آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

زورگیران حرفه‌ای در بازداشت پلیس



اخبار حوادث - زورگیران حرفه‌ای در بازداشت پلیس

اعضای باند زورگیری که سوار بر موتوسیکلت، عابران را شناسایی می‌کردند و طعمه قرار می‌دادند، به دام افتادند.

به گزارش خبرنگار ما فردی مدتی قبل با مراجعه به پلیس تهران اعلام کرد دو سرنشین موتوسیکلتی از او زورگیری کرده‌اند. مالباخته به کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی گفت: «ساعت19روز حادثه در خیابان آیت‌الله سعیدی در ایستگاه اتوبوس ایستاده بودم که موتوسیکلتی پشت ایستگاه توقف کرد و سرنشین آن که جوانی قوی‌‌هیکل با قد تقریبی 180سانتیمتر بود به سمتم آمد و با تهدید چاقو گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد.»

 

کارآگاهان با انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار فهمیدند این سارق جوانی 23‌ساله به نام «حسین. الف» است. حسین در ‌سال‌های 85، 87 و 91 چندین بار به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی، سرقت توأم با آزار و اذیت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد دستگیر و روانه زندان شده بود. متهم چند روز قبل دستگیر و ده‌ها گوشی تلفن همراه مسروقه از مخفیگاهش پیدا شد. حسین در اظهاراتش دو عضو دیگر گروه را نیز به نام‌های میلاد (19‌ساله) و صادق (25‌ساله) معرفی کرد.


کارآگاهان در ادامه اطلاع پیدا کردند «میلاد» در جریان زورگیری ناموفق، توسط مردم دستگیر شده و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.  «حسین» درباره نحوه دستگیری میلاد به کارآگاهان گفت: «در خیابان کارون قصد داشتیم از سه نفر زورگیری کنیم. میلاد و صادق از موتور پیاده شدند و سراغ آنها رفتند. صادق با آنها درگیر شد و با چاقو هر سه نفر را مجروح کرد. وقتی می‌خواستیم با موتور از محل فرار کنیم، زمین خوردیم.

 

من و صادق از محل فرار کردیم ولی میلاد توسط مردم دستگیر شد و موتوسیکلت هم در محل جا ماند.»  کارآگاهان در ادامه دستگیری صادق را در دستور کار خود قرار دادند. سوابق این متهم نشان می‌داد وی در ‌سال‌های گذشته بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری و ضرب و جرح عمدی دستگیر و نیز مرداد سال گذشته از زندان آزاد شده است.


ماموران وقتی به محل سکونت صادق رفتند فهمیدند او از آن محل فراری شده است. در نهایت مخفیگاه متهم در منزل یکی از بستگانش در شهریار شناسایی و وی دستگیر شد.  صادق ضمن اعتراف به تشکیل گروه سارقان زورگیر، به کارآگاهان گفت: «سرقت‌های خود را در تاریکی شب انجام می‌دادیم و بعد از هر دزدی به پارک محل‌مان می‌رفتیم، در آنجا قلیان می‌کشیدیم و برای سرقت‌های بعدی قرار می‌گذاشتیم.» 

 

سرهنگ محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «دو دستگاه موتوسیکلت پالس و هوندا 125 قرمز و آبی رنگ از متهمان کشف شده و آنها به ده‌ها فقره زورگیری، سرقت گوشی تلفن همراه و وجه نقد اعتراف کرده‌اند بنابراین از مالباختگانی که با این شگرد مورد زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.» 

 

در حالی‌که رسیدگی به این پرونده ادامه دارد، زورگیر دیگری که کارگران فصلی را طعمه قرار می‌داد، نیز دستگیر شده است. تعدادی از کارگران فصلی اواخر دی‌ماه با مراجعه به کلانتری شهرک ولیعصر به ماموران اعلام کردند هر کدام از آنها توسط سرنشین خودرو پژو 206 سفیدرنگ مورد زورگیری قرار گرفته‌اند.


یکی از شکات به ماموران گفت: «ساعت 8:30 روز حادثه در شهرک ولیعصر منتظر پیداشدن کار روزمرد ایستاده بودم جوانی سوار بر پژو 206 به من مراجعه کرد و گفت برای سیمان‌کاری در شرکت ساختمانی نیاز به کارگر دارد. من همراه دوستم سوار خودرو شدم اما چند خیابان آن‌طرف‌تر، راننده توقف و با تهدید قمه گوشی‌های تلفن همراه و وجوه نقد ما را سرقت کرد.» 

 

کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات، خودرو پژو 206 را شناسایی و توقیف کردند. مالک آن به ماموران گفت خودرو در اختیار پسر 29‌ساله‌اش به نام حسن قرار داشت. ماموران در ادامه فهمیدند حسن، از مجرمان سابقه‌دار است که در‌ سال‌های 84 و 88 به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی و زورگیری مقرون به آزار دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز به مصرف موادمخدر اعتیاد دارد.

 

سرانجام مخفیگاه متهم در منطقه اسلامشهر شناسایی و او دستگیر شد.  سرهنگ گزافی، رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و اعترافات متهم، قرار قانونی توسط مقام قضایی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

 

از مالباختگان به‌ویژه کارگرانی که به این شیوه مورد زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------