اعدامی نجات‌یافته پای میز محاکمه



اخبار حوادث - اعدامی نجات‌یافته پای میز محاکمه

مردی که به اتهام قتل شوهر صیغه‌ای همسر سابقش به قصاص محکوم شده بود، بعد از جلب رضایت اولیای‌دم به‌دلیل جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت.

به گزارش خبرنگار ما، این پرونده از اسفند87 در پی قتل مردی به نام سعید در شهریار به جریان افتاد و کارآگاهان تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. آنها به همسر صیغه‌ای مقتول ظنین شدند و این زن به نام مرضیه را تحت بازجویی قرار دادند. او اسرار قتل شوهرش را برملا کرد و گفت: «پس از جدایی از شوهرم با دخترم زندگی می‌کردم. مدتی بعد با سعید آشنا شدم و به عقد موقت او درآمدم اما بعد از مدتی دچار اختلافات مالی شدیم. روز حادثه قرار بود سعید چند سفته بیاورد تا آنها را امضا کنم.

 

من از قبل موضوع را با شوهر سابقم در میان گذاشتم و مهرداد به خانه من آمد. او در آنجا با سعید به‌خاطر سفته‌ها درگیر شد و وی را با استفاده از شال خفه کرد بعد هم جسدش را از خانه بیرون برد و آتش زد.»


ماموران بعد از شنیدن اعترافات مرضیه، شوهر سابق او را بازداشت کردند. مهرداد در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و دو متهم پای میز محاکمه رفتند. اولیای‌دم مقتول در دادگاه خواستار صدور حکم قصاص برای متهم شدند و در نهایت هیات قضات مهرداد را به قصاص و مرضیه را به اتهام معاونت در قتل به 15سال زندان محکوم کردند و این حکم مراحل قضایی را پشت‌سر گذاشت اما مهرداد توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند و از مرگ رهایی یابد.


مهرداد دیروز به دلیل جنبه عمومی جرم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. او در دفاع از خودش گفت: «من از ماجرای سفته‌ها اطلاع ندارم و نمی‌دانم مرضیه به چه دلیل آن ادعاها را مطرح کرده است. اختلافات مالی او و سعید هیچ ارتباطی به من نداشت. من و همسرم 10سال قبل از هم جدا شده بودیم اما من هرازگاهی به دخترم سر می‌زدم.

 

آن زمان هم به خانه مرضیه رفتم تا کمی پول به دخترم بدهم اما مرضیه گفت او به خانه مادربزرگش رفته است به همین دلیل تصمیم گرفتم آن پول را به زن سابقم بدهم تا به دخترم برساند. در همین هنگام سعید وارد خانه شد و فحاشی کرد. ما با هم درگیر شدیم و او را به قتل رساندم.» متهم ادامه داد: «بعد از صدور حکم قصاص برای جلب ‌رضایت اولیای‌دم خیلی تلاش کرم و در نهایت آنها در ازای دریافت دیه رضایت دادند. پدرم برای تهیه این مبلغ خانه‌اش را فروخت و خواهر و برادرم هم کمک مالی کردند تا اینکه بالاخره توانستم از مرگ نجات پیدا کنم.»


بنا بر این گزارش، هیات قضات بعد از شنیدن حرف‌های متهم ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور رای وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------