قتل زن و مادرزن توسط داماد



اخبار حوادث - قتل زن و مادرزن توسط داماد

داماد خانواده که با همسرش اختلاف خانوادگی داشت در نهایت همسر و مادرزنش را با اسلحه شکاری به قتل رساند.

به گزارش فارس، باز هم اختلاف خانوادگی آتش نابودی را بر پیکره یک خانواده کشید و این‌بار در سال 1393 در استان گلستان جان دو مادر را گرفت.

اختلافی که مدت‌هاست روح و روان خانواده چهار نفره روستانشین را می‎آزرد، در نهایت به جای آنکه در نهاد خانواده، آغوش پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و یا دفاتر مشاوره و دادگاه به نتیجه بهتری برسد به قتل ختم شد تا باز هم شنیدن اخبار مربوط به آن، این‌بار روح و روان مردم شهر را چنگ بزند.

شنیده شدن صدای گلوله از داخل منزل مسکونی در یکی از خانه‎های روستای یساقی شهرستان کردکوی استان گلستان و نواخته شدن زنگ تلفن مرکز فوریت‎های پلیسی 110 باعث شد تا بار دیگر خبر قتل مادر و دختری در خانه، دل‌های مردم را بلرزاند و گام‎های ماموران را برای شناسایی و دستگیری قاتل با جدیت به حرکت درآورد.

فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی در خصوص تشریح موضوع و اقدامات انجام شده برای دستگیری قاتل و انگیزه وی از انجام این جنایت در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‎های پلیسی 110 مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله در منزل مسکونی در روستای یساقی شهرستان کردکوی، ماموران انتظامی این شهرستان و نزدیکترین یگان گشتی منطقه به محل حادثه اعزام شده و پس از حضور در محل حادثه با پیکر بی‎جان و خون‎آلود دو خانم حدودا 30 و 50 ساله مواجه شدند.

محمود علی‎فر ادامه داد: با توجه به شواهد و قرائن موجود در صحنه، موضوع به دادستان اطلاع داده شد و با هماهنگی این مقام قضایی تیم‎های ویژه تحقیقات پلیس آگاهی ـ انتظامی شهرستان و پلیس امنیت عمومی برای کشف جزئیات حادثه و شناسایی و دستگیری قاتل به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که دو مقتول، دختر و مادری هستند و محل وقوع حادثه نیز منزل مادر بوده و دختر مدتی است که با همسرش اختلاف خانوادگی داشته و حدود 20 روز گذشته نیز شکایتی را با همین موضوع در مراجع قضایی و انتظامی مطرح کرده‎اند.

دستگیری داماد خانواده در کمتر از یک ساعت
فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن این جزئیات و به دست آمدن اطلاعات دیگر، داماد خانواده به عنوان مظنون اصلی پرونده، تحت تعقیب قرار گرفت.

علی‎فر تاکید کرد: در نهایت با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، داماد خانواده در منزل پدری‌اش و در کمتر از یک ساعت شناسایی و در یک عملیات موفق پلیسی دستگیر شد.

وی افزود: پس از دستگیری این داماد 35 ساله، وی بلافاصله در دقایق نخست با تشریح چگونگی رخ دادن حادثه و بازسازی صحنه قتل، به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی در خصوص چگونگی وقوع حادثه تصریح کرد: متهم در اظهارات خود و در بازسازی صحنه‎ای که انجام داده اظهار داشته که از مدتها قبل با همسرش اختلاف خانوادگی داشته و در روز حادثه همسر وی به همراه دو فرزندش که یک پسر 10 ساله و دختر 5 ساله هستند، به منزل مادرخانمش رفته‎ است.

علی‌فر متذکر شد: این متهم در ادامه اظهارات و اعترافاتش بیان کرده که پس از مطلع شدن از این موضوع برای بازگرداندن همسر و فرزندانش به منزل مادرخانمش رفته اما تنها توانسته فرزندانش را به خانه بازگرداند.

اظهارات مادرزن انگیزه وقوع قتل
فرمانده انتظامی کردکوی عنوان کرد: بنا بر اعترافات متهم، زمانی که این فرد دوباره برای بازگرداندن همسرش مراجعه می‎کند با صحبت‎هایی از سوی مادرزنش مواجه می‎شود که او را بسیار ناراحت می‎کند و با توجه به اختلاف شدید خانوادگی که با همسرش هم داشته با برداشتن اسلحه شکاری خود از منزل خود که دارای مجوز نیز بوده، مادرزن و همسرش را با شلیک مستقیم گلوله به قتل می‎رساند.

علی‎فر گفت: همچنین در بازدید از صحنه جرم و محل حادثه دو قبضه اسلحه شکاری و دست‎ساز و 47 عدد گلوله مربوطه کشف و ضبط شد.

وی در پایان ابراز داشت: پس از تکمیل شدن پرونده و اعتراف قاتل، متهم به همراه پرونده با مستندات کامل تحویل مراجع قضایی و از آنجا روانه زندان شد.

دومین واقعه قتل با انگیزه اختلاف خانوادگی در گلستان
بر اساس این گزارش، این دومین خبر ناگوار قتل طی سه ماه گذشته در استان گلستان است که به وقوع پیوسته و علت آن نیز اختلاف خانوادگی بوده است.

شباهت در علت اصلی وقوع این دو حادثه و به نوعی ترکیب خانواده می‎طلبد که با توجه بیشتر خانواده‎ها و مسئولان به موضوع اختلافات خانوادگی و استفاده از مشاوره و اطلاع‎رسانی در این حوزه از وقوع این حوادث پیشگیری شود.

به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، تلاش برای گفت‎و‎گو با خانواده مقتول و آسیب‎شناسی این واقعه در صورت امکان و همکاری مسئولان قضایی و انتظامی ادامه خواهد داشت.
اخبار حوادث - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------