آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

اعترافات قاتل خلبان و همسرش در دادگاه



اخبار حوادث - اعترافات قاتل خلبان و همسرش در دادگاه

جوانی که به قتل مردی خلبان و همسرش متهم شده است در جلسه محاکمه ضمن قبول اتهام، از اولیای‌دم درخواست بخشش کرد و از آنها خواست به‌خاطر دو کودکی که سرپرستی‌شان را برعهده دارد از قصاص او صرف‌نظر کنند.

به گزارش خبرنگار ما، نماینده دادستان صبح دیروز در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده خطاب به قضات شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران گفت: «اسفند سال گذشته فرزند نوجوان زوجی در شهرک غرب به پلیس خبر داد پدر و مادرش به طرز فجیعی به قتل رسیده‌اند.

 

او گفت زمانی که کلاسش تمام شده و به خانه برگشته جسد پدر و مادرش را دیده که خون‌آلود روی زمین افتاده‌اند. با توجه به گزارش این پسر نوجوان، ماموران پلیس آگاهی تهران و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند. تحقیقات نشان می‌داد این زوج احتمالا قربانی سرقت شده‌اند. با توجه به اینکه مبلغ زیادی پول از خانه آنها سرقت شده ‌بود تحقیقات در این خصوص ادامه پیدا کرد تا اینکه ماموران متوجه شدند از کارت شتاب بانکی مقتولان چندمیلیون‌‌تومان پول برداشت شده ‌است.

 

این اتفاق زمانی افتاد که بیش‌ از یک‌ماه از مرگ مرد خلبان و همسرش گذشته ‌بود. با ردیابی انجام‌گرفته مشخص شد از کارت مسروقه در صرافی استفاده شده ‌است وقتی پلیس به صرافی مراجعه کرد و فیلم دوربین‌های مداربسته آن را دید توانست فردی که از کارت بانکی مقتولان استفاده کرده بود را شناسایی کند. این شخص جوانی قوی‌هیکل به نام مرتضی است که دو فقره سابقه کیفری نیز دارد. ترفندهای پلیسی منجر به بازداشت متهم شد و سرانجام او به قتل اعتراف کرد.»


نماینده دادستان تهران ادامه داد: «مرتضی با صراحت در مراحل اولیه بازجویی به قتل زوج خلبان اعتراف کرد و گفت به دلیل مشکلات مالی تصمیم به سرقت گرفت. او با دیدن آگهی فروش خودرو سراغ زوج مقتول رفت، بعد از ورود به خانه آنها و بستن دست و پایشان پول را برداشت، دو قربانی را به قتل رساند و فرار کرد. با توجه به مدارک موجود در پرونده او علاوه بر اینکه مرتکب دو فقره قتل عمدی شده، بعد از مرگ مقتولان نیز بر بدن آنها ضرباتی را وارد کرده و بنابراین مرتکب جرم جنایت بر میت نیز شده‌ است همچنین متهم مرتکب سرقت هم شده و برای هر سه جرم او درخواست مجازات دارم.»


در ادامه اولیای دم منصور و سارا -مقتولان- درخواست قصاص کردند و گفتند از طرف نوه‌شان نیز درخواست قصاص دارند و حاضر به گذشت نیستند. پدر منصور گفت: «هیچ راهی برای گذشت نیست متهم با چاقو 14 ضربه بر بدن پسرم زده ‌است و نوه‌ام صحنه وحشتناکی از جسد پدر و مادرش دیده که تا پایان عمر ناراحتی آن صحنه و مرگ پدر و مادرش با او خواهد بود بنابراین درخواست صدور حکم قصاص داریم و هیچ راهی هم برای گذشت نیست.»
 اولیای‌دم درخصوص جنایت بر میت نیز درخواست دیه کردند.


در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد، او همه اتهاماتش را قبول کرد و گفت: «از بچگی سختی زیادی کشیدم پدر و مادرم با هم اختلاف داشتند من همیشه از محبت و حمایت آنها محروم بودم وقتی بزرگ شدم و ازدواج کردم فکر می‌کردم دشواری‌هایم تمام شده اما با وجود اینکه یک بچه هم داشتیم همسرم از من شکایت کرد و مرا به‌دلیل نپرداختن مهریه به زندان انداخت. بعد از آزادی از همسرم جدا شدم و سرپرستی فرزندم را هم برعهده گرفتم. ماشین خرید و فروش می‌کردم و از این راه زندگی‌ام را می‌گذراندم تا اینکه با همسر دومم آشنا شدم او زن خوبی است و من با او زندگی آرامی داشتم اما باز هم روزگار بر من سخت گرفت همسرم مریض شد و برای درمان او به 20میلیون‌تومان پول نیاز داشتم.

 

وقتی آگهی فروش ماشین مدل‌بالا را در روزنامه دیدم تصمیم گرفتم با فروشنده قرار بگذارم و سرقت کنم.»


متهم درباره نحوه قتل توضیح داد: «وارد خانه شدم قولنامه را نوشتم و قرار شد کارهای بعدی را انجام دهم اما در این فاصله زمانی که دو مقتول در اتاق بودند دست‌وپای آنها را بستم و خواستم پول‌هایشان را بدهند آنها گفتند پولی ندارند. کارت‌های شتاب را برداشتم و از خانه خارج شدم اما بعد از ترس اینکه شناسایی شوم دوباره برگشتم چون منصور به من گفت آدم بانفوذی است و خیلی زود مرا شناسایی می‌کند به همین دلیل ترسیدم وقتی برگشتم ابتدا منصور و سپس همسرش را با چاقو زدم ضربات را به رگ گردن آنها زدم و کشتمشان بعد قولنامه را برداشتم و اثرات انگشتم را پاک کردم. مدتی بعد کارت بانک‌ها را برداشتم و به صرافی رفتم تا با آن سکه بخرم هفت‌میلیون‌تومان در یکی از کارت‌ها پول بود که با آن هفت سکه خریدم و همین هم باعث شد بازداشت شوم.»


مرتضی گفت: «به‌خاطر همه اتفاقاتی که افتاده ‌است خیلی ناراحت و پشیمان هستم در یک‌سال‌ونیمی که در زندان هستم آرزوی مرگ داشتم و خیلی به من سخت می‌گذرد توان این را که درخواست بخشش کنم ندارم می‌دانم قصاص حق اولیای‌دم است و حرفی در این خصوص ندارم اما از آنها درخواست دارم مرا به‌خاطر فرزند خودم و فرزند همسرم که سرپرستی آنها را برعهده دارم ببخشند. قصاص من آنها را بیچاره می‌کند. آن دو بچه گناهی ندارند من سرپرستشان هستم و اگر نباشم به سختی می‌افتند.»


بنابر این گزارش هیات قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------