مرد آتش‌افروز، متهم به 2جنایت



 اخبار حوادث - مرد آتش‌افروز، متهم به 2جنایت

مردی که به قصد انتقام‌گیری از برادرش او و دوستش را به آتش کشیده‌ بود، بعد از چهار سال در حالی پای میز محاکمه رفت که برادرزاده‌هایش حاضر به گذشت نشدند و برای او درخواست قصاص کردند.

به گزارش خبرنگار ما، این متهم که مهدی نام ‌دارد چهارسال پیش مغازه برادرش را به آتش کشید و او و دوستش را کشت و سپس متواری شد. این متهم تیرماه امسال توسط ماموران شناسایی و بازداشت شد.


نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه محاکمه این متهم در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفرخواست گفت: متهم 10بهمن سال 88 وارد تعمیرگاه برادرش شد و با پاشیدن بنزین داخل تعمیرگاه آنجا را به آتش کشید و باعث سوختن دونفر از جمله برادرش به‌نام حمید شد.

 

نفر دومی که در این حادثه سوخت، مردی به‌نام رضا بود. بعد از اطفای حریق توسط ماموران آتش‌نشانی و انتقال مجروحان به بیمارستان هر دو بر اثر شدت سوختگی جان باختند.

 

سپس اولیای‌دم هر دو مقتول اعلام شکایت کردند و تحقیقات برای بازداشت مهدی در دستور کار قرار گرفت. از آنجایی که متهم متواری شده و خود را مخفی کرده ‌بود امکان بازداشت وی برای ماموران وجود نداشت تا اینکه خانواده رضا اعلام رضایت کردند و گفتند در صورت بازداشت متهم درخواست قصاص ندارند همچنین مادر متهم نیز نسبت به فرزند خود اعلام رضایت کرد. 

 

نماینده دادستان تهران ادامه داد: ماموران تیرماه امسال موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند و او را بازداشت کردند. مهدی جزییات قتل را برای کارآگاهان توضیح داد و اتهام خود را قبول کرد. هرچند اولیای‌دم یک مقتول و یکی از اولیای‌دم مقتول دیگر اعلام رضایت کرده‌اند اما با توجه به اینکه فرزندان حمید همچنان بر شکایت خود باقی هستند درخواست رسیدگی به این موضوع را دارم.

 

همچنین با توجه به اعلام رضایت خانواده رضا برای متهم به‌لحاظ جنبه عمومی جرم درخواست مجازات دارم.  در ادامه فرزندان حمید که به‌عنوان ولی‌دم در دادگاه حاضر شده ‌بودند برای عموی خود درخواست قصاص کردند و گفتند حاضر به اعلام رضایت نیستند.

 

فرزندان مقتول گفتند: پدر ما عمویمان را دوست داشت و او را حمایت می‌کرد اما عمویمان او را به بدترین شکل ممکن به قتل رساند تنها خواسته ما قصاص است و هیچ‌ خواسته دیگری نداریم. حتی حاضر هستیم سهم دیه مادربزرگمان را هم بدهیم اما گذشت نمی‌کنیم.  در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد. او ادعا کرد قصد نداشت برادرش و رضا را بکشد.

 

مهدی در دفاعیاتش گفت: «برادرم تعمیرگاه خودرو داشت و من هم با او کار می‌کردم. مدتی از همکاری ما گذشت اما برادرم پولم را نمی‌داد و می‌گفت به من بدهکار نیست چندماه آنجا کار کرده‌ بودم و به حقوقی که باید از برادرم می‌گرفتم احتیاج داشتم اما او پول را به من داد و همین هم باعث شد اختلاف شدیدی بین ما ایجاد شود و من تعمیرگاه را ترک کردم.

 

با این حال از او خواستم پولم را بدهد چند ‌نفر را واسطه کردم ولی فایده‌ای نداشت. خیلی از دست برادرم عصبانی بودم و او را تهدید کردم اگر پولم را ندهد خسارتی به او وارد می‌کنم.

 

حرفم را باور نکرد تا اینکه روز حادثه تصمیم گرفتم او را بترسانم بلکه راضی شود بدهی‌اش را بپردازد. مقداری بنزین برداشتم و به تعمیرگاه برادرم رفتم به او گفتم پول را بده جوابم را نداد و من هم بنزین را همه ‌جا پاشیدم. 

 

متهم در ادامه گفت: واقعا قصدم این نبود که برادرم را آتش بزنم و فقط می‌خواستم به تعمیرگاهش خسارت وارد کنم اما چون پیک‌نیک روشنی در مغازه بود یکدفعه شعله‌های آتش همه جا را گرفت حمید و رضا در اتاقک مخصوص استراحت که در تعمیرگاه بود نشسته ‌بودند. آتش با سرعت همه جا را گرفت و من نتوانستم برای آنها کاری بکنم و فقط خودم را نجات دادم. 

 

مهدی درباره علت فرارش گفت: از کاری که کردم خیلی پشیمان هستم درست است که باعث شدم برادرم و رضا بسوزند اما این اتفاق غیرعمدی بود و من هیچ قصدی برای کشتن آنها نداشتم. با برادرم اختلافاتی داشتم اما با رضا اصلا مشکلی نداشتم و همیشه به هم احترام می‌گذاشتیم.

 

بعد از این حادثه به‌خاطر شرمندگی و خجالت مجبور به فرار شدم و در چهارسالی که فراری بودم زندگی سختی را گذراندم.  در ادامه وکیل‌متهم در جایگاه حاضر شد و دفاعیات خود را مطرح کرد. بعد از اینکه متهم آخرین دفاعیات خودش را گفت هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------