جزئیات اخاذی پسر جوان از دختران تحصیل‌کرده و مجرد



اخبار حوادث - جزئیات اخاذی پسر جوان از دختران تحصیل‌کرده و مجرد/متهم: با هدف ازدواج وارد شبکه اجتماعی شدم

رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از دختران تحصیلکرده و مجرد اخاذی می‌کرد، خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ فرامرز شاکری در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ اخیراً با فعالیت تیم ویژه رئیس پلیس فتای استان، چندین پیچ را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده‌ایم که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.
 
وی افزود: گرداننده‌ی پیج به‌دنبال کلاهبرداری از زنان بوده و با اسامی و القاب غیرواقعی و هویت‌های جعلی هم‌چون «دکتر» و با کارمند فلان اداره‌ی دولتی به اخاذی از بانوان جوان اقدام کرده است.
 
شاکری خاطرنشان کرد: این فرد اعتماد کاربران را جلب کرده بود و این افراد نیز اطلاعات شخصی خود را برای وی ارسال کرده بودند.
 
وی ادامه داد: سپس فرد متهم مبالغی را از کاربران خود بعنوان قرض دریافته کرده بود و به آنها قول داده بود که عرض یک هفته یا یک ماه پول را به آنها برگرداند.
 
رئیس پلیس فتای کردستان ادامه داد: پس از این مدت، وی کاربران خود را تهدید کرده بود که اگر پولشان را طلب کنند فیلم و اطلاعات شخصی آنها را در فضای مجازی منتشر می‌کند.
 
وی تصریح کرد: با اقدامات فنی، اطلاعاتی و پلیسی، هویت واقعی متهم برای ما شناسایی و محرز شد و با هماهنگی با مراجع قضایی، به نشانی وی مراجعه کرده و او را دستگیر کردیم.
 
شاکری با اشاره به اینکه این فرد هم‌اکنون در پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان بازداشت است، خاطرنشان کرد: رایانه، تعدادی هارد، فلش میموری، گوشی موبایل این فرد ضبط شد که حاوی اطلاعات خوبی برای کمک به شناسایی اقدامات این فرد متهم بود.
 
وی با بیان اینکه نام اصلی این شخص «پ. و» است، یادآور شد: فرد متهم دارای 30 سال سن و با تحصیلات عالیه است که با هدف ازدواج وارد این حوزه شده بود.
 
رئیس پلیس فتای کردستان با بیان اینکه شماری از کاربران به مراجع قضایی مراجعه و از وی شکایت کرده بودند، خاطرنشان کرد: بیشتر مالباختگان زنان جوان، مجرد و تحصیل‌کرده هستند که از 200 هزار تومان تا دو میلیون تومان از آنها اخاذی شده است.
 
وی با درخواست از کاربران اینترنتی مبنی بر اعتماد نکردن به افراد ناشناس در فضای مجازی، یادآور شد: کسانی که در این خصوص مورد اخاذی قرار گرفته‌اند می‌توانند به این اداره مراجعه و از فرد متهم اعلام شکایت کنند.
 اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------