اشتباه عجیب سارقان مسلح 8 میلیاردی



اخبار حوادث - اشتباه عجیب سارقان مسلح 8 میلیاردی

سارقان مسلح هشت‌میلیاردتومانی با اشتباهی ساده به دام کارآگاهان پلیس افتادند.

سرقت مسلحانه از انبار لوازم خانگی در خیابان شهید رجایی تهران ساعت 6:30روز جمعه هفته گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری سیزده‌آبان اعلام شد. نگهبان انبار که مردی 40‌ساله به نام «حمید» بود بعد از حضور ماموران در محل گفت: «ساعت 5 بامداد در حال استراحت بودم که دونفر وارد اتاقک نگهبانی شدند و با تهدید سلاح کمری و چاقو دست و پایم را بستند و سپس تمامی لوازم خانگی داخل انبار را سرقت کردند. پس از رفتن سارقان، با تلاش زیادی موفق شدم دست و پایم را باز کنم و بلافاصله با صاحب انبار و پلیس تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم.»


  به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «سرقت مسلحانه» تشکیل شد و به دستور شعبه 5 بازپرسی دادسرای شهرری، برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. کارآگاهان با حضور در محل سرقت به تحقیق از صاحب انبار و حمید پرداختند و فهمیدند ارزش اموال مسروقه بیش از هشت‌میلیاردتومان است.  کارآگاهان در ادامه به بازرسی دقیق محل سرقت پرداختند و کارت تبلیغاتی متعلق به یکی از شرکت‌های باربری منطقه شهرری را پیدا کردند.

 

آنها در تماس با این شرکت اطلاع پیدا کردند تمامی اموال مسروقه توسط خودروهای باربری این شرکت به دو انبار در اسلامشهر و رباط‌کریم منتقل شده است. با حضور کارآگاهان در دفتر شرکت باربری و انجام تحقیقات از مدیریت و رانندگان آن مشخص شد فردی روز قبل از سرقت با این شرکت تماس گرفته، خود را صاحب انبار معرفی و هشت خودرو خاور برای جابه‌جایی کالاها رزرو کرده. رانندگان توضیح دادند وقتی به محل سرقت رفته تعداد زیادی کارگر در آنجا حضور داشته‌ و در زمان کوتاهی تمام لوازم داخل انبار را به خودروها منتقل کرده‌اند. رانندگان نیز این اموال را به دو انبار در اسلامشهر و رباط‌کریم برده‌اند.

 با توجه به شناسایی دو انبار محل نگهداری اموال مسروقه، بلافاصله هماهنگی‌های لازم قضایی انجام شد و کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به اسلامشهر و رباط‌کریم رفتند و موفق به کشف تمامی اموال مسروقه در داخل این دو انبار شدند. آنها همچنین جوانی 24‌ساله به نام داوود را در یکی از این انبارها دستگیر کردند و رانندگان خودروهای خاور گفتند این فرد همان شخصی است که خودش را صاحب انبار معرفی کرده بود. پس از انتقال داوود به پلیس آگاهی معلوم شد وی یکی از بستگان نگهبان انبار است. این جوان در همان مراحل اولیه تحقیقات به طراحی نقشه سرقت اعتراف و یکی از دوستان خود به نام مجید (23‌ساله) را نیز به‌عنوان همدستش معرفی کرد. داوود گفت: «مجید در زمان سرقت بیرون انبار نگهبانی می‌داد و پس از سرقت نیز وسایل را به دو انبار جدید منتقل کرد.»

داوود درباره کارگران حاضر در محل سرقت نیز گفت: «تمامی این افراد، کارگران روزمزدی بودند که برای صبح روز سرقت استخدام شده و هیچ‌کدام از آنها اطلاعی از سرقت نداشتند.»  با شناسایی دیگر متهم پرونده، مجید نیز در منطقه رباط‌کریم شناسایی و دستگیر شد و در همان اظهارات اولیه به مشارکت در سرقت و کرایه دو انبار برای نگهداری اموال مسروقه اعتراف کرد. 

 

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن اشاره به مجهزنبودن محل سرقت به سیستم دوربین‌های مداربسته، درباره این پرونده گفت: «با توجه به نحوه ورود سارقان به محل سرقت و احتمال مشارکت نگهبان انبار در سرقت، این فرد نیز به همراه دو متهم اصلی پرونده دستگیر و با صدور دستور مقام قضایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.»
اخبار حوادث - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------