شیادی با کارت‌های شکسته عابربانک



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - شیادی با کارت‌های شکسته عابربانک

کلاهبردار حرفه‌ای با کرایه خودروهای سواری و فریب رانندگان در اراک با کارت‌های شکسته و باطله عابربانک، از آنان پول دریافت می‌کرد و متواری می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، اوایل مرداد امسال فردی در تماس با مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان فراهان عنوان کرد، راننده یک خودروی وانت است که میان شهرهای اطراف اراک کالا جابه جا می کند و فردی از او کلاهبرداری کرده است.

در پی این تماس و حضور ماموران در محل، فرد مالباخته گفت: فردی به من مراجعه و عنوان کرد، قصد دارد مقداری بار از شهر اراک به فراهان منتقل کند. بعد از صحبت های اولیه و طی مسافتی مرد مسافر در یکی از میدان های شلوغ شهر توقف کرد و گفت قصد دارد از عابربانک پول بگیرد.

او پس از چند دقیقه بازگشت و گفت، کارت عابربانکش شکسته است و تقاضای مبلغی پول از من کرد تا در مقصد آن را به من پس دهد.

شاکی ادامه داد: بعد از تحویل پول او به بهانه خرید محل را ترک کرد و دیگر برنگشت و متوجه شدم او مقداری وسایل بی ارزش را درون خودرو جا گذاشته و فرار کرده است.

با اظهارات مالباخته، پرونده ای در کلانتری فراهان تشکیل شد و موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

چند روز بعد از شکایت شاکی، تماس های دیگری نیز با مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان مبنی بر کلاهبرداری از رانندگان به این روش اعلام شد.

سرهنگ صفرعلی روشنایی، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان فراهان در این باره گفت: با افزایش کلاهبرداری از رانندگان، پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و تحقیق برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد.

وی اضافه کرد: با شروع تحقیقات و به دست آمدن مشخصات ظاهری متهم تحت تعقیب، پلیس رانندگان خطوط شهری را در جریان این سرقت ها قرار داد.

روشنایی ادامه داد: اوایل هفته جاری یکی از رانندگان خطوط شهری با پلیس آگاهی شهرستان تماس گرفت و عنوان کرد، شخصی با مشخصات اعلام شده به وی مراجعه کرده و قصد دارد مقداری بار بی ارزش را به اراک انتقال دهد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان فراهان تصریح کرد: در پی این تماس ماموران انتظامی عازم محل شدند و متهم را که با دیدن ماموران به سمت باغات میوه متواری شده بود، دستگیر و در بازرسی بدنی از وی تعدادی کارت عابر بانک شکسته و باطله کشف کردند.

متهم در اعترافاتش گفت: برای جلب اعتماد رانندگان از قبل تعدادی کارت عابر بانک شکسته و باطل را از سطل زباله جلوی بانک ها جمع آوری کردم و به بهانه کرایه خودرو، رانندگان را به یکی از میادین شلوغ شهر برده و با نشان دادن کارت عابربانک، عنوان می کردم در دریافت پول با مشکل مواجه شدم و با گرفتن پول از آنها متواری می شدم.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان فراهان افزود: متهم تاکنون به هشت فقره کلاهبرداری به این روش از رانندگان خطوط بین شهری اعتراف کرده و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------