2حادثه گروگانگیری در مشهد و کرمان



اخبار ,اخبار حوادث , گروگانگیری

 

اخبار حوادث -  2حادثه گروگانگیری در مشهد و کرمان

در پی دو گروگانگیری جداگانه در شهر‌های مشهد و شهرستان رودبار استان کرمان، سه گروگان نجات یافته و پنج آدم‌ربا در ارتباط با این دو پرونده بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی مشهد در ارتباط با گروگانگیری به جام جم گفت: بیست و دوم تیر امسال زن میانسالی با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی گفت: در پی غیبت مرموز خواهرزاده ام که پسر جوانی است، مردی تلفنی با من تماس گرفت و اعلام کرد وی را همراه دختر جوانی به گروگان گرفته و برای آزادی آنها باید پول پرداخت کنم.

شاکی افزود: در پی تماس های بعدی این فرد برای آزادی خواهرزاده ام ابتدا دو میلیون و سپس یک میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کردم.

سرهنگ حجت نیکمرام افزود: در مرحله بعدی تحقیقات از شاکی معلوم شد، آدم ربا پس از دو مرحله اخاذی از شاکی، گروگان ها را رها نکرده و پول بیشتری می خواهد.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه آدم ربا و نجات دو گروگان ادامه یافت تا این که روز بعد ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد، مرد آدم ربا این بار در تماس با شاکی از او خواسته ده میلیون تومان پول را درون کیفی گذاشته و به باغی در حومه شهر بیاورد.

وی یادآور شد: ماموران انتظامی با آموزش به شاکی او را به محل قرار فرستاده و محوطه اطراف باغ را محاصره کردند، اما خبری از مرد آدم ربا نشد.

ماموران در ادامه وارد باغ متروکه شدند و پس از جستجو در یک کلبه خرابه دختر و پسر جوانی را که دست و پای آنها بسته شده بود، نجات دادند. با انتقال دو گروگان به پلیس آگاهی تحقیق از آنها آغاز شد.

پسر ربوده شده گفت: مدتی بود با دختر جوانی آشنا شده بودم و قصد ازدواج داشتیم. روز حادثه روی نیمکت نشسته و در حال گفت وگو بودیم که مرد جوانی با لباس پلیس و بی سیم به ما نزدیک شد و درباره رابطه مان پرسید. وقتی گفتم قصد ازدواج داریم به بهانه انتقال ما به مرکز پلیس ما را به باغی برد و پس از تهدید دست و پایمان را بست و ما را زندانی کرد.

نیکمرام یادآور شد: در پی اظهارات این گروگان، دختر جوان نیز گفته های او را تائید کرد و هر دو از مامور قلابی به اتهام گروگانگیری شکایت کردند.

پس از چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، مشخصات متهم و خودرویش در اختیار گشت های انتظامی قرار گرفت. جستجو در این زمینه ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در یکی از محله های مشهد، متهم را شناسایی و او را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به جرمش به قصد اخاذی از خانواده دختر و پسر جوان اعتراف کرد. با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

نجات گروگان 12 ساله
گزارش دیگری نیز حاکی است، سه مرد و یک زن که به قصد اخاذی 700 میلیون تومانی، پسر دوازده ساله یکی از آشنایان خود را در شهرستان رودبار کرمان ربوده بودند، دستگیر شدند و پسر نوجوان نجات یافت.

به گزارش جام جم، دوازدهم تیر امسال پسر نوجوانی برای بازی با دوستانش از خانه شان در یکی از محله های شهرستان رودبار خارج شد و به خانه بازنگشت.

در پی غیبت طولانی وی، والدینش سراغ او را از پسران همسایه گرفتند و آنها عنوان کردند، پس از بازی خودرویی را دیده اند که پسر نوجوان را سوار و محل را ترک کرده است.

در حالی که جستجوی والدین این نوجوان برای یافتن او ادامه داشت، شب هنگام مرد غریبه ای با آنها تماس گرفت و گفت فرزند آنها را ربوده و برای آزادی وی باید 200 میلیون تومان بپردازند در غیر این صورت پسر را خواهند کشت.

در پی این تماس و تهدید به قتل نوجوان ربوده شده، والدین وی با حضور در پلیس آگاهی موضوع را گزارش دادند. با دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری آدم ربا و نجات گروگان آغاز شد تا این که در تماس های بعدی مرد آدم ربا برای آزادی گروگان 700 میلیون تومان درخواست کرد.

در پی این خواسته از سوی مرد آدم ربا، ماموران از والدین پسر نوجوان خواستند در محلی که آدم ربا گفته، حضور یابند، اما با گذشت چند ساعت خبری از مرد آدم ربا نشد.

در ادامه تحقیقات، ماموران مخفیگاه یکی از متهمان را شناسایی و با اعزام به محل سه مرد را دستگیر کردند. اما موفق به یافتن پسر ربوده شده نشدند. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به ربودن پسر نوجوان اعتراف کردند.

یکی از متهمان گفت: با خانواده شاکی آشنایی داشتم و گاهی به خانه آنها رفت و آمد می کردم که متوجه وضع مناسب مالی این خانواده شده و با دو نفر از دوستانم نقشه ربودن نوجوان را طراحی کردیم.

متهم اضافه کرد: روز حادثه با دیدن پسر نوجوان در خیابان او را ربوده و وقتی موفق به اخاذی نشدیم، کودک را نزد مادرم بردم و از او خواستم از وی نگهداری کند تا با تحویل گرفتن پول او را آزاد کنیم. در پی اظهارات متهم ماموران به خانه مادر سرکرده باند اعزام شدند و با دستگیری این زن، کودک ربوده شده را نجات دادند.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.
اخبار حوادث  - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------