس بگيريد.

بعد از گذشت 10 دقيقه صابري‌نيا گفت: با مترو صحبت كرديم اما آنها به ما اطلاعي ندادند و تا اين لحظه هيچ اطلاعي در اين مورد به اورژانس داده نشده ‌است. بعد از ظهر ديروز بالاخره روابط عمومي و بين‌الملل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه به موضوع واكنش نشان داد و خبر را تاييد كرد.

در اطلاعيه اين سازمان آمده است: از آنجا كه تاكنون علت اصلي و دقيق بروز حادثه مشخص نيست پيمانكار از طريق جذب كارشناسان ذيربط در حال بررسي موضوع است و مقرر است گزارش نهايي خود را به شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) ارائه كند.

همچنين در بخش ديگري از اين اطلاعيه عنوان شده است: پيمانكار خط 7 تحت پوشش بيمه مسئوليت و مهندسي است.

اخبار حوادث - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------