آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

کمین‌های 2 دزد جوان در مسیر زنان



اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت

 

اخبار حوادث - کمین‌های 2 دزد جوان در مسیر زنان

دو دزد جوان که به کمین زنان راننده می‌نشستند تا کیف‌هایشان را از روی صندلی خودروها به سرقت ببرند به ایستگاه سلول زندان رسیدند.

به گزارش ایران، عصر 29 تیرماه سال جاری، زن جوانی پشت‌فرمان خودرویش در حال پارک کردن بود که ناگهان در عقب خودرو باز شد و جوان جسوری در چشم‌برهم زدنی کیف زن جوان را از روی صندلی برداشت و با سرعت به سمت موتوری که در انتظارش بود، دوید.

زن جوان شوکه شده بود و وقتی خواست با فریادهای «دزد، دزد» از مردم کمک بخواهد دو دزد جوان سوار بر موتور پا به فرار گذاشتند.

بدین ترتیب با در جریان قرار گرفتن پلیس از سناریوی سرقت، بازپرس «کوهپایه» از شعبه دوم دادسرای ورامین دستور داد تیمی از مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران برای ردیابی دو دزد موتور سوار وارد عمل شوند.

کارآگاهان در اقدام‌های ابتدایی پی بردند طعمه‌های دیگری نیز به این شیوه و شگرد هدف دو دزد جوان قرار گرفته‌اند.

در این مرحله مأموران آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش روی زنانی که طعمه این باند جسور شده بودند قرار دادند و خیلی زود «قاسم» یکی از تبهکاران سابقه‌دار که راننده موتور قرمزرنگ بود شناسایی شد.

همین سرنخ کافی بود تا مخفیگاه دزد جوان در خیابان آیت‌الله کاشانی ورامین ردزنی شود و مأموران ساعت شش صبح 11 مردادماه در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

«قاسم» که از خواب سحرگاهی بیدار شده بود و دستبند پلیس را روی مچ‌هایش می‌دید شوکه شده بود و ادعا داشت بی‌گناه است، اما وقتی از سوی زنان جوان شناسایی شد به ناچار لب به اعتراف گشود. قاسم در اعترافاتش گفت: سوار بر موتور با «هادی» در خیابان‌های ورامین پرسه می‌زدیم و با شناسایی طعمه‌هایمان منتظر می‌ماندیم تا در زمان پارک کردن خودروهایشان اقدام به سرقت کیف‌شان کنیم.

با اعترافات «قاسم» مشخص شد «هادی» یکی از مجرمان فراری است و کارآگاهان ساعت 11 ظهر همان روز در اقدامی غافلگیرانه سراغ همدستش رفته و وی را نیز به دام انداختند.

گفت‌وگو با 2 دزد جوان
قاسم که 21 سال دارد هنوز دو ماه نشده از زندان آزاد شده است و این بار هم مانند دفعات گذشته ادعا می‌کند دیگر دزدی نمی‌کند.
 
چند بار به زندان رفتنی؟
سه دفعه که آخرین بار به‌خاطر سرقت لپ‌تاپ یکی از آشنایانمان از داخل خودرویش دستگیر شدم و پس‌از چهار ماه رضایت گرفتم و حدود دو ماه پیش آزاد شدم.

کار هم می‌کنی؟
بله، نقاش ساختمان هستم.

چرا دزدی؟
نمی‌دانم، وسوسه شدم
 
وسوسه پول شدی؟
بله، پس‌از آزادی با «هادی» بودم که تصمیم گرفتیم به این شیوه کیف‌قاپی کنیم.
 
در سرقت‌ها چه نقشی داشتی؟
رانندگی می‌کردم و کار دزدی کیف‌ها برعهده هادی بود.
 
پس از آزادی باز هم سرقت می‌کنی؟
نه، دیگر از فرار، دستگیری و زندان خسته شده‌ام و می‌خواهم زندگی درستی را ادامه دهم و به‌خاطر رفتارم، خانواده‌ام دیگر دنبال کارهایم نیستند.

برای زمان آزادی‌ات برنامه‌ داری؟
بله، به شهرهای جنوبی می‌روم و کنار پسرعمویم کار می‌کنم. «هادی» 22 ساله پس‌از سه سال فراری بودن در حلقه پلیس گرفتار شده بود و این در حالی است که ادعا می‌کند در محل کارش پول خوبی به‌دست می‌آورد.
 
نخستین بار چند سال داشتی که دزدی کردی؟
19 سال داشتم که سرقت و مالخری کردم و از همان زمان به بعد از سایه پلیس فراری بودم.
 
با «قاسم» چطور آشنا شدی؟
بچه‌محل هستیم و می‌دانستم وی به‌خاطر دزدی به زندان افتاده است.
 
چه کسی پیشنهاد دزدی را داد؟
خیلی اتفاقی در محل نشسته بودیم که تصمیم به این کار گرفتیم و از فردای آن روز نیز نقشه‌مان را اجرا کردیم.
 
نقشه‌تان چه بود؟
با موتور در ورامین گشت می‌زدیم و پس‌از شناسایی طعمه‌هایمان که همگی زن بودند در کمین می‌نشستیم و در زمانی که قصد داشتند خودروهایشان را پارک کنند من به سرعت به سمت آن‌ها رفته و در چشم برهم زدنی کیف‌هایشان را از روی صندلی برداشته و سوار بر موتوری که قاسم راننده آن بود فرار می‌کردیم.
 
فکر می‌کردی دستگیر شوی؟
بالاخره پایان راه خلاف زندان و پلیس است و همیشه احتمال می‌دادم که دستگیر شوم.
 
چطور دستگیر شدی؟
ساعت 11 ظهر بود که سوار بر موتور به‌سمت خانه‌مان رفتم و این در حالی بود که نمی‌دانستم پلیس در کمین است‌و زمانی‌که جلو خانه رسیدم چند مرد را دیدم و چون احتمال می‌دادم پلیس باشند تصمیم به فرار گرفتم که یکی از همان مردان که پلیس بود به سمتم دوید و با گرفتن من مانع فرارم شد.
 
چرا دزدی می‌کردی؟
مدتی می‌شد که در محل کارم با برادرم به اختلاف برخورده بودیم و از آنجا بیرون آمده بودم و تصمیم داشتم تا زمانی‌که برای خودم مغازه‌ای نداشته‌باشم با پول دزدی  زندگی کنم.
 
چه مغازه‌ای؟
پیش برادرم خیاطی می‌کردم و هر ماه حدود دو میلیون تومان درآمد داشتم و پس از بیرون آمدن از مغازه‌اش می‌خواستم یک مغازه خیاطی راه‌اندازی کنم.
 
چقدر پول به‌دست آوردید؟
شاید در این چند ماه نفری سه میلیون تومان پول به‌دست آوردیم اما پول دزدی زود تمام می‌شود و نمی‌توان ‌کاری با آن کرد. بنابر این گزارش، بازپرس «کوهپایه» نسبت به گسترده بودن این دزدی‌ها با تقاضای چاپ عکس دو کیف‌قاپ خواست کسانی که طعمه این سرقت‌ها قرار گرفته‌اند به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ورامین یا اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران مراجعه کنند. 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------