سوءظن مرگبار به مادر



اخبار حوادث - سوءظن مرگبار به مادر

سوءظن به زن میانسال باعث شد قربانی نقشه شوم اعضای خانواده‌اش شود. این زن درحالی توسط دو پسر و برادرشوهرش کشته شد که تحقیقات پلیسی ادعاهای متهمان پرونده را درباره دلایل سوء‌ظن رد کرده است.

به گزارش جام جم، اوایل تیر امسال پیرزنی نیمه شب با مرکز فوریت های پلیسی استان ایلام تماس گرفت و از قتل دخترش خبر داد. ماموران بعد از دریافت این گزارش به محل حادثه اعزام و با جسد زنی میانسال مواجه شدند که براثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

پیرزنی که ماجرا را به پلیس گزارش داده بود، درباره این حادثه به افسر تحقیقات گفت: ساعت از 12 شب گذشته بود که دو نوه ام به نام های ایمان و آرش همراه عمویشان وارد خانه شدند. هر سه آنها با چاقویی که همراه داشتند به دخترم حمله کرده و او را به قتل رساندند. آنها به التماس های من و دخترم توجهی نکردند و دخترم مریم را کشتند. هر سه بعد از جنایت از خانه فرار کردند.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی ایلام بعد از شنیدن اظهارات این زن، جستجوی گسترده ای را برای یافتن ایمان و آرش و عمویشان آغاز کردند و سرانجام متهمان این پرونده دستگیر شدند. دو پسر قربانی که 15 و 16 سال دارند، همراه عمویشان به اداره آگاهی منتقل شدند.

 ایمان در رابطه با انگیزه خود از قتل مادرش به پلیس گفت: مدت ها بود که عمویم می گفت مادرم با فردی در ارتباط است. او شخص خاصی را به ما معرفی نکرد. فقط می گفت مادرم به ما خیانت کرده و با فردی در رابطه است. من و برادرم که از این بابت بسیار ناراحت بودیم، ماجرا را به پدرم اطلاع دادیم. شغل پدرم طوری بود که بعضی شب ها به خانه نمی آمد و به همین دلیل احتمال می دادیم مادرم شب هایی که پدرم در خانه نیست، به او خیانت می کند. این فکر ما را بشدت آزار می داد، طوری که اصلا نمی توانستیم آرام بمانیم و باید حتما دست به کاری می زدیم.

او ادامه داد: ما تصور می کردیم زمانی که پدرم از این ماجرا باخبر شود، با مادرم برخورد می کند اما او برخلاف انتظار ما با خونسردی گفت مریم زن پاکی است و هرگز به او خیانت نکرده است و هیچ کدام از این حرف ها صحت ندارد. با حرف های پدرم کمی به شک افتادیم اما عمویم اصرار داشت مادرمان خیانت کرده است. بالاخره تحت تاثیر حرف های عمویم به این نتیجه رسیدیم که مادرم خیانت کرده است. به همین دلیل شب حادثه من و برادر و عمویم چاقو به دست به خانه مان رفتیم و مادرم را به قتل رساندیم.

با اعتراف متهمان به جنایت، تحقیقات درخصوص بررسی صحت و سقم انگیزه آنان از این قتل آغاز شد. سرهنگ گوهری، رئیس پلیس آگاهی استان ایلام در این رابطه می گوید: با تحقیقات صورت گرفته هیچ دلیل و مدرکی به دست نیامد تا ادعای متهمان را در خصوص مشکلات اخلاقی زن میانسال تائید کند. در بررسی مشخص شد دو پسر نوجوان به تحریک عمویشان دست به این جنایت زده اند.

وی می افزاید: متهمان در بازداشت هستند و بررسی ها در این زمینه ادامه دارد تا تحقیقات کامل شود.

عضویت در شرکت کیونت
مرد جوانی با اجاره ساختمانی در شهرستان ماسال، شرکت هرمی کیونت راه اندازی کرد. زمانی که این فرد بازداشت شد، ده جوان در خانه اش در حال آموزش بودند. متهم این پرونده از تمامی شهرستان های کشور عضوگیری می کرد.

ماجرای این پرونده زمانی آغاز شد که مردی به اداره آگاهی مراجعه و از ناپدید شدن پسر جوانش خبر داد. مرد میانسال که هرگز تصور نمی کرد با اعلام این خبر راز شرکت هرمی در شهرستان ماسال برملا شود، به پلیس گفت: چند روز قبل پسرم از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت، هر چه با تلفن همراهش تماس می گیرم، خاموش است و می ترسم بلایی سر او آمده باشد.

در ادامه بررسی ها پلیس به سرنخ هایی رسید که نشان می داد پسر جوان که میلاد نام داشت، آخرین بار به خانه ای در شهرستان ماسال رفته است. با اطلاع از این خبر، خانه مورد نظر به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شد و ماموران متوجه رفت و آمدهای مشکوک به این خانه شدند. بررسی های کارآگاهان نشان می داد مرد جوانی چند ماه قبل خانه را اجاره کرده است و چند پسر جوان نیز همراه او در این خانه سکونت دارند.

با جمع آوری اطلاعات، کارآگاهان وارد عمل شده و 11 نفر را در خانه مرموز دستگیر کردند که یکی از آنها میلاد، پسری بود که مدتی قبل ناپدید شده بود. تحقیقات ادامه یافت و میلاد در رابطه با ناپدید شدنش به پلیس گفت: مدتی قبل پیامکی دریافت کردم مبنی بر این که شما برنده خوش شانس قرعه کشی ما هستید و با ما تماس بگیرید. من که از این موضوع خیلی خوشحال شده بودم، با شماره مورد نظر تماس گرفتم و همین تماس باعث شد با مرد جوانی به نام کورش آشنا شوم. کورش خود را رئیس شرکت هرمی کیونت معرفی و مرا دعوت به عضویت کرد.

 

از صحبت های کورش خوشم آمد و یک روز بدون آن که به خانواده ام حرفی بزنم، به شرکت رفتم و دیدم چند جوان دیگر هم آنجا هستند، کورش به ما آموزش راه های زندگی می داد و این که آرزوهای بزرگ داشته باشید و به موفقیت های بزرگ می رسید. در این شرکت کسی حق نداشت با خانواده اش تماس بگیرد و از خانه خارج شود. او برای ثبت نام در این شرکت از هر کدام از ما مبلغ 9 میلیون و 500 هزار تومان گرفت.

در ادامه بررسی ها مشخص شد کورش یکی از افراد دستگیر شده است و ده نفر دیگر قربانیان این شرکت هرمی هستند. رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در این باره می گوید: متهم به شیوه های متفاوت کارآموزهایی را از استان های دیگر شامل کردستان، اصفهان، شیراز و ابهر جذب کرده است. متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

کروکی برای محدوده سرقت
دو پسر جوان که در ساعات خلوت روز با قمه کیف قاپی و موبایل قاپی می کردند دستگیر شدند. سارقان در تحقیقات انگیزه خود را تامین هزینه مصرف مواد اعلام کردند.

مدتی قبل مرد جوانی به پلیس مراجعه و از سرقت تلفن همراهش توسط دو پسر موتورسوار در محدوده بلوار خیام مشهد شکایت کرد. با اعلام این شکایت، تحقیقات برای دستگیری دو پسر موتورسوار آغاز شد و در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایت های مشابه در این محدوده مواجه شدند؛ سرقت هایی که دو پسر جوان سوار بر موتورسیکلت شان، گوشی تلفن همراه یا کیف سرقت کرده بودند.

با توجه به بالا بودن تعداد شکایت ها، کارآگاهان به چهره نگاری از مالباختگان پرداخته و تصویر چهره نگاری شده متهمان را در اختیار واحدهای گشت قرار دادند. در ادامه مشخص شد که متهمان فراری در محدوده خاصی اقدام به سرقت کرده و به این ترتیب محدوده سرقت آنها مشخص شد و چند گشت نامحسوس در مناطق مورد نظر اقدامات خود را برای دستگیری موتورسواران گوشی قاپ آغاز کردند. با تحقیقات شبانه روزی، کارآگاهان متهمان را شناسایی کرده و آنها را به صورت نامسحوس زیر نظر گرفتند.

دو پسر جوان که برای سرقت به محدوده مورد نظر رفته بودند، هنگام سرقت توسط پلیس دستگیر شدند و به سرقت های سریالی گوشی و کیف اعتراف کردند.

سرهنگ بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در این رابطه می گوید: متهمان در بازجویی انگیزه خود را از سرقت ها، تامین هزینه مواد مخدر اعلام کردند. آنها در ساعت های خلوت روز با پرسه زنی در محدوده های مشخص به سراغ سوژه های خود رفته و با تهدید قمه، کیف و تلفن همراهشان را سرقت می کردند. متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و تحقیقات در رابطه با سرقت های احتمالی آنها ادامه دارد.
اخبار حوادث  - جام جم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------