انهدام شبکه 21 نفری زورگیری



اخبار حوادث - انهدام شبکه 21 نفری زورگیری

رییس پلیس آگاهی تهران از دستگیری 21 سارق خشن خبر داد که در مناطق مختلف پایتخت و شهرهای اطراف تهران از جمله اسلامشهر، شهریار و کرج اقدام به سرقت و زورگیری می‌کردند.

چندی پیش اخباری به دست ماموران پلیس آگاهی رسید و آنها از وقوع سرقت‌های خشن توسط گروهی از مجرمان سابقه‌دار مطلع شدند. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی و انجام تحقیقات در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


کارآگاهان در آغاز تحقیقات پی بردند گروهی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای که تعدادی از آنها به تازگی و با تامین قرار وثیقه از زندان آزاد شده‌اند، مجددا با تشکیل گروه‌های مجرمانه، سرقت‌های خشن را از سر گرفته‌اند. در ادامه با بررسی اظهارات شکات و شناسایی تصاویر متهمان توسط گروهی از مالباختگان و همچنین تصاویر به‌دست‌آمده از صحنه‌های سرقت، کارآگاهان اقدام به شناسایی شیوه و شگردهای مختلف سرقت‌ها کردند.


شیوه و شگرد دزدی‌ها حکایت از آن داشت که متهمان، مراجعه‌کنندگان به مراکز تجاری و بانک‌ها را زیرنظر می‌گیرند و از آنان سرقت می‌کنند، زورگیری از عابرین با استفاده از انواع موتوسیکلت و سرقت در پوشش مسافرکشی از شگردهای دیگر این گروه بود و آنها با این ترفندها اقدام به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شهرستان‌های اطراف پایتخت از جمله شهریار، اسلامشهر و کرج کرده‌اند.


تجسس‌های اولیه پلیس فاش کرد اعضای این باند 9 نفر هستند و در اکثر موارد مالباختگان را در صرافی‌ها، بانک‌ها و مراکز تجاری شناسایی و بعد از آن طعمه‌های خود را تعقیب و در مکانی خلوت و کم‌تردد به آنها حمله و اقدام به سرقت می‌کنند. در ادامه با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته مراکز تجاری، معلوم شد یکی از مجرمان سابقه‌دار به‌نام «امید» پس از شناسایی افراد مورد نظر، مشخصات مالباختگان را به سایر همدستان و اعضای گروه اطلاع می‌دهد.


پس از آن شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان نشان داد متهمان در قالب گروه‌های دو تا شش‌نفری و با دو یا سه دستگاه موتوسیکلت اقدام به سرقت‌های مقرون به آزار، کیف‌قاپی، گردنبندقاپی و سرقت گوشی تلفن همراه می‌کنند و عمده سرقت‌های خود را در مناطق جنوب، غرب، مرکز و شمال تهران انجام داده‌اند.


در ادامه تصاویر سه عضو دیگر این باند شناسایی و مشخص شد این سه‌جوان 20ساله در پوشش راننده مسافربر با استفاده از پراید سفیدرنگ اقدام به زورگیری از مسافران درون‌شهری می‌کردند. متهمان پس از یکی از سرقت‌های خود با رهاکردن خودرو از محل سرقت متواری شده بودند. این گروه از سارقان، عمده زورگیری‌هایشان را در مناطق غرب تهران به‌ویژه در محدوده میدان آزادی، یافت‌آباد و همچنین اسلامشهر و شهریار انجام می‌دادند.


با تعقیب و مراقبت مداوم و شناسایی تمامی اعضای گروه سارقان پس از انجام هماهنگی قضایی با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، دستگیری تمامی اعضای این باند که تعدادشان به 21 نفر رسیده بود، در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و سرانجام آنها چندروز قبل طی چند عملیات همزمان در مناطق مختلف شهر تهران، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.  سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به شناسایی متهمان توسط ده‌ها مالباخته گفت: «با انتقال متهمان به اداره هجدهم پلیس آگاهی و در همان تحقیقات اولیه، متهمان که در برابر دلایل و شواهد به‌دست‌آمده از صحنه‌های جرم چاره‌ای جز اعتراف نداشتند به بیش از صد فقره سرقت در سطح شهر تهران اعتراف کردند که با توجه به تجمیع پرونده‌ها در اداره هجدهم، تعدادی از شکات و مالباختگان پس از حضور در این اداره اقدام به شناسایی دقیق و کامل متهمان کردند.»

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه افزود: «با توجه به شواهد، دلایل و مدارک جمع‌آوری‌شده در طول تحقیقات و همچنین شناسایی متهمان از سوی گروهی از شکات و مالباختگان و همچنین اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت‌های خشن و به‌منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مراجعه سایر شکات و مالباختگان تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و از شکات و مالباختگان دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»
اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------