کلاهبرداری به بهانه سفر به اروپا



اخبار حوادث  - کلاهبرداری به بهانه سفر به اروپا

پرونده مردی که به بهانه فراهم‌کردن شرایط مهاجرت به اروپا از دو زن کلاهبرداری کرده بود، در حال رسیدگی است.

این مرد که چندی قبل در تهران دستگیر شد با شکایت زنی جوان به نام مینو تحت پیگرد قرار گرفته بود. مینو که ساکن استان فارس است در شکایتش علیه متهم گفت: «مدتی بود به مهاجرت فکر می‌کردم و دنبال راهی می‌گشتم تا برای ادامه زندگی به اروپا بروم در این اثنا با مردی به نام میثم آشنا شدم.


او به من گفت مدیر یک آژانس مسافرتی معتبر است و اگر مایل باشم می‌تواند به‌راحتی مرا به انگلیس بفرستد تا مدتی در آنجا زندگی کنم پیشنهاد این مرد منطقی به‌نظر می‌رسید چون می‌توانستم مدتی در آن کشور بمانم و بعد اگر شرایط مناسب بود برای اقامت دایم اقدام کنم به همین دلیل تصمیم گرفتم از او کمک بخواهم و میثم مردی خوش‌برخورد بود که ظاهر مناسبی داشت و اصلا به‌نظر نمی‌رسید کلاهبردار باشد من هم بدون اینکه درباره صحت ادعاهای وی تحقیقی انجام بدهم به او اعتماد کردم.»


مینو در ادامه شکایتش گفت: «یکی از دوستانم به نام سارا هم علاقه‌مند به مهاجرت بود به همین دلیل موضوع را با وی در میان گذاشتم و سارا هم گفت تمایل دارد در این سفر همراه من باشد به همین دلیل با میثم درباره شرایط کار به صورت جدی صحبت کردیم و او بابت انجام امور مربوط به سفر و مهاجرت از ما 45میلیون‌تومان خواست این مبلغ را تهیه کردیم و به آن مرد دادیم بعد از آن او مرحله بعدی را انجام داد و برای ما دو بلیت به مقصد یکی از کشورهای آسیای‌شرقی گرفت طبق برنامه ما باید ابتدا به آن کشور می‌رفتیم تا در آنجا با کمک آشنایان میثم راهی انگلیس شویم از اینکه کارها به سرعت انجام می‌شد خوشحال بودم .

 

بالاخره راهی سفر شدیم اما وقتی به آن کشور رسیدیم دیدم برخلاف گفته میثم کسی دنبال ما نیامده و کسی کارهایمان را پیگیری نمی‌کند. ابتدا تصور کردیم در برنامه‌ها ناهماهنگی به وجود آمده اما بعد از گذشت مدتی مطمئن شدیم فریب خورده‌ایم به این ترتیب بعد از چند روز سرگردانی دوباره به ایران برگشتیم و فهمیدیم میثم فراری شده و در واقع از ما کلاهبرداری کرده است.» کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات این زن تحقیقات وسیعی را انجام دادند و بعد از اینکه باخبر شدند متهم به تهران رفته است با اخذ نیابت قضایی عازم پایتخت شدند و توانستند با پیگیری سرنخ‌های موجود متهم را بازداشت کنند. بنا بر این گزارش تحقیقات از میثم ادامه دارد.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------