مادر داغدار قاتل فرزندش را بخشید



اخبار حوادث - مادر داغدار قاتل فرزندش را بخشید

مادر داغداری که یک‌سال قبل پسرش را در جریان نزاعی خونین از دست داده بود در جلسه محاکمه درحالی‌که اشک می‌ریخت گفت که به حرمت امام‌حسین(ع) قاتل را بخشیده است.

به گزارش همشهری، 15خرداد سال گذشته به افسران اداره دهم پليس آگاهي تهران خبر رسيد در جريان درگيري مرگبار بين 2 جوان در منطقه افسريه يكي از آنها به نام ميثم با ضربه چاقو به قتل رسيده است.

زماني كه مأموران به محل حادثه رسيدند دقايقي از اين جنايت مي‌گذشت و قاتل گريخته بود. در همين حال جسد مقتول به پزشكي قانوني منتقل و تحقيقات براي دستگيري قاتل آغاز شد. تحقيق از شاهدان حاكي از آن بود جواني به نام سعيد، ميثم را به قتل رسانده است. آنها با يكديگر دوست بودند اما بنا به دلايلي نامعلوم با هم درگير شده بودند. در چنين شرايطي بررسي‌ها ادامه يافت تا اينكه متهم به قتل دستگير شد.

قتل با چاقوي ميوه‌خوري
سعيد 29ساله، در جريان بازجويي‌هاي مقدماتي اتهامش را پذيرفت و مدعي شد كه ناخواسته مرتكب اين قتل شده است. او به پليس گفت: من تازه ازدواج كرده‌ام و دنبال دردسر نيستم و اين درگيري ناخواسته اتفاق افتاد. روز حادثه قرار بود با همسرم به مسافرت برويم اما قبل از آن يكي از دوستانم صدايم كرد و گفت براي چند دقيقه به خانه‌شان بروم تا با چند نفر از بچه‌هاي محله قليان بكشيم. من هم قبول كردم و به خانه‌شان رفتيم. وقتي مشغول كشيدن قليان شديم چند نفر ديگر از بچه‌ها هم آمدند. با يكديگر شوخي مي‌كرديم تا اينكه ميثم با من بدرفتاري كرد.

چون نمي‌خواستم درگير شوم جوابش را ندادم اما او ادامه داد تا اينكه من از آنجا خارج شدم. عصباني شده بودم و به خانه رفتم و يك چاقوي ميوه‌خوري برداشتم و نزد ميثم برگشتم. فقط مي‌خواستم او را بترسانم اما نمي‌دانم چطور شد چاقو به او برخورد كرد و او به قتل رسيد. در پي اعترافات اين جوان پرونده اتهامي او با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به شعبه 71دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

بخشش در دادگاه
در جلسه محاكمه كه صبح ديروز به رياست قاضي نورالله عزيز‌محمدي برگزار شد ابتدا نماينده دادستان با تشريح كيفرخواست گفت: شواهد و قرائن موجود ازجمله اعترافات متهم از مجرم بودن وي حكايت دارد؛ به همين دليل خواستار مجازات وي هستم. در ادامه رئيس دادگاه از پدر و مادر مقتول به‌عنوان اولياي‌دم دعوت كرد تا در جايگاه بايستند و شكايت‌شان را مطرح كنند.
مادر ميثم درحالي‌كه گريه امانش را بريده بود، گفت: يك‌سال از قتل پسرم مي‌گذرد و من هنوز داغدار او هستم.

بايد خودتان را جاي من بگذاريد تا درك كنيد كه در اين يك‌سال چه كشيده‌ام؛ با اين حال از قاتل پسرم شكايتي ندارم و او را مي‌بخشم.او ادامه داد: پسرم هميشه به امام حسين(ع) توسل مي‌كرد و من هم حالا به حرمت خون امام مظلوم قاتل را مي‌بخشم و حتي ديه هم نمي‌خواهم.

در ادامه پدر مقتول خواسته‌اش را اينطور مطرح كرد: با وجود تصميم همسرم من هنوز تصميمي درباره قاتل نگرفته‌ام و بايد او توضيح دهد كه چرا دست به چنين كاري زده و ما را عزادار كرده است. به همين دليل منتظر مي‌مانم تا تصميمم را بعدا اعلام كنم.

در ادامه اين جلسه قاضي با تفهيم اتهام قتل عمدي به سعيد از او خواست از خود دفاع كند. پسر جوان گفت: باور كنيد من نمي‌خواستم دست به چنين كاري بزنم.

 

من تازه داماد بودم و زندگي آرام و بي‌دردسري را شروع كرده بودم اما وقتي براي قليان كشيدن به خانه دوستم رفتم اين اتفاق افتاد. من تصميمي براي قتل ميثم نداشتم. به همين دليل فقط يك چاقوي ميوه‌خوري برداشتم تا او را بترسانم و زودتر درگيري تمام شود اما همين چاقوي ميوه‌خوري به گردن او خورد و زندگي هر دوي ما را تباه كرد. حالا هم از كاري كه كرده‌ام پشيمانم و از خانواده‌ مقتول تقاضا دارم مرا ببخشند.در پايان اين جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودي رأي خود را در اين‌باره اعلام كنند. 

اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------