جعل امضا برای فروش ملک ۵۰ میلیارد تومانی



اخبار ,اخبار حوادث ,جعل امضا

 

اخبار حوادث - جعل امضا برای فروش ملک ۵۰ میلیارد تومانی

مردی که با جعل امضای مدیر یک شرکت، زمین 50میلیارد تومانی او را تصاحب کرده و فروخته بود، تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.

به گزارش جام جم، چند روز پیش مرد وکیلی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: موکلم قطعه زمینی در شمال غرب تهران به ارزش 50 میلیارد تومانی داشت و از آن به عنوان انبار شرکت استفاده می کرد. چند روز پیش وقتی برای کارهای بانکی شرکت نیاز به استعلام سند این قطعه زمین داشتیم، موکلم متوجه شد فردی بدون اطلاع وی این زمین را به نام خود ثبت کرده و فروخته است.

وی اضافه کرد: با اطلاع از موضوع موکلم با حضور در اداره ثبت اسناد موضوع را بررسی کرد و پی برد ملک مذکور معامله شده ولی هنوز مالک سند را به نام خریدار ثبت نکرده و فقط مبایعه نامه ای در این باره تنظیم شده است.

وقتی مبایعه نامه و مدارک فروشنده را مورد بررسی قرار دادیم، متوجه شدیم او یکی از مشتریان موکلم بوده است که با جعل امضای وی و سربرگ و مهر شرکت سندسازی و زمین موکلم را به نام خود منتقل کرده و آن را فروخته است.

در پی این شکایت و دستور قضایی، تحقیقات در این باره آغاز شد تا این که ماموران متوجه شدند مرد شیاد از مخفیگاهش گریخته و خانواده اش از او خبری ندارند.

این در حالی بود که ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد متهم فراری سند ملک را به فرد دیگری نیز فروخته اما به دلیل این که سند را به نام او ثبت نکرده، خریدار به دادگاه رفته و از او شکایت کرده است.

بنابر این گزارش، جستجو برای دستگیری مرد شیاد ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی با هشدار به مردم اعلام کرد: دقت و توجه در خرید و فروش ملک یا خودرو از اهمیت خاصی برخوردار است و متاسفانه بسیاری از مردم پس از چند جلسه ملاقات با خریدار یا فروشنده براحتی به طرف مقابل اعتماد و مشکلاتی را برای خود ایجاد می کنند.

سرهنگ محمدیان افزود: قبل از خرید ملک یا خودرو ابتدا از هویت واقعی فروشنده اطمینان یافته و با استعلام اسناد از اداره ثبت و رعایت تمامی جوانب اقدام به انجام معامله کنید.

محمدیان اضافه کرد: هم اکنون جاعلان حرفه ای با شناسایی املاک بی صاحب یا املاکی که صاحبان آنها در خارج از کشور به سر می برند با فریب خریدار ها ملک دیگران را فروخته و متواری می شوند که باید در این زمینه هوشیار بود و قبل از خرید و فروش تحقیقات مناسب انجام شود.

اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------