کلاهبرداری به بهانه مهاجرت



 اخبار حوادث - کلاهبرداری به بهانه مهاجرت

زنی که به بهانه تهیه ویزای اروپا از مردم کلاهبرداری می‌کرد، بعد از دستگیری روانه زندان شد.

چندی قبل زنی میانسال با مراجعه به پلیس آگاهی استان فارس علیه زنی شیاد شکایت کرد و گفت: «مدتی بود قصد داشتیم همراه خانواده به اروپا سفر کنیم و اگر شرایط را مناسب دیدیم همانجا بمانیم. چندی قبل برای پرس‌وجو در این‌باره به یک آژانس هواپیمایی مراجعه کردم و سوالاتم را پرسیدم.

 

وقتی از دفتر شرکت بیرون آمدم زنی سراغم آمد و خودش را از کارمندان آنجا معرفی کرد و گفت می‌تواند من و اعضای خانواده‌ام را به اروپا بفرستد. او شرایط را توضیح داد و من در این‌باره با خانواده‌ام مشورت کردم. در نهایت مبلغ 20میلیون‌تومان به آن زن دادیم تا کارهای مهاجرت ما را انجام بدهد اما هربار که با او تماس می‌گرفتم بهانه‌ای می‌آورد و هیچ کاری برای ما انجام نمی‌داد تا اینکه به موضوع شک کردم.»

شاکی در ادامه گفت: «وقتی موضوع را پیگیری و از چند نفر سوال کردم فهمیدم آن زن مرا فریب داده و با دروغ‌هایش توانسته پول‌هایم را از چنگم درآورد.»

ماموران بعد از اینکه در جریان وقوع کلاهبرداری قرار گرفتند به تحقیق در این‌باره پرداختند و فهمیدند متهم هیچ ارتباطی با آژانس مسافرتی ندارد و خودش را با عنوان جعلی معرفی کرده است. باوجود آنکه شاکی اطلاعات زیادی از زن شیاد نداشت تحقیقات ادامه یافت و پلیس سرنخ‌هایی را به دست آورد که نشان می‌داد این زن همراه چندنفر دیگر به‌صورت باندی فعالیت و متقاضیان مهاجرت را اغفال می‌کند.

ماموران در نهایت توانستند زن کلاهبردار را شناسایی و او را در خانه‌اش دستگیر کنند. متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اقرار کرد و گفت: «من با وعده‌های فریبنده اعتماد متقاضیان مهاجرت به اروپا را جلب و ادعا می‌کردم با توجه به روابطی که دارم می‌توانم به سادگی برای آنها ویزا و اجازه اقامت بگیرم به این ترتیب از آنها مبالغ میلیونی دریافت می‌کردم.»

این متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و پلیس در تلاش است با دستگیری همدستان او سایر جرایم احتمالی این باند را نیز فاش کند.
اخبار حوادث -  شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------