4جنایت مرموز در 7 ساعت پایانی پایتخت



اخبار حوادث -  4جنایت مرموز در 7 ساعت پایانی پایتخت

 هفت ساعت پایانی یکشنبه پایتخت همانند ساعات صبح که با سقوط هواپیما تلخی را به کام‌ها نشاند با چهار قتل مرموز تلخ‌تر شد.

قتل مهمان از سوی دختر چاقوکش
ساعت پنج عصر 19 مردادماه مرگ مرموز مردی 40 ساله به نام «رضا» از سوی پزشکان یکی از بیمارستان‌های تهران به بازپرس «جمشیدی» از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران گزارش شد. با اعلام این خبر بازپرس جمشیدی به تیمی از اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران مأموریت داد تجسس‌های میدانی خود را در این زمینه آغاز کنند که تحقیقات آنان نشان داد قربانی سه روز پیش به خانه دختر مورد علاقه‌اش در غرب تهران رفته بود و در آنجا همراه وی شیشه مصرف کرده‌اند و ساعتی بعد در پی اختلافی که بین آنان به‌وجود آمده، دختر جوان با چاقو به سوی رضا حمله‌ور شده و پس از زخمی کردن وی خانه را ترک کرده است.

یکی از همسایه‌ها که قربانی جنایت را به بیمارستان رسانده بود به پلیس گفت: رضا چند‌ماه بود که به خانه این دختر که با مادرش زندگی می‌کرد رفت و آمد مرموزی داشت تا اینکه روز حادثه صدای درگیری آنان را شنیدم و دقایقی بعد سر و صدایشان آرام شد و صدای قدم‌های تند کسی که پله‌ها را بسرعت پایین می‌رفت شنیدم، از روی کنجکاوی بیرون آمدم و دیدم دختر همسایه بسرعت از ساختمان خارج شد و در آپارتمانشان باز است، بالا رفتم و با جسد غرق در خون مرد جوان که روی زمین افتاده بود روبه‌رو شدم و با کمک یکی از همسایه‌ها داخل رفتیم و وی را به بیمارستان رساندیم. کارآگاهان در ادامه بررسی‌هایشان دریافتند دختر جوان که مظنون اصلی این جنایت است خود را پنهان کرده و هیچ ردپایی از وی در دست نیست.

بازپرس جمشیدی به شوک گفت: با توجه به فراری بودن عامل اصلی جنایت، آشکار کردن ابعاد پنهان این قتل تا زمان دستگیری دختر جوان در دستور کار قرار دارد و سرنخ‌های جدیدی در این پرونده به‌دست آمده است.
 
سرنوشت مرگبار مرد مسافرکش
ساعت شش عصر یکشنبه هفته گذشته مرگ مرد 62 ساله‌ای به‌نام «بهنام» به بازپرس کشیک قتل گزارش شد که تحقیقات نشان می‌داد این مرد با خودرویش مسافرکشی می‌کرد و چند روز پیش از مرگش در سه‌راهی گلستان محله نارمک مشغول مسافرکشی بوده که با اعتراض چند راننده خطی روبه‌رو شده است و سرانجام بین آنان درگیری رخ داده و راننده موسفید به‌خاطر درگیری بشدت زخمی و برای درمان به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شده است و با گذشت یک هفته روز یکشنبه 19 مردادماه وی نیز به کام مرگ فرو رفت و ماجرای این جنایت به بازپرس جمشیدی مخابره شد.

در ادامه با توجه به جنایی شدن این درگیری، پرونده از دادسرای ناحیه رسالت به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و بازپرس جمشیدی برای رازگشایی از این پرونده به تیمی از کارآگاهان مأموریت داد با انجام تجسس‌های میدانی و بررسی دوربین‌های ترافیکی و تحقیقات دیگر عامل یا عاملان مرگ راننده 62 ساله را شناسایی کنند.
 
حمله مرگبار با پتک
هنوز 20 دقیقه از مخابره دومین قتل نگذشته بود که جنایت دیگری به بازپرس کشیک گزارش شد. کارگر 24 ساله‌ای به نام «تاج‌میر» در درگیری با دو هموطن خود در ساختمان در حال ساخت با ضرباتی که به سرش وارد شده بود از پای درآمد.

بررسی‌های مأموران کلانتری 106 نامجو از محل جنایت در کوچه انارکی نشان می‌داد قربانی به‌خاطر اختلاف حساب با دو تن از افغان‌ها با یکدیگر درگیر شده‌اند و آنان با یک پتک به سوی وی حمله کرده‌ و این جوان را به قتل رسانده‌اند.

 با توجه به فراری بودن دو مظنون اصلی قتل و احتمال دست داشتن نگهبان ساختمان در این درگیری، این مرد نیز دستگیر شد و رسیدگی به این پرونده در اختیار تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
 
 مرگ دزد شب‌رو
نیمه شب 19 مردادماه سال جاری صاحب خودروی 206 در منطقه ستارخان متوجه حضور دزدی می‌شود که در حال سرقت از خودرویش است، وی سراسیمه خود را به کوچه می‌رساند و با فریاد دزد، دزد از همسایه‌ها کمک می‌خواهد که همراه چند تن از همسایه‌هایش دزد بدشانس را تعقیب می‌کنند و پس از چند دقیقه فرار، دزد قدیمی ناگهان نقش بر زمین شده و جان باخت.
با مخابره مرگ این دزد شب‌رو به پلیس 110، تیمی از کلانتری 118 ستارخان خود را به خیابان سازمان آب رساندند و با پیکر بی‌جان مرد 46 ساله‌ای که کارت‌های شناسایی‌اش نشان می‌داد وی «محمود» نام داشته روبه‌رو می‌شوند.

در ادامه با مراجعه تیم پزشکی اورژانس، آنان با معاینه مرد بی‌جان عنوان کردند دزد بدشانس به‌خاطر استرس و دوندگی زیاد دچار ایست قلبی شده و لحظاتی بعد نیز دچار مرگ آنی شده است.

صاحب خودروی 206 که از مرگ دزد وسایل خودرویش شوکه شده بود در بازجویی‌ها به پلیس گفت: در حال تماشای تلویزیون بودم که احساس کردم از کوچه صدای شکستن شیشه می‌آید، مقابل پنجره رفتم و متوجه شدم مردی با شکستن شیشه سمت راننده در حال سرقت از خودرویم است، سریع خودم را پایین رساندم و با کمک خواهی از همسایه‌هایم به‌دنبال دزد دویدم، وی خودرویش را که یک پژو 405 بود رها کرد و پا به فرارگذاشت.

وی افزود: چند صد متری دزد را دنبال کردیم تا اینکه وی به عقب برگشت و به صورتمان گاز اشک‌آور زد ولی ما همچنان که صورتمان بشدت می‌سوخت دنبالش کردیم تا اینکه وی در نزدیکی پارک شاهین روی زمین افتاد، وقتی بالای سرش رسیدیم نفس نمی‌کشید، ابتدا تصور کردیم فیلم بازی می‌کند ولی وقتی سرمان را روی سینه‌اش گذاشتیم مطمئن شدیم نفس نمی‌کشد و به پلیس و اورژانس زنگ زدیم.

با ادعاهای مرد همسایه، مأموران با بازرسی از خودروی دزد شب‌رو موفق به کشف زاپاس و ضبط و پخش خودروی 206 و چند ضبط دیگر و مدارک شناسایی متعلق به افراد دیگر شدند که شواهد حاکی از آن بود این دزد از خودروهای دیگری نیز سرقت کرده است.

بازپرس جمشیدی در این باره به شوک گفت: تحقیقات نشان می‌دهد قربانی یک دزد سابقه‌دار بوده و پیش از مرگ نیز در حال سرقت از خودرو 206 بوده است که با توجه به شواهد برای مختومه شدن پرونده منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.

بنابر این گزارش هنوز مشخص نیست این دزد به قتل رسیده یا به‌خاطر نارسایی‌های فیزیکی هنگام فرار از پای درآمده است.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------