عامل اغفال ۵۰۰ دختر جوان دستگیر شد



اخبار حوادث - عامل اغفال ۵۰۰ دختر جوان دستگیر شد

شخصی که با راه‌اندازی سایت‌های مختلف و اغفال 500 نفر در شهرهای مختلف کشور در حدود مبلغ 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود در اراک دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتای استان مرکزی در این باره گفت: در اوایل سال جاری خانمی جوان با حضور در پلیس فتا استان مرکزی از پسری جوان به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد که در تحقیق از شاکی معلوم شد وی در فضای مجازی و در حین وبگردی به سایتی برخورد می کند و با خواندن محتوای سایت با پسری جوان که اعلام کرده در زمینه عکاسی فعالیت دارد آشنا شده و با شماره تماس هایی که در این سایت قرار داده بود تماس گرفته و پس از چندین بار تماس تلفنی، پسر جوان اعتماد وی را جلب کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تماس آخر پسر جوان اذعان می دارد که در حال حاضر در شمال کشور است و مدارک و کیف پولش را گم کرده و قادر به بازگشت به تهران نیست و دختر جوان نیز با توجه به اعتماد نابجایی که نسبت به وی داشته مبلغ دو میلیون و 500 هزار ریال به شماره حساب اعلامی واریز می کند که پس از واریز مبلغ، پسر جوان دیگر پاسخگوی تلفن های خود نبوده و ارتباطش با شاکی قطع می شود که در این هنگام دختر جوان متوجه کلاهبرداری او می شود.

سرگرد نوروزی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد و در بررسی های مقدماتی مشخص شد که متهم با قرار دادن مطالب جذاب و خواندنی و شماره تماس خود در یک سایت سعی بر اغفال و کلاهبرداری از بانوان دارد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی به عملیات شناسایی تخصصی پلیس در دستگیری متهم اشاره داشت و افزود: در تحقیقاتی فنی و پلیسی و با جمع آوری دلایل و شواهد متعدد،‌ کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی متهم را در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی کردند و با اخذ نیابت قضایی، وی در عملیاتی غافلگیرانه در محل زندگی اش دستگیر و تعداد 10 عدد سیم کارت، 13 کارت عابر بانک و ادوات رایانه ای در زمینه ارتکاب جرم کشف شد.

دختران جوان در دام کلاهبردار اینترنتی
با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا بر روی اسناد و مدارک به دست آمده از متهم مشخص شد که وی تعداد 24 سایت و وبلاگ و 10 ایمیل فعال را برای کلاهبرداری های خود استفاده می کند و از سیم کارت ها و عابربانک های کشف شده برای کلاهبرداری از دختران جوان بهره می جوید.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که این فرد از تعداد 500 دختر جوان در شهرهای مختلف کشور بدین شکل کلاهبرداری کرده و در حدود مبلغ 500 میلیون ریال را از این طریق به دست آورده است.

با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده متهم نیز در اظهاراتی به ماموران انتظامی اذعان داشت: با راه اندازی سایت و وبلاگ های متعدد اقدام به اغفال دختران می کنم و با ریختن طرح دوستی و جلب اعتماد ایشان به بهانه های مختلف از هر یک مبالغی را اخذ می کردم.

بنابر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد و پرونده برای تکمیل تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس فتا در دست اقدام است.

اخبار حوادث - فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------