مرد کلاهبردار قول سفرهای زیارتی می‌داد



اخبار حوادث - مرد کلاهبردار قول سفرهای زیارتی می‌داد

کلاهبردار حرفه‌ای با معرفی خود به‌عنوان نماینده یکی از کاروان‌های زیارتی افراد سالخورده را فریب می‌داد و به بهانه فرستادن آنها به زیارت عتبات عالیات دست به کلاهبرداری می‌زد.

به گزارش همشهری، اين مرد آخرين بار سراغ مردي 78ساله در شهرستان نوشهر رفت و با گفتن اين جمله كه مي‌تواند او و همسرش را راهي سفر زيارتي كند، آنها را فريب داد. پيرمرد كه از مدت‌ها قبل در آرزوي سفر به عتبات عاليات بود و براي اين كار مبلغي نيز پس‌انداز كرده بود، به تصور اينكه به آرزويش مي‌رسد، 3ميليون تومان پس اندازش را در اختيار مرد كلاهبردار قرار داد و در عوض تعدادي قرارداد جعلي تحويل گرفت كه هيچ ارزشي نداشت. با گذشت چند روز وقتي از سفر زيارتي و مرد كلاهبردار خبري نشد، پيرمرد دريافت كه فريب يك كلاهبردار را خورده است و با مراجعه به پليس از او شكايت كرد.

مرد سالخورده تنها كسي نبود كه فريب كلاهبردار چرب‌زبان را خورده بود چراكه تحقيقات پليس نشان داد عده ديگري نيز در آرزوي رفتن به سفرهاي زيارتي در دام كلاهبردار حرفه‌اي گرفتار شده و سرمايه خود را از دست داده‌اند. در چنين شرايطي تيمي از كارآگاهان وارد عمل شدند و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري مرد كلاهبردار شروع شد. سرهنگ عظيمي، رئيس پليس آگاهي استان مازندران با بيان اين خبر مي‌گويد: با بررسي سرنخ‌هاي به‌جا مانده از مرد شياد، مأموران موفق به شناسايي او كه اهل شهرستان يزد بود شدند و با محاصره مخفيگاهش وي را دستگير كردند.

وي ادامه داد: اين مرد در بازجويي‌ها به فريب و كلاهبرداري از افراد سالخورده و ميانسال به بهانه فرستادن آنها به سفرهاي زيارتي اعتراف كرد و مدعي شد كه تا‌كنون از 9نفر در شهرستان نوشهر با اين شگرد كلاهبرداري كرده است. متهم با قرار قانوني راهي زندان شد و پرونده وي در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.
اخبار حوادث - همشهری

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------