ناکامی آدم‌ربا‌ها در اخاذی 500 میلیون تومانی



اخبار ,اخبار حوادث ,آدم ربایی

 

اخبار حوادث - ناکامی آدم‌ربا‌ها در اخاذی 500 میلیون تومانی

10عضو یک باند که با ربودن پسر بیست ساله یک تاجر، قصد اخاذی پانصد میلیون تومانی داشتند در عملیات مشترک کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان رامیان و استان گلستان دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان در این باره به جام جم گفت: سیزدهم مرداد امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان رامیان از گم شدن پسر بیست ساله اش به نام «وحید» خبر داد و عنوان کرد، پسرم برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت؛ جستجوی من و خانواده ام برای یافتن وی بی نتیجه مانده است.

سرهنگ محمدرضا اکبری افزود: در پی این شکایت و دستور قضایی تحقیقات پلیس برای یافتن پسر گمشده آغاز شد تا این که ساعاتی بعد شاکی با حضور دوباره در پلیس آگاهی این بار عنوان کرد، مردی با خانه وی تماس گرفته و ادعا کرده پسرش را ربوده است و برای آزادی او پانصد میلیون تومان خواسته است و فرد آدم ربا گفته در تماس های بعدی محل قرار و نحوه دریافت پول را خبر می دهد، در غیر این صورت پسرم را خواهد کشت.

وی یادآور شد: در پی این اطلاعات و حساسیت موضوع و بیم کشته شدن جوان ربوده شده، کارآگاهان پلیس آگاهی رامیان همراه گروهی از کارآگاهان استان گلستان در پی عملیاتی مشترک جستجو برای دستگیری مرد آدم ربا و همدستانش را آغاز کردند.

اکبری گفت: در ادامه تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند، مرد آدم ربا در پی تماس های جدیدش با خانواده گروگان از آنها خواست ابتدا 200 هزار تومان را به حسابی که می دهد واریز کند تا فقط صدای جوان ربوده شده را برای خانواده اش پخش کنند و در ادامه بقیه پول را درون ساکی گذاشته و منتظر بمانند تا محل تحویل آن را خبر دهند.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: کارآگاهان در قالب چند گروه عملیاتی محل هایی را که آدم ربا به شاکی گفته بود زیر نظر گرفتند، اما او در هیچ کدام از محل ها حاضر نمی شد. پلیس با آموزش به خانواده شاکی از آنها خواست در گفت وگو با آدم ربا ها اعتمادشان را جلب و در محل هایی که می گویند بدون آن که پولی همراه داشته باشند، حضور یابند.

وی گفت: در این مرحله کارآگاهان به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد مرد آدم ربا و چند نفر از همدستانش که با شاکی تماس گرفته و تقاضای پول کرده اند، مخفیگاهشان در شهرستان های شرقی کشور است.

اکبری افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان پس از هماهنگی قضایی بیست و یکم مرداد به شرق کشور اعزام و با شناسایی دو مخفیگاه متهمان، شش متهم را دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان یادآور شد: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی استان گلستان اعتراف کردند پسر بیست ساله را ربوده و پس از آدم ربایی ماموریت داشتند در تماس با خانواده شاکی آنها را تهدید و درخواست پول کنند و دیگر اعضای باند وظیفه نگهداری از گروگان و ربودن وی را به عهده داشتند.

وی گفت: در مرحله بعدی تحقیقات از متهمان معلوم شد آنها از افراد سابقه داری بوده اند که در زمینه مشارکت در آدم ربایی، سرقت و اخاذی فعالیت داشته اند و مدتی پیش از زندان آزاد شده اند. در مرحله بعدی تحقیقات، سرنخ هایی از مخفیگاه دیگر اعضای این باند آدم ربایی در یک باغ روستایی در حومه رامیان به دست آمد.

کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان همراه گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی رامیان به این روستا اعزام و با هماهنگی قضایی وارد آنجا شدند.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: کارآگاهان پس از جستجو در این خانه باغ، موفق به دستگیری چهار مرد آدم ربا شده و گروگان بیست ساله را که با دست و پای بسته در یکی از اتاق محبوس شده بود، نجات دادند.

اکبری یادآور شد: با نجات گروگان و تحقیق از چهار مرد متهم، آنها به آدم ربایی به قصد اخاذی 500 میلیون تومانی اعتراف کردند.

وی گفت: سرکرده این باند آدم ربایی اعتراف کرد، از آشنایان خانواه شاکی بوده و با توجه به این که می دانسته او وضع مالی خوبی دارد، نقشه این آدم ربایی را طراحی کرده و روز حادثه با دیدن پسر شاکی در خیابان به بهانه این که قصد ملاقات با پدرش را دارد او را سوار خودرو کرده و با تهدید چاقو او را ربوده اند.

در پی اعتراف سرکرده باند و همدستانش که همگی از افراد سابقه دار بودند، برایشان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.
اخبار حوادث - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------