ماجراي ۱۵ دقيقه درگيري با گروگان گيران مسلح



اخبار حوادث - ماجراي ۱۵ دقيقه درگيري با گروگان گيران مسلح

طي ۱۵ دقيقه درگيري نيروهاي معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) با گانگسترهاي مسلح در مشهد، ۲ نفر زخمي و روانه بيمارستان شدند که حال يکي از مجروحان به شدت وخيم است.

به گزارش خراسان، ساعت 22:30 هفتم تير، چند جوان کنار يک دستگاه خودرو ۴۰۵ ايستاده بودند که ناگهان يکي از آن ها پا به فرار گذاشت.همزمان با فرار اين جوان، صداي گلوله هايي که از اسلحه کلاشينکف شليک مي شد فضاي رعب و وحشتي را در چهارراه گاز مشهد ايجاد کرد.

 بر اثر رگبار گلوله ها که به شيوه گانگسترهاي غربي انجام شد ۳ نفر مجروح و راهي بيمارستان شدند و گانگسترهاي مسلح نيز از محل حادثه گريختند.

دقايقي بعد، با حضور نيروهاي انتظامي در محل حادثه، بررسي ها دراين باره آغاز شد تا اين که ساعاتي بعد، فردي با مراجعه به کلانتري طبرسي جنوبي پرده از ماجراي تيراندازي هاي وحشتناک برداشت، او که خود را يکي از گروگان هايي معرفي مي کرد که توسط گانگسترها ربوده شده بود ادعا کرد: آن ها يکي از آشنايانش به نام «ه» را به گروگان گرفته بودند و قصد داشتند ۲۰ ميليون تومان اخاذي کنند.

 اين گزارش حاکي است: بررسي هاي پليس در اين باره مشخص کرد: آدم ربايان که به گانگسترهاي مشهد معروف شدند فردي به نام «ه» را از تعميرگاه موتورسيکلت سوار بر خودرو کردند و او را به طرف يکي از باغ هاي روستاي معين آباد بردند. آن ها قصد داشتند ۲۰۰ ميليون تومان براي آزادي گروگان اخاذي کنند اما در ابتدا قرار شد مبلغ ۲۰ ميليون تومان به حساب آن ها واريز شود که با فرار گروگان و ماجراي تيراندازي، گانگسترها از محل گريختند.

 با توجه به اهميت و حساسيت موضوع و همچنين برخورد قاطع دستگاه قضايي با هرگونه شرارت و ايجاد ناامني، بلافاصله دادستان مشهد دستور داد تا اين پرونده به طور ويژه رسيدگي شود. چند روز بعد و در ادامه اين ماجرا کارآگاهان پليس آگاهي و اطلاعات و امنيت خراسان رضوي، يکي از پاتوق هاي گانگسترها را در منطقه خواجه ربيع مشهد شناسايي کردند و اين مکان را به محاصره درآوردند.

بدين ترتيب با حضور قاضي شعبه ۹۰۴ دادسراي انقلاب اسلامي در محل مذکور و با وجود هشدارهاي مکرر پليس، گانگسترها اقدام به تيراندازي کردند که درگيري مسلحانه بين پليس و گانگسترها رخ داد. در اين درگيري که با شليک گلوله از داخل «پاتوق» گانگسترها همراه بود فردي کشته و يک نفر ديگر نيز که اقدام به فرار کرده بود با شليک گلوله مجروح و روانه بيمارستان شد. اين در حالي بود که يک زن نيز که در ماجراي آدم ربايي حضور داشت در اين پاتوق به دام افتاد.

بنابر گزارش خراسان، تحقيقات و بررسي هاي بيشتر قضايي و اطلاعاتي نشان مي داد که اعضاي باند گانگسترها از افراد خطرناک و مسلحي هستند که احتمال مي رود با اقدامات مجرمانه خود و با اخلال در نظم و امنيت، جان مردم را به خطر اندازند و همچنان زمينه رعب و وحشت را فراهم کنند بنابراين به دستور مقام قضايي دستگيري ديگر افراد اين باند خطرناک در دستور کار نيروهاي معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) قرار گرفت و آنان بلافاصله عمليات اطلاعاتي و عملياتي خود را براي شناسايي و دستگيري افراد مسلح آغاز کردند.

 هنوز ۴۸ ساعت از صدور اين دستور نگذشته بود که نيروهاي سپاه با استفاده از شگردهاي اطلاعاتي به رديابي متهمان خطرناک و مسلح پرداختند و موفق شدند برخي از عاملان ايجاد ناامني را در يکي از پاتوق هاي آنان شناسايي کنند.

بنابراين گزارش، عقربه هاي ساعت به هنگام اذان مغرب روز شنبه نزديک مي شد که نيروهاي معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) از طريق ردزني متهمان به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد سوژه موردنظر آنان در حال حرکت در جاده خلق آباد مشهد است؛ بنابراين چند گروه عملياتي در کنار قاضي ويژه اين پرونده، عازم جاده خلق آباد شدند.

 اولين خودرو نيروها هنگامي از پژو مشکي متهمان عبور کرد که آنان در محاصره نيروهاي سپاه قرار گرفته بودند. راننده ۵۰ ساله ۴۰۵ به محض اين که به خودرو سواري که جلوتر از آنان متوقف شده بود مشکوک شد به صورت دنده عقب اقدام به فرار کرد اما در همين لحظه گروه هاي ديگر عملياتي راه فرار را سد کردند.

در حالي که زن جواني نيز سرنشين خودروي متهم بود او لوله کلاشينکف را بيرون آورد و به سمت نيروهاي سپاه شليک کرد. همزمان با صدور دستور قضايي، نيروهاي نظامي از گانگستر خطرناک خواستند تا سلاح را کنار بگذارد و خود را تسليم کند اما او براي آن که بتواند از چنگ قانون بگريزد همچنان به شليک هاي رگباري خود ادامه داد تا اين که نيروهاي معاونت اطلاعات نيز به ناچار به سمت خودرو شليک کردند.

 در اين درگيري که حدود ۱۵ دقيقه به طول انجاميد، زن جوان و راننده مسلح مجروح شدند و زماني که ديگر توان درگيري مسلحانه را نداشتند در محاصره نيروهاي سپاه قرار گرفتند و آنان با رعايت تدابير امنيتي، ۲ متهم اين پرونده را دستگير کردند.

دقايقي بعد در حالي آمبولانس اورژانس مجروحان را به بيمارستان رساند که حال مرد ۵۰ ساله به شدت وخيم بود و احتمال مرگ وي وجود داشت. از سوي ديگر نيز شليک هاي پي در پي متهمان موجب ايجاد رعب و وحشت در ميان رانندگان و رهگذراني شده بود که قصد داشتند از مسير جاده خلق آباد عبور کنند.

عمليات نيروهاي سپاه هنگامي پايان يافت که آن ها قصد داشتند مسير عمليات را به سمتي هدايت کنند که گلوله ها به سمت جايگاه سوختي که در نزديکي آنان قرار داشت شليک نشود.

اين گزارش حاکي است: تحقيقات بيشتر در اين پرونده با صدور دستورات ويژه اي از سوي مقام قضايي همچنان ادامه دارد. 

اخبار حوادث - خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------